Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167082 keer)

Offline WIDM!

• Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #400 Gepost op: 30-04-2006, 15:47:23 »
Ik wil het over dit bord hebben:

http://www.wieisdemol.com/p,widm6-ss-afl8-3.html

(die met rodeirck erop naast het bord 4170)

als je 70 op zijn kop zet krijg je "OL", roderick staat ervoor dus roderick is de mol?

41 staat dan voor roderick zijn leeftijd, hij is geboren op 29 october 1964, 2005 (tijd van opname) - 1964= 41  ::vergroot::

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #401 Gepost op: 30-04-2006, 15:55:57 »
Ik wil het over dit bord hebben:

http://www.wieisdemol.com/p,widm6-ss-afl8-3.html

(die met rodeirck erop naast het bord 4170)

als je 70 op zijn kop zet krijg je "OL", roderick staat ervoor dus roderick is de mol?

41 staat dan voor roderick zijn leeftijd, hij is geboren op 29 october 1964, 2005 (tijd van opname) - 1964= 41  ::vergroot::

Dit zelfde plaatje is ook al gebruikt voor Frédérique, maar dit even terzijde...
Roderick was tijdens de opnames nog niet jarig geweest, dus hij was toen nog 40. Peggy is namelijk een dag vóór Roderick jarig (28 oktober) en zij had het over  'haar verjaardag alleen vieren'.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 30-04-2006, 15:57:06 »
Lijkt me niet dat daar nog een M past  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #403 Gepost op: 30-04-2006, 16:03:16 »
Toch is het zo, Jutta. Zie ander topic.
The British are not impressed.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 30-04-2006, 16:05:57 »
Namelijk hier.
(ik weet niet of het echt een hint is, maar het zou wel een hele goede hint zijn!)

Misschien bedoel je (Jutta) dat er in dat shot (voor Ro zijn GVR-hoofd) geen M meer past?
Laten we jabberen.

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 30-04-2006, 17:25:23 »
ik vind het vergezocht om met een bordje met 4170 m en een kandidaat te concluderen dat hij/zij de mol is.
WIDM addicted....

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 30-04-2006, 17:48:47 »
Misschien al eens gezegd maar ik wou toch nog even plaatsen waarom Roderick voor mij de mol is...

Sinds de aflevering met het diner weet ik voor 100% zeker dat Roderick de mol is... Nou ja, oké niet helemaal voor 100% maar wel veel procenten haha...

Hij moest van plaats wisselen met de mol en wisselde met Peggy. Aan het eind van deze opdracht zij Karel, dat de laatste aflevering duidelijk zou worden of zijn opdracht geslaagd danwel mislukt zou zijn. Beetje raar, want als Peggy de mol niet zou zijn en er eerder uit zou vliegen dan zou dat toch betekenen dat ze al eerder weten of Rodericks opdracht geslaagd is?
Nee dus, Rodericks opdracht is sowieso mislukt, hij is namelijk de mol. En aangezien dat pas in de laatste aflevering duidelijk wordt, kan dit als laatste mollenactie gezien worden...

Niet 100% zeker dus, maar sinds deze opdracht wel een heeeel sterk vermoeden

Ehm Debbie, jij zegt dat Roderick zijn opdracht mislukt is bij het dinner omdat hij op de stoel ging zitten van Peggy. We weten alemaal dat Peggy er nu uit is en niet de mol is.

Roderick zijn opdracht luidde als volgt: "Verwissel van plaats met wie jij denkt dat die de mol is" Roderick koos Peggy en daarmee konden wij als kijker concluderen: Roderick zit op Peggy als mol.

Na afgelopen vrijdag weten we dus dat hij fout zit, want Peggy is eruit en is dus niet de mol. Dus opdracht mislukt. Maar wat nu als Roderick de mol is? Hij gaat dan op een andermanse stoel zitten (die van Peggy). Peggy eruit suggereert dat zijn opdracht mislukt is. Maar als hij de mol is, slaagt zijn opdracht BIJ VOORBAAT!

