Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167051 keer)

Offline -Jutta-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #460 Gepost op: 5-05-2006, 22:57:57 »
Vond die argumenten bij Roderick wel slap hoor.  :P Misschien omdat hij geen mollenstreken heeft uitgehaald  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stephan1989

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #461 Gepost op: 5-05-2006, 23:02:27 »
Vond die argumenten bij Roderick wel slap hoor.  :P Misschien omdat hij geen mollenstreken heeft uitgehaald  ;D

Ik vind zijn argument voor de Liss-Darwin actie nog wel aardig. Ik keek namelijk gisteren op een aardeglobe en ik verbaasde me erover hoe groot de Grote Oceaan is (ook al zegt de naam het al he ;) :P). Wat me daarbij ook opviel is dat Bali qua lengtegraden precies aan de andere kant van de wereld ligt (t.o.v. Buenos Aires), terwijl m'n gevoel zegt dat de afstand Bali-Buenos Aires via de Grote Oceaan veel korter is dan via de Atlantische.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2006, 23:04:55 door Stephan1989 »
WIDM addicted....

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 5-05-2006, 23:04:04 »
Als Roderick de mol is, dan hebben zowel Fred als Milouska 't fout. Volgens mij hebben we die situatie nog nooit gehad. Dan wordt degene die dus toevallig 'n paar vragen ook goed voor Roderick heeft ingevuld de mol. Vreemde situatie.

En alleen al daarom ga ik weer twijfelen over Roderick.  :-\\

Ja, dat zou wat wezen  :D

Geen van beide dames stemmen op Roderick, de mol, maar hoe dan te bepalen wie er wint en wie er verliest?

Zelf zette Frederique mij aan het twijfelen. In haar biecht kwam naar voren dat ze geswitcht was van Rodrigo naar Molouska al vond ze dat wel riskant zo vlak voor het einde. Maar ze zei ook dit en daar had ze me echt wel te pakken mee  ::oink::

"Misschien wilde ik wel teveel de mol in Roderick zien"

en

"Doordat je die kleine dingen afdoet dat het bij haar hoort maakt het tot het feit dat je die kleine dingen niet meeneemt in je beslissing" Of iets van dezelfde strekking.

Door haar biecht begon ik echt te balen met het idee: "Het zal toch niet hé..." wat verwijst naar >> mol: mol(ouska) lol ;D , winnaar: fré(derique) en verliezer: ro(drigo)

Maarja, ondanks dat blijf ik vasthouden aan Rodrigo al vrees ik nu echt voor het ergste
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 5-05-2006, 23:06:58 »

Vond die argumenten bij Molouska'tje anders ook maar wat slap.

"De kans dat ik 2x mezelf omdraaide of 2x een ander was even groot"

yeah right zoals Karel al verbeterde...

"De kans was bij al die drie opties statistisch gezien onwaarschijnlijk klein"

En dat is ook gewoon zo als het hele veld nog open ligt, je als eerste aan de beurt bent, dan is de kans op het omdraaien van 2x dezelfde wel zo verdomde klein tegenover de kans op het omdraaien van 1x -1000 euro en 1x kandidaat of 1x + 1000 euro en 1x joker en vice versa.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 5-05-2006, 23:07:55 »
Vond die argumenten bij Molouska'tje anders ook maar wat slap.

"De kans dat ik 2x mezelf omdraaide of 2x een ander was even groot"

yeah right zoals Karel al verbeterde...

"De kans was bij al die drie opties statistisch gezien onwaarschijnlijk klein"

En dat is ook gewoon zo als het hele veld nog open ligt, je als eerste aan de beurt bent, dan is de kans op het omdraaien van 2x dezelfde wel zo verdomde klein tegenover de kans op het omdraaien van 1x -1000 euro en 1x kandidaat of 1x + 1000 euro en 1x joker en vice versa.
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: je wilt het gewoon niet zien he  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Zoiets HEET dus een mollenstreek  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Maarten1983

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 5-05-2006, 23:15:59 »
Ik denk dat je voor iedereen wel mollenstreken kunt noemen. Zelfs voor Geert zijn er mollenstreken te noemen. Dus je kunt bij elke kandidaat wel zon verhoor maken. Dit is meer om mensen op het verkeerde been te brengen. Want dit waren volgens mij juist niet de mollenstreken...

Offline Beetle

• Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
« Reactie #466 Gepost op: 5-05-2006, 23:29:41 »
Misschien twijfelde Roderick wel tussen twee namen? Dat hij dacht dat het Richard of Milouska was, en toen Milouska haar eigen naam zei, wist hij het zeker.
Maar misschien was er ook wel geen goed antwoord; dat iedereen dus dezelfde kleur bloem had. En dat het antwoord van Roderick sowieso goed zou worden gerekend, omdat hij de Mol is. Dus eerst ff de anderen lekker maken, laten hopen op die info, maar al wetend dat ze het fout zullen hebben, om er dan vervolgens zelf met de info vandoor te gaan die op jezelf slaat.

