Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167069 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 7-04-2006, 13:22:24 »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline de buurvrouw

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 7-04-2006, 13:31:24 »
't plaatje doet het niet..... ::ohno::

en ik ben wel nieuwsgierig ;D
diepgravend onderzoek naar de mol

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #202 Gepost op: 7-04-2006, 13:50:37 »
plaatje?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 7-04-2006, 17:54:04 »
Het risico hangt dus niet af van het laatste station, maar van het feit dat hij ná KUTA zat. De mol kan zeker niet VOOR KUTA zitten, want dan had de mol helemaal geen invoeld op de uitkomst. Het proces voor KUTA is dus helemaal niet van belang.

Ik ben het er niet mee eens dat de mol zeker niet voor Kuta kan zitten. We weten nl. niet WAAROM ze in deze volgorde zijn uitsgestapt... misschien hebben ze zelf gekozen, maar misschien hebben ze met elkaar wel steeds iemand aangewezen of een muntje opgegooid. Als de groep dan tegen de mol zegt "Ga jij er nu uit?" en de mol zegt "Nee, nee ik wil na Mary-lou" valt hij /zij natuurlijk meteen door de mand.

Ik ben het wel met je eens de de meest gunstige plek voor de mol is direct na Kuta, maar omdat we niet weten hoe het uitstappen gegaan is hang ik er geen waarde aan.

Offline Shifting

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 7-04-2006, 18:41:01 »
Ik ben het er niet mee eens dat de mol zeker niet voor Kuta kan zitten. We weten nl. niet WAAROM ze in deze volgorde zijn uitsgestapt... misschien hebben ze zelf gekozen, maar misschien hebben ze met elkaar wel steeds iemand aangewezen of een muntje opgegooid. Als de groep dan tegen de mol zegt "Ga jij er nu uit?" en de mol zegt "Nee, nee ik wil na Mary-lou" valt hij /zij natuurlijk meteen door de mand.

Ik ben het wel met je eens de de meest gunstige plek voor de mol is direct na Kuta, maar omdat we niet weten hoe het uitstappen gegaan is hang ik er geen waarde aan.
Ik ben er niet zo zeker van dat de beste plaats na Kuta is
als degene met Kuta namelijk niet weet waar dat ligt kan dat
worden verteld door degene die bij haar uitstapt  :-\\

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 7-04-2006, 20:01:39 »
(...) maar omdat we niet weten hoe het uitstappen gegaan is hang ik er geen waarde aan.

Daarom vind ik het zo jammer dat er geen beelden van zijn (heb ik ergens gezegd toch?).
Maar goed er zijn van een heleboel dingen geen beelden... ik vind dat wel jammer. (alleen wel van dat gekissebis tussen Miloeska en de rest daar besteden ze tè veel tijd aan)

Ik heb ergens een beetje het gevoel dat de Avro met de BN-Mol op minder fanatieke speurders inzet en daarom het menselijke aspect (het gekissebis) veel meer op de voorgrond laat zien... maar dat is mijn gevoel.

Maar ja, dat van Roderick in de metro is tot nu toe de enige echt duidelijke mol-tactiek die ik gezien heb.

Weet je, ik heb veel seizoenen erg fanatiek gespeurd, elke hint tot op de millimeter uitgepluisd (zelfs al was er geen hint), ik heb een prijzenkast vol met trofeeën van mijn theoriën (ok! één prijs dan ::pinokkio::)EN... ik heb altijd naast de mol gezeten.
Dit jaar is mijn tactiek anders.... Ik laat me niet afleiden door bijzaken (oops stiekum wel, want ik vroeg over het groene vlekje bij Roderick) dus Ik probéér me niet te laten afleiden door bijzaken.
Ik zal er wel weer gigantisch naast zitten (niet dus! deze keer echt niet!!), maar dan moet ik voor volgend seizoen maar weer iets nieuws bedenken  ::vergroot::
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline de buurvrouw

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 7-04-2006, 22:12:54 »
ook ik heb het idee dat de avro met de bn afleveringen inboet op het speurgehalte.

ben alleen na vanavond wel afgestapt van Roderick als mol. Verdenk Frédérique (tot dan nr 2) weer meer. Die Veelo doet toch een hoop om geld te verdienen....
diepgravend onderzoek naar de mol

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 7-04-2006, 22:19:19 »
..hij is mijn mol absoluut niet, maar dat brilletje van em ::rofl:: ..het had wel iets molachtigs.