Immers ongeacht waar je zit dan als mol, je opdracht lukt, want je neemt altijd de plaats in van de mol ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #407 Gepost op: 30-04-2006, 18:09:03 »
Ehm Debbie, jij zegt dat Roderick zijn opdracht mislukt is bij het dinner omdat hij op de stoel ging zitten van Peggy. We weten alemaal dat Peggy er nu uit is en niet de mol is.

Roderick zijn opdracht luidde als volgt: "Verwissel van plaats met wie jij denkt dat die de mol is" Roderick koos Peggy en daarmee konden wij als kijker concluderen: Roderick zit op Peggy als mol.

Na afgelopen vrijdag weten we dus dat hij fout zit, want Peggy is eruit en is dus niet de mol. Dus opdracht mislukt. Maar wat nu als Roderick de mol is? Hij gaat dan op een andermanse stoel zitten (die van Peggy). Peggy eruit suggereert dat zijn opdracht mislukt is. Maar als hij de mol is, slaagt zijn opdracht BIJ VOORBAAT!

Immers ongeacht waar je zit dan als mol, je opdracht lukt, want je neemt altijd de plaats in van de mol ;)

Ehm, ik heb even 2 kanttekeningen:
1) de opdracht was: ruil van plaats met de Mol, dus niet van wie hij denkt dat de mol is. Daarom kon ook niet direct worden vastgesteld als zijn opdracht gelukt was ja of nee. (Is dus niet het geval gezien Pegs eruit is)
2) Als Roderick de mol is, dan mislukt zijn opdracht sowieso. Hij kan toch niet van plek wisselen met de mol? Dat is hij dan namelijk zelf  ;)
Dus volgens mij klopt je redenatie niet helemeel.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Mrisje

• Forumlid
  • Rust zacht.
« Reactie #408 Gepost op: 30-04-2006, 20:20:40 »
Roderick is sinds aflevering 3 mijn Mol, en dat is ie eiglk nog steeds. Hoewel ik Milouska ook een klein beetje verdenk.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 30-04-2006, 22:16:20 »
Voor mij bestaat geen twijfel meer. Roderick is het!  ::jaja::
-Bij het fietsen wil deze beer van een vent als eerst gaan opgeven. Zelfs de minder sterke Milouska had dat nog niet voorgesteld. Je gaat toch niet opgeven tenzij je de mol bent of je ziet dat echt niemand meer verder kan of wil!!
Helaas voor Roderick wil Frédérique absoluut niet stoppen en dat geeft prachtige televisiebeelden op. Als je Frédérique zo ziet fietsen is het moeilijk voor te stellen dat zij overleden is. Iedereen was onder de indruk van haar, zelfs de mol die deze prestatie niet kan verpesten met een mollenstreek.
- Roderique doet verder bij het kamertje verhuren zijn best zoveel mogelijk 5 minuten extra tijd te pakken en zo weinig mogelijk voor in de pot. Bij het dagboek voorlezen doet hij Milouska een oneerlijk voorstel. Hij zal 5 minuten voorlezen en tien minuten voor zichzelf lezen en Milouska moet alle tijd die zij heeft hardop voorlezen...Gek genoeg neemt Milouska er genoegen mee en ook als Roderick maar weinig informatie over Peggy's dagboek geeft neemt ze daar genoegen mee. Hij heeft Milouska zo eigenlijk geen waardevolle informatie gegeven.
-Hij toont de minste emoties van alle vier als Peggy afvalt. Milouska lijkt mij oprecht zeer blij en opgelucht. Hij herhaalt weer 's dat de mol een van ons drieën is iets soortgelijks zei hij al eerder..Leuk om als mol te zeggen dat de mol een van ons is natuurlijk...Hij zegt dat soort dingen vaker en het lijkt nogal bedacht volgens mij. Ik vind hem sowieso vaak wat 'geacteerd' overkomen, hij probeert aardig te zijn...maar intussen haalt hij heel sneaky zijn streken uit..... >:D
Fréderique wordt de winnares en Milouska runner up.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 30-04-2006, 22:55:34 »
Ehm, ik heb even 2 kanttekeningen:
1) de opdracht was: ruil van plaats met de Mol, dus niet van wie hij denkt dat de mol is. Daarom kon ook niet direct worden vastgesteld als zijn opdracht gelukt was ja of nee. (Is dus niet het geval gezien Pegs eruit is)
2) Als Roderick de mol is, dan mislukt zijn opdracht sowieso. Hij kan toch niet van plek wisselen met de mol? Dat is hij dan namelijk zelf  ;)
Dus volgens mij klopt je redenatie niet helemeel.

