Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167048 keer)

Offline Kaafoo

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #420 Gepost op: 1-05-2006, 11:06:09 »
Alhoewel ik ook geloof dat Roderick de mol is, wil ik toch 1 ding rechtzetten aan jouw verhaal Dopey:
Het was Richard die die kaart uit zijn bagage toverde en niet Roderick

groetzels Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #421 Gepost op: 1-05-2006, 11:11:17 »
Het is vast al tot in den treuren besproken, maar kan 1 van de mensen die op Roderick stemmen mij een plausibele verklaring geven waarom een mol 33% van het spel niet mee doet. Dat is toch wel heel veel?
::zwaai::  heeeeyy mr. Jones!

Die eerste drie afleveringen zitten mij ook het meest dwars wat Roderick-als-mol betreft. Een paar dingen die we in ieder geval zeker weten zijn:

Afl 1: Roderick heeft geen geld verloren bij het memoryspel
Afl 2: Roderick heeft niet gesaboteerd bij het vlotbouwen
Afl 2: Roderick heeft geen geld weggemaakt of gesaboteerd bij de 'Amsterdam' opdracht
Afl 3: Roderick heeft niet gesaboteerd of fouten gemaakt bij de boomtop opdracht

Pas halverwege aflevering 3 zou Roderick als mol in actie kunnen komen. Voor mij eigenlijk reden om aan te nemen dat hij de mol niet is. En als hij het toch is zou ik het jammer vinden dat hij zich de eerste 3 afleveringen zich er lekker makkelijk van af heeft gemaakt.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Wieldop

• Forumlid
« Reactie #422 Gepost op: 1-05-2006, 11:15:10 »
Roderick is de mol (en als ie niet de mol is, dan wint ie, want zo gaat het bij mij al járen...)

Gewoon een paar dingetjes:

- Roderick had een kaart waar de graven opstonden.
Wel héél toevallig hoor!
[...]
Het was toch Richard die de kaart had?

Offline Mr._Jones

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #423 Gepost op: 1-05-2006, 11:16:09 »
Hey Tweety,
Bedankt voor het warme welkom na een lange tijd van afwezigheid.

Wat je in je laatste alinea zegt (Voor mij eigenlijk reden om aan te nemen dat hij de mol niet is. En als hij het toch is zou ik het jammer vinden dat hij zich de eerste 3 afleveringen zich er lekker makkelijk van af heeft gemaakt) ben ik het compleet mee eens. Ik ben zelfs van mening dat hij er pas aan het begin van aflevering 4 in kwam. Zijn kansen om te mollen waren ook in de volledige 3e aflevering te verwaarlozen.

Er zijn hier echter vast mensen die Roderick als mol hebben en dit op een of andere manier goed weten te praten. Dat doet iedereen nl. met zijn/haar mol. Ik ben benieuwd naar de argumenten van deze mensen.

Kom op mensen. Spreek je uit. Overtuig me. Breng me op een dwaalspoor!

Laatste week.........
You don't wanna fall apart this time

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 1-05-2006, 11:56:29 »
Ze kunnen het wel proberen maar hij is de Mol toch niet  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 1-05-2006, 12:29:21 »
Ze kunnen het wel proberen maar hij is de Mol toch niet  ;D
Precies! ;)
WIDM addicted....

Offline tinman

• Forumlid
  • ...zodat ik je goed kan zien!
« Reactie #426 Gepost op: 1-05-2006, 13:15:35 »
- Roderick had een kaart waar de graven opstonden.
Wel héél toevallig hoor!

nee hoor dat was Richard.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 1-05-2006, 15:02:28 »
OK OK OK OK het was Richard.
Als jullie met zijn drieën daarvan overtuigd zijn dan zal het wel zo zijn  ::bravo::

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Goovi

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 1-05-2006, 15:46:34 »
volgens mij was dat Richard... ;)

Ik denk ook dat het Roderick is, maar het feit dat hij de eerste afleveringen niet bij de groep was spreekt dit eigenlijk tegen (dan heeft de mol geen overzicht).

Ik hoop alleen dat Miloes niet de mol is... ::niet-ok::

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 1-05-2006, 15:55:23 »
En hoe zat het nou met dat telefoontje dat Richard zei :Het is Roderick! Is dat ooit opgehelderd?

Dat wil ik ook wel eens weten!
Laten we jabberen.

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 1-05-2006, 17:04:13 »
Hij ging van plaats ruilen met de mol in aflevering 6, maar dat was dus niet de juiste mol. De kandidaten moesten op een plaats gaan zitten waar hun naamkaartje opstond, en Roderick werd als eerste geroepen en heeft dus de meeste keus in de enveloppen, en als hij dan de mol is weet hij misschien wat er in de enveloppen zit en ja, als de mol die opdracht pakt die Roderick had, is de opdracht zowieso al geslaagd, dus misschien dat ie t toch is...