Ik weet 't ook niet, zeg ook maar wat  ::rofl::

Ik heb net het diner nog even bekeken en ik zie overal paarse bloemetjes liggen. Geen afwijkende kleur. Het enige wat me opvalt is dat ik bij Richard helemaal geen bloemetje kan ontdekken.....
In mijn ogen is het dus inderdaad een "nep" vraag die nooit iemand goed had kunnen beantworden (behalve de mol!!!)

Offline paashaas

• Forumlid
« Reactie #467 Gepost op: 5-05-2006, 23:43:07 »
Dan wordt degene die dus toevallig 'n paar vragen ook goed voor Roderick heeft ingevuld de mol.

??? Ik snap dat je winnaar bedoelt maar deze formulering geeft wel voeding voor rare dromen  ::rofl::
zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #468 Gepost op: 6-05-2006, 03:17:42 »
Ik heb net het diner nog even bekeken en ik zie overal paarse bloemetjes liggen. Geen afwijkende kleur. Het enige wat me opvalt is dat ik bij Richard helemaal geen bloemetje kan ontdekken.....
In mijn ogen is het dus inderdaad een "nep" vraag die nooit iemand goed had kunnen beantworden (behalve de mol!!!)

Ja, ik heb het nog 2 maal bekeken vanavond. Heel even lijkt het of er bij Richard iets roods ligt, maar dan half achter/onder zijn servet. Later lijkt het toch meer iets paars/blauws te zijn (zoals bij iedereen) en weer later zie je helemaal niets meer bij hem. Bovendien zijn Richard en Toine op een gegeven moment van plaats verwisseld, wat impliceert dat, mits er een afwijkende kleur bloem lag, er ook 2 goede antwoorden zouden zijn?
Belangrijker nog is m.i., dat Roderick vanuit de posities waar hij zat, nagenoeg geen zicht had op Richard's bord. In het midden stond een bloemstuk en Roderick zat nooit rechtstreeks tegenover Richard of naast Richard. Milouska heeft continu naast Richard gezeten, als iemand het al had kunnen zien was zij het wel.
Al met al zou het me verbazen dat iemand dit zou weten zonder ingefluisterd te zijn (als het al zo was - de beelden zijn beslist niet duidelijk hierin).

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 6-05-2006, 11:02:56 »
ik denk niet meer dat hij het is ::ohno::

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 6-05-2006, 11:22:29 »
ik denk niet meer dat hij het is ::ohno::
Ik begin juist steeds meer te denken dat Roderick het wél is. Ik verdacht eerst Fré, omdat ik bij haar meer mollenacties kan plaatsen. Maar door de muzikale hints en de avrobode hints, denk ik steeds meer dat Roderick de Mol is.

Nog een weekje wachten, dan weten we het  ;D

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 6-05-2006, 11:23:49 »
Ja, ik heb het nog 2 maal bekeken vanavond. Heel even lijkt het of er bij Richard iets roods ligt, maar dan half achter/onder zijn servet. Later lijkt het toch meer iets paars/blauws te zijn (zoals bij iedereen) en weer later zie je helemaal niets meer bij hem. Bovendien zijn Richard en Toine op een gegeven moment van plaats verwisseld, wat impliceert dat, mits er een afwijkende kleur bloem lag, er ook 2 goede antwoorden zouden zijn?
Belangrijker nog is m.i., dat Roderick vanuit de posities waar hij zat, nagenoeg geen zicht had op Richard's bord. In het midden stond een bloemstuk en Roderick zat nooit rechtstreeks tegenover Richard of naast Richard. Milouska heeft continu naast Richard gezeten, als iemand het al had kunnen zien was zij het wel.
Al met al zou het me verbazen dat iemand dit zou weten zonder ingefluisterd te zijn (als het al zo was - de beelden zijn beslist niet duidelijk hierin).

Ik denk dat het gwn een goede gok was en dat hij geluk had dat er al 2 namen waren genoemd.
WIDM addicted....

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 6-05-2006, 11:41:04 »
Ik blijf, met meer twijfel dan óóit, op Roderick zitten als mol.
(Ik wil gewoon niet dat het Milouska is, maar ik ben bang dat die instelling hartstikke dom is geweest, haha)

Laten we jabberen.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 6-05-2006, 11:41:18 »
Als je alle AVRO bode hints bij nagaat en alle muzikale aanwijzingen, dan kan je daarmee zeker weten goed beredeneren dat de mol Roderick is. Ga je echter kijken naar zijn aandeel in het aantal mollenstrekenen, dan kan je hem niet als mol aanduiden.

Bedoel, iedereen van het Milouska kamp zegt nu wel, Milouska is de mol omdat zij verreweg de meeste mollenstreken heeft geleverd in de afleveringen, maar vergeet niet dat de AVRO ons als kijker doormiddel van die hints op AVRO Bode en de puzzels echt niet voor de gek houden als zij zeggen dat die hints naar de identiteit van de mol leidt, net als ze suggeren bij die muzikale aanwijzingen.

En als je Milouska neemt als mol, dan wil ik nog weleens graag een goed beredeneerd oordeel hebben over alle muzikale aanwijzingen en hints van de AVRO Bode. Je kan die allemaal goed beredeneren voor Roderick, idem voor Fréderique maar voor Milouska, als je denkt het te kunnen dan hoor ik het graag.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 6-05-2006, 11:51:02 »
Als je alle AVRO bode hints bij nagaat en alle muzikale aanwijzingen, dan kan je daarmee zeker weten goed beredeneren dat de mol Roderick is. Ga je echter kijken naar zijn aandeel in het aantal mollenstrekenen, dan kan je hem niet als mol aanduiden.

Dat is dus precies waarom ik zo twijfel.. Ik had Fré als Mol (sinds Mary-Lou eruit is), simpelweg omdat ze wel mollenstreken uithaalt en ik vind haar in de biechts vaak ook een beetje 'nep'. Maar door alle hints begin ik ook steeds meer te denken dat Roderick de Mol zou kunnen zijn, hoewel ik bij hem niet veel mollenstreken kan bedenken.
Aaargh, waarom hebben ze het gisteren niet bekend gemaakt??  >:(  :P

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #475 Gepost op: 6-05-2006, 11:59:21 »
Wat me opvalt is dat veel mensen Roderick niet willen/kunnen verdenken omdat ze weinig mol-acties hebben gezien van hem en van Milouska en Fred veel meer. Maar dat snap ik niet zo goed. De echte molacties zullen toch niet zo uitgebreid in beeld worden gebracht?
Neem bv George, onze super-mol uit serie 3. Dat geld weggooien werd alleen in de laatste aflevering laten zien. Zelfde voor het lopen in een doodlopende steeg en het jatten van geld. Of die opdracht dat ze een parcours af moesten leggen door een aantal grotten. In 1 vertrek ging George onwijs lopen hakken, terwijl hij een stuk hout/bord/plank/deur-geval voor het deel van een muur zette die juist heel zacht was (geverfd piepschuim). Hij leek dus heel fantiek, maar ondertussen...

Roderick is voor mij de mol. Zijn echte acties zullen we volgende week pas zien. En dat zullen der wel eens meer kunnen zijn dan dat wij kunnen vermoeden (hoop ik).

Mocht Milous of Fred de mol zijn dan hebben die in ieder geval mij om de tuin geleid  :-[
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 6-05-2006, 12:55:09 »
ik vraag me af waarom juist bij Roderick aandacht aan de jokers werd besteed. Waarbij ook nog eens duidelijk 'De Mol' in beeld kwam.
er was eens......

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 6-05-2006, 13:26:10 »
Bedoel, iedereen van het Milouska kamp zegt nu wel, Milouska is de mol omdat zij verreweg de meeste mollenstreken heeft geleverd in de afleveringen, maar vergeet niet dat de AVRO ons als kijker doormiddel van die hints op AVRO Bode en de puzzels echt niet voor de gek houden als zij zeggen dat die hints naar de identiteit van de mol leidt, net als ze suggeren bij die muzikale aanwijzingen.

Ik ben/was iiG ook van het Milouska kamp, maar my heeft de finale ook aan et denken gezet.. ::hypocriet:: Ik heb geen zin om over te lopen naar Roderick, omdat ik nog steeds niet kan geloven dat Milouska het níet is.. Pff, beter hoor ik nu by het MilouskaofRoderickikweethetnietmeer-kamp..
 ::ohno::

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 6-05-2006, 13:44:16 »
hij kon het wel weten omdat er maar 6 kanditaten over waren mil viel af peggy viel af andtw van fre rod viel af omdat hij wist dat het niet bij hem was . fre viel omdat zij haar eigen naam niet zei. dat blijf er nog 1 over en dat is richard 

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 6-05-2006, 13:47:09 »

En als je Milouska neemt als mol, dan wil ik nog weleens graag een goed beredeneerd oordeel hebben over alle muzikale aanwijzingen en hints van de AVRO Bode. Je kan die allemaal goed beredeneren voor Roderick, idem voor Fréderique maar voor Milouska, als je denkt het te kunnen dan hoor ik het graag.

Je hebt me uitgedaagd ;) http://wieisdemol.realitynet.org/forum/topic,22004.msg670624.html#msg670624
WIDM addicted....