Als roderick de mol is slaagt zijn opdracht sowieso!
Immers Roderick = MOL en zodoende maakt het geen donder uit waar hij gaat zitten want hij gaat altijd zitten op de plek van de mol (omdat ie nu zelf eenmaal de mol is)

Dit valt toch wel te begrijpen, niet dan?  ??? ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 30-04-2006, 22:58:47 »
Als roderick de mol is slaagt zijn opdracht sowieso!
Immers Roderick = MOL en zodoende maakt het geen donder uit waar hij gaat zitten want hij gaat altijd zitten op de plek van de mol (omdat ie nu zelf eenmaal de mol is)

Dit valt toch wel te begrijpen, niet dan?  ??? ::)

Ik ben het met Molmark eens. Verwisselen met de mol betekent op de plaats zitten waar eerst de mol op zat. Als Roderick als mol op een andere plaats gaat zitten, heeft de mol natuurlijk nooit op die plaats gezeten. Dus als Roderick de mol is, is de opdracht dus mislukt.
WIDM addicted....

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #412 Gepost op: 30-04-2006, 23:59:25 »
Als Roderick de mol zou zijn, wat voor baat heeft hij er dan bij om Milouska te overtuigen dat Peggy hem verdenkt? Dat lijkt me een typische anti-mollen actie: meer de actie van een kandidaat die verdacht over wil komen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 1-05-2006, 00:37:14 »
Als Roderick de mol zou zijn, wat voor baat heeft hij er dan bij om Milouska te overtuigen dat Peggy hem verdenkt? Dat lijkt me een typische anti-mollen actie: meer de actie van een kandidaat die verdacht over wil komen.
ga er even van uit dat roderick de mol is
frederique heeft een vrijstelling
dus of milouska moet afvallen, of peggy
als roderick zegt dat peggy frederique verdenkt, en dan valt ze ook af (zoals roderick wellicht verwachtte) dan weet milouska: het is niet frederique en ik heb gelijk, het is roderick!
dus moest hij wel zeggen dat peggy milouska/roderick verdacht (het was om het even want milouska weet wel van zichzelf of ze de mol is of niet)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #414 Gepost op: 1-05-2006, 07:35:41 »
Roderick wil Milouska laten geloven dat Peggy hem verdacht. Op dat moment had Frederique al een vrijstelling.

Stel: Roderick is de mol, dan zou Peggy of Milouska afvallen. Als Peggy af zou vallen, zou Milouska denken: 'Peggy had meer vragen fout dan ik, Peggy verdacht Roderick, dus: Roderick is niet de mol.' Als Milouska zou afvallen zou het niet bijzonder uitmaken wat hij tegen haar had gezegd. Het hoeft niets te betekenen, maar ik zie er wel een mogelijke mollenactie in.

Stel: Roderick is niet de Mol, en hij wil Milouska laten geloven dat Peggy hem verdenkt.
Peggy valt af. Milouska speelt nu samen met hem de finale. Ze verdenkt nu dus Frédérique, wat heel slecht is voor Roderick indien hij (noch Milouska) de Mol is. Een domme zet dus.
Maar anderzijds kan ik ook niet begrijpen dat een Mol iemand op zo'n manier op een verkeerd spoor tracht te zetten. Dit heeft geen zin indien je de Mol bent.

Dus deze actie is dom, zowel als Mol / niet-Mol.