« Reactie #208 Gepost op: 7-04-2006, 22:46:26 »
Wat me wel opviel, was dat roderick tijdens het maken van de test, hardop aan het praten was, helaas zonder geluid natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat hij daar zei. Het leek wel of hij ergens verbaasd over was.

Groetjes
Anneke

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 7-04-2006, 23:53:09 »
ik weet het niet zeker, maar volgens mij was roderick de enige die geluid(van zijn stem) in zijn introfilmpje had....
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 8-04-2006, 00:01:24 »
Ik denk dat Roderick van zijn #1 molpositie in mijn lijst is afgekickt...  :-\\ ???
Laten we jabberen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 8-04-2006, 01:01:22 »
Ik weet niet wat ik nu van Roderick als in-mijn-ogen-de-mol moet denken. Hij deed samen met Peggy goed zijn best en ze bereikten als eerste die Balisk. Daarnaast deed hij fanatiek mee en behield goed het overzicht met alle camera's. En vervolgens heeft ie gewoon een goede keuze gemaakt, geen vrijstelling maar geld. Maarja, hetgeen waar hij zo voor vreesde, dat Liz en hij 1 v/d 2 eruit zou gaan, nu werkelijkheid geworden is. Jammer want ik had inderdaad het idee dat zij 2'en het beste met elkaar om kunnen gaan.

Naja, ik ben 1000x blijer dat Frederique door is  ::bravo:: en zij blijft nog steeds mijn mol #2.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #212 Gepost op: 8-04-2006, 10:51:18 »
Ik zit al een tijde op Roderick. Maar de laatste aflevering ga ik toch meer neigen naar Milouska hoor. Die Roderick heeft echt niks verdachts gedaan als je het mij vraagt. Milouska was nu de spin in het web bij die Obelisk opdracht, dus kon ze alles proberen beetje in de war te sturen. En ze was de enige die voor de vrijstelling ging wat dus geld voor de pot zou kosten.

Maar ik hou het toch nog ff op Roderick. Milouska nr 2
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Beetle

• Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
« Reactie #213 Gepost op: 9-04-2006, 00:19:50 »
Jeetje, niet allemaal afhaken bij Roderick hoor!
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij de  ::) is.

Wat opvallende dingen in aflevering 5:
  • Hij verliest op eens (zogenaamd) de verbinding met Milouska.
  • Met name Peggy doet heel erg haar best in de eerste opdracht, Roderick kan niet anders dan met haar mee gaan...Peggy wil op het plein gaan rondkijken (ze stonden eigenlijk aan de verkeerde kant), Peggy gaat de anderen bellen dat ze de 7e roos gevonden hebben. Roderick doet alleen maar een beetje mee.
  • In de 2e opdracht kon hij ook erg zijn best doen omdat het niet uitmaakte welk team er won. Het geld zou toch wel in de pot komen. En het zou erg opvallend geweest zijn als hij ook voor die supervrijstelling zou gaan. Hier was 'ie wel erg voorzichtig....
  • En dat dat vreemde beeld waarin het lijkt alsof Roderick veel eerder op de stoel zit bij de executie dan alle anderen!

Ik hoop dat dit weer wat vertrouwen geeft in Roderick als de mol!
« Laatst bewerkt op: 9-04-2006, 00:23:01 door Beetle »

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #214 Gepost op: 9-04-2006, 00:23:48 »
Roderick is super gemotiveerd. Dat is vet grappig om te zien. Altijd loopt hij voorop. Naar dat Eftelingdorpje liep hij voorop, en bij de executie weer, hij was zelfs 10 minuten eerder dan de rest!

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 9-04-2006, 01:15:26 »
Toine geeft mij nog steeds een Ron gevoel (hij wil te graag,alleen die grappen.)en geloof niet dat hij op liz zat als Mol,net als dat vele op Peggy zouden zitten,Peggy was nu gewoon de Lottie,maar na 3 afleveringen Roderick als Mol en eigelijk net als bij Richard na 2 afleveringen misschien al wou switzen. Misschien is de al gebeurd filmpjes met mensen die er nog in zitten een teken dat de Mol,Winaar en Verliezer zijn. (of verliezer,winaar,Mol) Duidelijk is wel dat de bus scene met kaart van Milouska nog steeds moet gebeuren (nu was het alleen een Bus,maar geen kaart gezien) en ze dus voor de 3de keer in een bus moet. Aangezien bij Elise 3 mensen in een bus zaten,zou het best wel is kunnen de volgorde van Mol,Winaar en verliezer (of verliezer,winaar,Mol) als volgd is: Toine,(Roeien in afl 2),Richard (Abseilen alf 3) & Peggy (Helm rennen wat nu blijkt te zijn uit afl 5 en niet 4). De andere die wel al gezien hebben zijn er al uit (Liz Dansen alf 1,maar vrijstelling tot afl 4).Maar er zijn er ook drie die nog wel moeten gebeuren: Milouska,Fredereque,Roderick. Mol,Winaar,verliezer (of verliezer,winaar,Mol) een andere optie is: afl 7,Afl 8 en Afl 9. Aangezien ik Roderick als Mol had zou je voor Verliezer,Winaar en Mol moeten gaan: Milouska of Toine de verliezer,Richard of Fredereque de winaar en Peegy of Roderick de Mol.

Ik zag aan Roderick ook dat hij het er echt moeilijk mee had dat Liz weg ging,maar dat kan je als Mol zijnde ook hebben. Elise had ook goed contact met Rene geloof ik en had er ook moeilijk mee,toen hij weg ging en Fredereque heeft een goede band met Toine.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2006, 01:22:19 door Pierce_Brosnan »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #216 Gepost op: 9-04-2006, 01:20:43 »
Duidelijk is wel dat de bus scene met kaart van Milouska nog steeds moet gebeuren (nu was het alleen een Bus,maar geen kaart gezien) (...)
Jawel, ze had wel een kaart:
The British are not impressed.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 9-04-2006, 01:55:38 »
Aangezien de optie dat Milouska toch al te zien is geweest in ook afl 5 doen we die er bij naast Peggy zodat je Toine,Richard,Peggy en Milouska krijgt. Misschien: Milouska afl 6,Peggy afl 7 en Richard afl 8. Aangezien er in afl 9 niemand afvalt omdat dat de finalen is,blijft Toine over en schuift aan bij Fredereque & Roderick en opnieuw verliezer,Winaar en de Mol Ik en ik ben niet de enige hebben al iets met Toine,Fredereque en Roderick,dat bleek ook afl 4. Toine als winaar,Fredereque als verliezer en Roderick als Mol. Vele zij het dus mee eens dat Milouska,Peggy & Richard nog af moeten vallen. Het rare is alleen dat dit jaar niet de winaar,maar de verliezer in het midden staat. Hier door zou het dus winaar,verliezer en de mol zijn. Toine,Fredereque en Roderick,gelijk aan wat de meeste mensen stemde voor afl 4 ,toeval of niet.  ;D (en bij omdraaien zou Roderick de winaar zijn en Toine de mol,Roderick heb bij afl 1&2 als winaar staan en als dit lijst je van Toine,Fredereque & Roderick aan zou houden zou ik opnieuw de mol als winaar aangewezen hebben uit eindelijk,maar Toine is gewoon de mol niet*.)

* Ondanks wat ik allemaal schrijf,ook omdat ik ook een beetje twijvel over Roderick kan Toine gewoon niet de mol zijn ook al spreek ik me tegen als ik zie dat Toine de mol met de telefoon (George die met zich zelf zat te praten) en de Elise truuk (die ook werd HH met Yvon & Gijs) en nu met Chris en Toine en ook nog al wat dingen zegt die misschien een aanwijzing lijken. De twijvel speelt parte omdat het er te dik boven opligt en dat willen laten lijken. Maar ik kan ik ook niet afstappen dat de mol een man is en Roderick HH weer een ander truukje met Richard wat Yvon deed met Gijs en daar boven op komt nog de telefoon met Chris ( HH Jim en mystereuse beller/HH Yvon en mystereuse beller) en Toine & Fredereque (HH Yvon en mystereuse beller).
« Laatst bewerkt op: 9-04-2006, 02:22:03 door Pierce_Brosnan »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #218 Gepost op: 9-04-2006, 10:43:04 »
^Wat is "HH"?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 9-04-2006, 12:53:11 »
^Wat is "HH"?

HH staat voor HerHaling :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!