Offline xerxes

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 1-05-2006, 17:11:26 »
Ik weet niet of dit al is opgemerkt, maar voor de "schoolopdracht" in aflevering 6 (5e minuut)krijgen de 3 finalisten (zoals nu blijkt) een rondleiding. Roderick vraagt hoeveel geld de Argentijnse regering aan de school geeft per kind. De onderwijzeres (of wie de rondleiding ook geeft) zegt "70 (= setenta) pesos". Milouska herhaalt duidelijk "70". Frédérique, die minder Spaans kent, vraagt aan Roderick hoeveel en Roderick zegt plots "60".
Een beetje vreemd: heeft Roderick slecht begrepen (60=sesenta en 70=setenta liggen fonetisch dicht bij elkaar, maar Milouska herhaalt duidelijk 70)of geeft hij als mol bewust verkeerde informatie door ?

OK, verder speelt deze info geen enkele rol, maar waarom juist dit fragment in de uitzending plaatsen ? Misschien een klein argument dat Roderick als mol bevestigt.

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 1-05-2006, 17:16:11 »
Hij ging van plaats ruilen met de mol in aflevering 6, maar dat was dus niet de juiste mol. De kandidaten moesten op een plaats gaan zitten waar hun naamkaartje opstond, en Roderick werd als eerste geroepen en heeft dus de meeste keus in de enveloppen, en als hij dan de mol is weet hij misschien wat er in de enveloppen zit en ja, als de mol die opdracht pakt die Roderick had, is de opdracht zowieso al geslaagd, dus misschien dat ie t toch is...

Dat zie ik toch even anders. Als Roderick de Mol is - en volgens mij is dat het geval - dan is die opdracht juist gedoemd om te mislukkken. De opdracht luidt immers: 'Verwissel van plaats met de Mol.' Met wie hij ook van plaats verwisselt, het kan nooit met de Mol zijn. De enige manier waarop de opdracht eventueel zou kunnen slagen is mijns inziens als hij bleef zitten. Een volgende bedenking die ik heb is dat je als kandidaat nooit zo ostentatief aan je medekandidaten zult tonen wie je verdenkt de Mol te zijn. Deze opdracht is dan ook één van de sterkste aanwijzingen voor mij dat Roderick effectief de Mol is.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 1-05-2006, 20:04:09 »
Dat zie ik toch even anders. Als Roderick de Mol is - en volgens mij is dat het geval - dan is die opdracht juist gedoemd om te mislukkken. De opdracht luidt immers: 'Verwissel van plaats met de Mol.' Met wie hij ook van plaats verwisselt, het kan nooit met de Mol zijn. De enige manier waarop de opdracht eventueel zou kunnen slagen is mijns inziens als hij bleef zitten. Een volgende bedenking die ik heb is dat je als kandidaat nooit zo ostentatief aan je medekandidaten zult tonen wie je verdenkt de Mol te zijn. Deze opdracht is dan ook één van de sterkste aanwijzingen voor mij dat Roderick effectief de Mol is.

Tuurlijk is die opdracht dan niet gedoemd te mislukken.

Snappen jullie dan echt niet wat ik en -ikke- proberen duidelijk te maken? Als Ro de mol is, dan maakt het geen biet uit met wie Ro van plaats verwisselt, want hij komt altijd terecht op de plaats van de mol omdat ie de mol zelf is!

*heeft het even totaal niet meer*
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #434 Gepost op: 1-05-2006, 21:26:46 »
jouw eerste reden dat hij de mol zou zijn snap ik, van dat blijven zitten en dat hij dan als mol express van plaats zou wisselen, om zo geen geld in de pot te krijgen.
jouw tweede argument echter is een reden om hem juist niet te verdenken. Ik denk ook dat Roderick express op de verkeerde plek ging zitten, juist omdat het maar zó'n klein bedrag was dat hij zijn verdenkingen niet prijs wilde geven en als kandidaat heeft gewisseld met iemand die niet de mol is.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 1-05-2006, 21:36:30 »

:D

Het is vast al tot in den treuren besproken, maar kan 1 van de mensen die op Roderick stemmen mij een plausibele verklaring geven waarom een mol 33% van het spel niet mee doet. Dat is toch wel heel veel?

[/quote]   Het lijkt niet echt logisch Mr. Jones. Ik denk dat ze het gedaan hebben om zowel de kijker als de andere kandidaten op een dwaalspoor te zetten. Gewoon iets heel anti-mols doen eigenlijk. Ik stel deze vraag. Waarom hebben ze eigenlijk twee kandidaten zo lang afgezonderd? Als de mol daar niet bij zit wat is dan het nut? Als Rod de mol is is het enige nut dus de verdenking in het begin van zich af te kunnen houden...... ::)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 1-05-2006, 22:18:04 »

:D

Het lijkt niet echt logisch Mr. Jones. Ik denk dat ze het gedaan hebben om zowel de kijker als de andere kandidaten op een dwaalspoor te zetten. Gewoon iets heel anti-mols doen eigenlijk. Ik stel deze vraag. Waarom hebben ze eigenlijk twee kandidaten zo lang afgezonderd? Als de mol daar niet bij zit wat is dan het nut? Als Rod de mol is is het enige nut dus de verdenking in het begin van zich af te kunnen houden...... ::)

En dat niet alleen lonneke14, zo krijg je ook bij de overige 8 mensen de gedachte van: "De mol moet zich tussen onder ons bevinden" Waardoor zij als kandidaten dus zelf zich verdacht gaan opstellen, alles in de war brengen en proberen de verdenking op zichzelf te stellen van andere kandidaten. Komt de mol eenmaal terug dan zijn de over gebleven kandidaten uit die groep van 8 wel zo gedisorienteerd dat ze niet snel zullen door hebben dat de mol gewoon het de eerste 3 afleveringen lekker rustig aan heeft gedaan.