Ik denk dus dat Roderick had verwacht dat Peggy en Milouska de finale zouden halen en dat Roderick Peggy als Mol verdenkt, hierbij hopende dat Milouska door zijn actie op hem zou stemmen in de finale en niet op zijn Mol, Peggy.
Anderzijds verdenk ik Roderick ervan toch Frédérique te verdenken ("mijn Mol heeft de eindstreep gehaald" uitspraak)
« Laatst bewerkt op: 1-05-2006, 07:37:56 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #415 Gepost op: 1-05-2006, 08:06:52 »
Als uiteindelijk Roderick toch de Mol zou zijn, wil ik 1 ding wel eens zien in de eindaflevering:
Hoe is bij de Amsterdam opdracht (met de paarden) geld verdwenen uit de schatkist, wetende dat Roderick niet aan deze opdracht heeft deelgenomen.
Je zou kunnen denken: iemand wilde zich hiermee verdacht maken voor de andere kandi's. Maar deze actie is echt onopvallend uitgevoerd, dus volgens mij door de Mol.

Daarom geloof ik niet in Roderick (buiten het feit dat ik niet geloof dat men de eerste 2 afleveringen de Mol zomaar uit de groep zou verwijderen).

Mijn Mol blijft Frédérique, maar door die Amsterdam opdracht denk ik echter steeds meer aan Milouska.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Mr._Jones

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 1-05-2006, 09:46:51 »
Hallo allemaal,

Ik ben dit jaar aan de stille kant geweest, maar zo op de valreep wil ik me toch graag nog even mengen. Ik probeer nu alle kandidaten nog een keer goed langs te gaan. Milouska is mijn mol, maar heb lichte twijfels over beide anderen.

Het is vast al tot in den treuren besproken, maar kan 1 van de mensen die op Roderick stemmen mij een plausibele verklaring geven waarom een mol 33% van het spel niet mee doet. Dat is toch wel heel veel?

Gegroet,
Mr. Jones
You don't wanna fall apart this time

Offline WIDM!

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 1-05-2006, 09:48:40 »
ik vind het wel heel toevallig dat in wie is de mol een bord staat met daarin "mol" verborgen (4170 m)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 1-05-2006, 10:33:28 »
Roderick is de mol (en als ie niet de mol is, dan wint ie, want zo gaat het bij mij al járen...)

Gewoon een paar dingetjes:

-Roderick stapte uit ná KUTA (wat de verste bestemming was) Hij had dus de meeste invloed op de uitkomst, mocht Kuta dan nog steeds in het spel zijn.
Waarom zou je als Mol uitstappen vóór de verste bestemming? Milouska kan het nog steeds zijn, maar die heeft dt wel behoorlijk zitten gokken zodat zij degene is de verder mocht. Rodericks positie was veel stabieler)

- Roderick had een kaart waar de graven opstonden.
Wel héél toevallig hoor!

- Toen Roderick door de Gauchos achterna gezeten werd, liep hij altijd weg van het veilige hok. Terwijl de beste manier is, om je te laten vangen vlakbij een veilig hok, want dan is het voor de anderen veel veiliger om je te bevrijden.
Hoe verder je van het hok afbent, hoe risicovoller het wordt om bevrijdt te worden.

- Roderick krijgt als eerste de keus om een kaart te pakken met een opdracht bij het diner. Zo werd het spel in gang gezet en kon hij de makkelijkste opdracht kiezen.

- Dat Roderick de eerste paar afleveringen niet meedeed aan het spel, was misschien om hem verder te briefen. Tenslotte is het veel makkelijker om hem alleen te krijgen... En hoe zat het nou met dat telefoontje dat Richard zei :Het is Roderick! Is dat ooit opgehelderd?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #419 Gepost op: 1-05-2006, 11:01:32 »
Als uiteindelijk Roderick toch de Mol zou zijn, wil ik 1 ding wel eens zien in de eindaflevering:
Hoe is bij de Amsterdam opdracht (met de paarden) geld verdwenen uit de schatkist, wetende dat Roderick niet aan deze opdracht heeft deelgenomen.
Je zou kunnen denken: iemand wilde zich hiermee verdacht maken voor de andere kandi's. Maar deze actie is echt onopvallend uitgevoerd, dus volgens mij door de Mol.
Ik heb dit nu al div. keren gelezen en er is mij blijkbaariets ongaan, is er geld verdwenen? Kan iemand mij aub even kort vertellen hoe en wat. Snap er nix van dat ik dit niet weet!! ::ohno::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna