Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167138 keer)

Offline pitta

• Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 21-04-2006, 21:47:31 »
Het zou voor mij de eerste keer worden  ::regenboog::
( ik was vorig jaar ook heilig ervan overtuigd dat Lottie de mol was ::schaam::)

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
« Reactie #301 Gepost op: 21-04-2006, 22:37:36 »
Heb dit net ook in topic: Afl. 7 gezet:

Oke, Roderick blijft mijn mol, dat is voor mij duidelijk. Wat mij opviel aan hem deze uitzending:

hij mocht als eerste de 'mol' bekijken. Dat silouhet was in mijn ogen duidelijk anders dan bij de andere kandi's. Kan betekenen dat ze voor het shot iemand van de opname-crew hebben neergezet en daarna Ro gelijk hebben neergezet voor de rest van de kandi's. MET pruik denk ik, dat dacht ik zo te kunnen zien...

Toen de deuren gesloten werden, laatste shot van het kapelletje, dacht ik een stem te horen die iets zei. WEet niet of dat zo is, maar hoop het wel. Ben dus ook benieuwd wat die stem zegt!

Verder gedroeg Roderick zich als een idioot bij de gaucho's. Hij was lomp bezig, liet zich makkelijk pakken en leverde dus geen geld op voor de pot.

Vlak voor de test zei voice-over Karel iets met nadruk over 'DE MOL', en gelijk kwam Roderick in beeld. Tijdens zijn test kwam er geen beeld van zijn scherm. Fake test????

Roderick is ook erg overtuigend bezig om zich niet als mol te gedragen, maar uit zijn woorden (kijk om je heen jongens, tussen ons in staat de mol... HIJ staat gewoon tussen ons in <--- met nadruk op HIJ) maak ik op dat hij toch onrust wil zaaien in de groep.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #302 Gepost op: 21-04-2006, 22:40:34 »
de nieuwe Marc Marie  ;D
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #303 Gepost op: 21-04-2006, 22:49:02 »
de nieuwe Marc Marie  ;D

Tsja, je kent me: als ik op een mol zit, krijg je me er niet meer vanaf  ::tandpastasmiley::. Maar echt jorg, Roderick is het echt hoor!!   ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Rienie

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 21-04-2006, 23:32:18 »
zou roderick het leuk vinden dat je op hem bent gaan zitten?:P  sorry ben melig:P

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 21-04-2006, 23:38:13 »
Ik keek net een stukje van aflevering 1 terug. Daar zegt Karel: "De mol kan naast je staan." Dan wordt er ingezoomd op Liz. Wie heeft gedurende 3 afleveringen naast Liz gestaan?
WIDM addicted....

Offline mmhj

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 21-04-2006, 23:59:42 »
de eerste keer dat roderick gevangen werd door de gaucho's viel hij wel heel opvallend, ver weg in het veld waar niemand kon zien of hij echt gevangen werd of alvast op de grond ging liggen.
Hij bleef ook heel statisch staan, terwijl de rest toch liep om zich te laten bevrijden dacht ik.Meer en meer is hij mijn mol.
Trouwens bij de vragenronde lijkt mij als eerste gaan het beste voor de mol.hij kan lekker blijven waar hij is, de rest heeft het spel en de precieze regels toch nog niet door en dat geldt ook voor de kijker.Geobsedeert door het spannende beeld vergeet je in eerste instantie naar details te kijken.

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 22-04-2006, 00:02:02 »
Zag ook dat Roderick heel knullig viel de eerste keer met de lasso  ::rofl::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 22-04-2006, 00:19:43 »
Rat  fijn dat je dat gevonden hebt   scheeld me weer een para minder  ::schaam::  Maar zou je me de link willen geven.

Roelc de kleding is duidelijk in aflevering 2 gekocht   maar die schoenen had hij in het begin van aflevering 1 al aan.

echt waar van die schoenen? anders idd mss wel een hint  ::ok::

Offline cadfael

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 22-04-2006, 00:40:47 »
In begin stond Roderick toch op z'n sokken te dansen?
Mol moet, mol doet je goed!

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 22-04-2006, 00:50:17 »
echt waar van die schoenen? anders idd mss wel een hint  ::ok::

Ja echt waar ik heb aflevering 1 opnieuw Bekeken en het viel me op dat hij al vrij snel op die schoenen danste. Pas veel later in aflevering 2 hebben ze keding gekocht.
Vandaag stond Roderick ook helemaal R of L achteraan de buitenkant in het begin van de aflevering op de groepsfoto  en bij de executie ook weer. Ik blijf dr bij als Roderick de mol is dat daar een hint in moet zitten. Want elke aflevering bij de groepsfoto en elke aflevering bij de executie L of R achter aan de buitenkant vind ik erg opvallen. Maar ja wie ben ik  ::zwaai:: een mollenvanger die deze serie al met de 3e mol bezig is, waarvan haar winnaar nu ook afgevallen is en geen enkele keer de afvaller geraden heeft  :(  Ik ben dit jaar een mollenvanger van niks. Vorig jaar was ik pas goed ik zat toen van aflevering 1 op Lottie  ::rofl:: Maar toen had ik soms nog wel eens een afvaller goed geraden.Mijn schildedrij hint in dit topic valt ook af ik heb de site van het hotel gezien en inderdaad het schilderij hangt daar op dezelfde plaats zelfs. Alleen de schilderijtjes die er L en R naast hangen zijn anders maar daar kan ik ook niks mee.

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 22-04-2006, 00:51:08 »
In begin stond Roderick toch op z'n sokken te dansen?

Klopt maar de schoenen waren eerder als de sokken  kijk maar na

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 22-04-2006, 00:54:03 »
Ja echt waar ik heb aflevering 1 opnieuw Bekeken en het viel me op dat hij al vrij snel op die schoenen danste. Pas veel later in aflevering 2 hebben ze keding gekocht.
Vandaag stond Roderick ook helemaal R of L achteraan de buitenkant in het begin van de aflevering op de groepsfoto  en bij de executie ook weer. Ik blijf dr bij als Roderick de mol is dat daar een hint in moet zitten. Want elke aflevering bij de groepsfoto en elke aflevering bij de executie L of R achter aan de buitenkant vind ik erg opvallen. Maar ja wie ben ik  ::zwaai:: een mollenvanger die deze serie al met de 3e mol bezig is, waarvan haar winnaar nu ook afgevallen is en geen enkele keer de afvaller geraden heeft  :(  Ik ben dit jaar een mollenvanger van niks. Vorig jaar was ik pas goed ik zat toen van aflevering 1 op Lottie  ::rofl:: Maar toen had ik soms nog wel eens een afvaller goed geraden.Mijn schildedrij hint in dit topic valt ook af ik heb de site van het hotel gezien en inderdaad het schilderij hangt daar op dezelfde plaats zelfs. Alleen de schilderijtjes die er L en R naast hangen zijn anders maar daar kan ik ook niks mee.

help, ik zat vorig jaar ook op lottie, en nu op roderick    ::tandpastasmiley::
maar k heb er ook al enkele keren knal op gezeten ;)
en het is roderick hoor, en frédérique weet het maar al te goed. haar reactie tegen roderick na het vertrek van toine liegt er niet om.

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 22-04-2006, 01:08:49 »
help, ik zat vorig jaar ook op lottie, en nu op roderick    ::tandpastasmiley::
maar k heb er ook al enkele keren knal op gezeten ;)
en het is roderick hoor, en frédérique weet het maar al te goed. haar reactie tegen roderick na het vertrek van toine liegt er niet om.
LOl  Ik ook Bij George als mol stond ik bij de eerste 10 in de pool.  Ik kan het wel hoor  ::tandpastasmiley:: , als Milouska er niet geweest was dan was ik nu zeker van me zaak. Ik hoop dat het waar is wat je zegt  dan ga ik fred nu maar als winnaar invullen inplaats van verliezer.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #314 Gepost op: 22-04-2006, 06:57:51 »
Totnutoe was de Mol voor mij Frédérique. Nu Toine eruit ligt en 100% op Frédérique heeft gestemd moet ik switchen.
Peggy is het sowieso niet, zij is even gedreven als Toine.
Milouska is zo hevig in haar reacties. Zij kan de Mol niet zijn.

Blijft dus Roderick over.
Maar hier zit ik met 3 twijfelgevallen:
1. De Mol zou de twee eerste afleveringen niet hebben kunnen mollen. Hij gaf zich vrijwillig op voor de tango-opdracht. Dat doet een Mol geoonweg niet.
2. De Amsterdam opdracht. Hier is geld verdwenen uit de schatkist. Waarom zou iemand ongezien geld doen verdwijnen? Niet om zich verdacht te maken, want niemand heeft dit gemerkt. Dus een echte Mollenstreek.
Alleen: Roderick was er niet bij tijdens deze opdracht.
3. De opdracht op het kerkhof is zo jammerlijk mislukt omdat Toine en Frédérique de rozen niet hebben meegenomen.
Ook wel een echte Mollenstreek.

... tja dan maar geen Roderick. Toine zal dus zijn test niet echt goed hebben gemaakt...en Frédérique blijft dan maar mijn Mol (tegen beter weten in en vooral omdat ik niet in de Milouska-Mol wil geloven)
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #315 Gepost op: 22-04-2006, 10:16:19 »
Totnutoe was de Mol voor mij Frédérique. Nu Toine eruit ligt en 100% op Frédérique heeft gestemd moet ik switchen.
Peggy is het sowieso niet, zij is even gedreven als Toine.
Milouska is zo hevig in haar reacties. Zij kan de Mol niet zijn.

Blijft dus Roderick over.
Maar hier zit ik met 3 twijfelgevallen:
1. De Mol zou de twee eerste afleveringen niet hebben kunnen mollen. Hij gaf zich vrijwillig op voor de tango-opdracht. Dat doet een Mol geoonweg niet.
2. De Amsterdam opdracht. Hier is geld verdwenen uit de schatkist. Waarom zou iemand ongezien geld doen verdwijnen? Niet om zich verdacht te maken, want niemand heeft dit gemerkt. Dus een echte Mollenstreek.
Alleen: Roderick was er niet bij tijdens deze opdracht.
3. De opdracht op het kerkhof is zo jammerlijk mislukt omdat Toine en Frédérique de rozen niet hebben meegenomen.
Ook wel een echte Mollenstreek.

... tja dan maar geen Roderick. Toine zal dus zijn test niet echt goed hebben gemaakt...en Frédérique blijft dan maar mijn Mol (tegen beter weten in en vooral omdat ik niet in de Milouska-Mol wil geloven)

1. Door je af te zonderen maak je jezelf dus helemaal niet verdacht. De anderen maken elkaar een beetje gek en de mol kan lekker relaxen.
2. Is er echt geld uit de schatkist gestolen? Hoe weet je dat? Ik heb er niks over gezien of gehoord in de afleveringen en biechts.
3. Tis een mollenstreek, dat ben ik met je eens. Maar zou een mol zo obvious mollen? Je wordt gelijk wel heel erg verdacht. Daarnaast probeerde Roderick bij Peggy wel om de roos te laten liggen. Peggy hing over het graf en nam de roos mee. Toen zij Roderick: he, mag dat wel? Is dat geen grafschennis?

Na het afvallen van Toine heb ik Fred afgeschreven als mogelijke mol. Ik hou het op Roderick en daarna Milouska.

Zla je zien dat Peggy het is  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #316 Gepost op: 22-04-2006, 11:14:00 »
Voor mij is Roderick de mol. Hij heeft zich laten afzonderen idd, maar dat was een geniale psychologische actie voor de rest van de groep. Hij wist wat hij deed (zo staat ook in het dagboek, You know who I am) Ik kan de muzikale hints het makkelijkst naar hem verwijzen. Door in aflevering 3 een pruik te dragen werd de kans groter dat er geld uit de pot zou gaan.... Volgens het dagboek bij aflevering 4 (kofferopdracht) was het slechts een kwestie van tijd (hij was als laatste). In de fabriek ging hij "grondig" te werk "dat zit zeker in mijn aard"  ::)Waardoor hij geld liet liggen. Bij de rozenopdracht vond ik de opmerking naar Peggy "dat is grafschennis" een mollenstreek. Hij kon natuurlijk niet weten dat Frédérique zo obvius aan het mollen is geslagen om zelf in het spel te blijven (anderen op het verkeerde been te zetten). Bij het autoracen reed R. alsof hij een middag met zijn tante weg was  ::trots:: en bij de paarden heeft hij het spel kunnen saborteren door zich ver weg in het veld vast te laten zetten. De kans om bevrijd te worden is dan minimaal. Hij heeft geen enkel punt kunnen scoren. En o ja, wie zegt er nu: boekenkast, als je met een truck naar de stad gaat om dingen voor een school te kopen..... Dat zou nu niet bepaald het eerste zijn waar ik aan denk. Dat hij bij het etentje als eerste werd aangesproken vind ik ook verdacht.

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 22-04-2006, 11:29:01 »
-Ja dat woordje grondig is wel 1 van de favorieten in Roderick's vocabulair, ook Frederique zei; hij is ondoorGRONDelijk in een biecht.

-dat antwoord bij de kapel, was te erg; die straatnaam stond zeker niet op 1 van de t-shirts.

-Frederique stemde voor een deel op Roderick en zit er nog in.

-Peggy verdenkt hem niet wat ik wel raar vind als je zoveel samen moet doen steeds met hem.

-Ach hij is het gewoon... Oh ja wat ook nog wel raar was is deze foto die op de .nl site staat: Wanneer is deze genomen? Volgens mij houdt Peggy de foto vast, terwijl ze een bikini aan heeft.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 22-04-2006, 11:32:18 »
Die foto is genomen door Karel aan het begin van opdracht 1, voordat Peggy en Roderick 'weggestuurd' worden. En het is Fré in een zomerjurkje (die ze gisteren in de afl. aan had) die de foto vasthoudt.   

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 22-04-2006, 11:34:59 »
Die foto is genomen door Karel aan het begin van opdracht 1, voordat Peggy en Roderick 'weggestuurd' worden.

Zover was ik ook al...

En het is Fré in een zomerjurkje (die ze gisteren in de afl. aan had) die de foto vasthoudt. 

Had ik niet herkend, Thanks!