En waarom zou altijd de mol zich onder de grootste groep moeten bevinden?  ::) Daarbij, de eerste drie afleveringen is er nog nooit zoveel geld verdiend voor de pot dan ooit te voren!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 1-05-2006, 22:48:56 »

Tja het lijkt me ook niet dat de Mol het vrijwillig doet. Maar als niemand het wilde werd er geloot en dan was er kans geweest dat de Mol wel moest tangodansen  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 2-05-2006, 00:09:39 »
Maar na Roderick moest Peggy naar boven. En vermits de kandidaten niks van hun opdracht mochten vertellen moest Roderick wel wachten tot dat er iemand opstond. In dit geval was het Peggy; Dat was natuurlijk zo gepland door de crew. Kon de mol (Roderick) op de plaats van Peggy zitten. Dit is idd een hint naar Roderick als mol. ;)

Offline mistoffelees

• Forumlid
  • eindelijk bovengronds
« Reactie #439 Gepost op: 2-05-2006, 01:02:52 »
Ach, hij heeft zelf verteld dat ze naar boven moest gaan, dus dat is het probleem niet. Het zou ook wel absurd zijn na kandidaat een, met 6 enveloppen daar en 6 kandidaten (waarvan een de mol, maar dat terzijde) dat niet door te geven. Geen optie. Niet als kandidaat, niet als mol. Zou je naar een dinertje kijken waar niemand iets raars doet, toe iemand mischien verschrikkelijk moet plassen en in wanhoop de tafel verlaat, toevallig boven belandt.. nah. Maar dat is an sich nog niks mols. De keuze van de opdracht wel: als je zelf de mol bent kun je nooit met een mol van plaats verwisselen. dat kan niet met jezelf. Op je oude plaats terugkeren is niet goed genoeg.

Los daarvan, afgescheiden van de groep zijn kan (en niet meer dan dat)juist wel een mollenstreek zijn. Onderlinge verdachtmakingen, het mol willen spelen-om-verdacht-te-zijn en zo concurrentie uit het spel te spelen gebeurt onvermijdelijk. Daarbij durf ik te stellen dat dat in hogere mate met bekende Nederlanders het geval zal zijn.

Zit ik nog met de (volgens Chris) weergave van wat Roderick zei: neem altijd de zwaarste. Hoewel zeer discutabel, kan het zijn gezien zijn breedte zijn dat hij meer weegt dan zelfs Richard. Dus waarom dat : wat je ook doet, neem altijd de zwaarste... als dat alleen op het gewicht van het vlot zou slaan, is het zowel mols als uiteindelijk onmols: meer bagage voor de kandidaten en een stabieler vlot, maar juist kans dat er een tak afvalt als er een botsing zou zijn geweest als ook dat vermaledijde altijd.. hoezo altijd...eh...superhint of overvloedige fantasie?

Dan nog de kwestie met wat de mol (als de mol Roderick is) gesaboteerd zou moeten hebben. Subtiel, zeker, de opdrachten van de metro (niet eens meer nodig om Lisse door te laten gaan, want al was Darwin verder weg had het niks uitgemaakt, maar je wordt kandidaats door verdacht te zijn met opzet als kandidaat), in de rozen opdracht door te wijzen op het "graverobbing"door de rozen mee te nemen, waar Peggy geen boodschap aan had, gelukkig dachten Toine en Frédérique er wel zo over, onafhankelijk, de efteling opdracht waarin een meegaan met Milouska te verdacht zou zijn geweest, maar Toine met zijn eerzucht en overredingskracht zou dat ongedaan gemaakt kunnen hebben... dus niet... de naamkwestie bij de polaroid-opdracht, wat Peggy meteen voorkwam, de weergaloze fietsopdracht, waarin Frédérique zo haar karakter toonde dat geen mol meer kon mollen.. eh.. alles bij elkaar het festival der gemiste kansen voor de mol...tja, dan denk ik toch: damn, hij is wel een tamelijk onsuccesvolle mol of... wellicht de mol helemaal niet. Dat laatste wil ik eigenlijk ook weer niet denken. Red mij! Nou ja, ik vond van meet af aan Roderick de mol maar als ik alles bij elkaar optel kom ik niet helemal logisch uit. Maf spel, dit.

Revenge is a dish best served not