Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167036 keer)

Offline Liett

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #480 Gepost op: 6-05-2006, 17:31:34 »
Je hebt me uitgedaagd ;) http://wieisdemol.realitynet.org/forum/topic,22004.msg670624.html#msg670624
Wooow. Nou laatmaarzittendathalveroderick-kamp, ik ga wel weer 100% op Milouska ::trots::

Offline FalconMatrix

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #481 Gepost op: 6-05-2006, 17:40:42 »
Wooow. Nou laatmaarzittendathalveroderick-kamp, ik ga wel weer 100% op Milouska ::trots::

Je lijkt Lottie wel, die veranderde in de finale ook van Mol terwijl ze toch goed zat op Yvon  :P
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #482 Gepost op: 6-05-2006, 18:06:12 »
Je lijkt Lottie wel, die veranderde in de finale ook van Mol terwijl ze toch goed zat op Yvon  :P
euhmm jij hebt naar de Duitse versie gekeken ofzo?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #483 Gepost op: 6-05-2006, 18:35:45 »
Ik heb net de test gemaakt op de .nl site en tot mijn grote schrik waren de vragen wat dubieus:

ik kan niet copy-pasten, omdat de site beveiligd is, dus geloof me op m'n woord:

Ten eerste was er een vraag over de zoutvlakten:
 - aan welke kant liep de mol vanuit karel gezien bij de zoutvlakten... rare vraag, omdat fredrique en roderick halverwege zijn gewisseld en de antwoorden waren: links, midden en rechts.

en ten tweede een vraag over de rechtbank:
 - als hoeveelste moest de mol in het beklaagde bankje en dan komt het er zijn maar 2! antwoordmogelijkheden. als 1e en als 2e! maar Roderick kwam als derde en dat antwoord stond er niet bij  >:(

Zal wel weer een fout zijn, of weer iets voor m'n drieen theorie-tje. of roderick wordt bij deze echt uitgesloten als mol. 

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 6-05-2006, 18:40:17 »
Roderick is de mol!  ::jaja::
I'm a real big goblin..

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #485 Gepost op: 6-05-2006, 18:52:47 »
Oké, ik ben eruit, Roderick is mijn (DE?) Mol!
Ik heb die hele zoutblokken-opdracht nog eens nagekeken en volgens mij heeft Roderick echt de tijd verkeerd doorgegeven.
Hier het 'onomstotelijke bewijs'  :P over de Mol.

Honk 1 is de start, ze komen bij honk 2 aan als ze nog ongeveer 57.10 minuten over hebben. Dat stuk hebben ze dus in minder dan 3 minuten gelopen.
Ze zijn bij honk 6 (waar de Molaanwijzing ligt) als ze nog 40.00 minuten over hebben. De tijd die Roderick zegt, klopt nog steeds met de tijd die onderin beeld loopt. Iedereen is het erover eens dat ze terug moeten, dus dat doen ze ook.

Bij de eerste tussenstop rustten ze bij honk 4 uit. Want er wordt gezegd: dat ze nog 3 keer van honk naar honk moeten lopen. De tijd onderin beeld geeft aan dat ze op 28.30 minuten (= tijd die ze over hebben) weer gaan lopen. Van honk 6 naar 4 hebben ze dus iets meer dan 10 minuten over gedaan. Deze tijd is ongeveer gelijk aan de tijd op de heenweg; toen waren ze op 50.30 minuten bij honk 4 en op 40.00 bij honk 6.

Dan komt er een raar stukje in de beelden... De teller loopt van 20.20 minuten terug naar 20.05 (ongeveer). In dit stukje zwelt de muziek aan, en opeens hoor je een huilende wolf gevolgd door donderslagen. Deze geluiden passen niet echt bij de beelden (ik vond het gisteren ook al apart), dus volgens mij is dit hét moment dat de Mol toeslaat (in 'enge' films hoor je ook altijd een spannend muziekje als er iets staat te gebeuren). De tijd komt dan ook niet meer onderin beeld tot aan de finish.

Bij de laatste tussenstop rustten ze uit bij honk 2. Dit is dus het eerste honk waar ze naartoe zijn gelopen en waar ze de heenweg 3 minuten over hebben gedaan. Je kunt zien dat dit honk 2 is, omdat hier maar 1 zoutblok ligt. De stapels zoutblokken werden namelijk hoger naarmate ze verder kwamen. Als ze hier weer vertrekken, hebben ze het erover dat ze het gaan halen. Milouska zegt zoiets als 'een kwartier, moet lukken'. Maar Roderick waarschuwt ze nog dat dit het zwaarste stuk zal zijn. Als ze bij de finish komen hebben ze nog maar 48 seconden over.

Het kan dus volgens mij écht niet dat je over een stuk waar je eerst maar 3 minuten over doet, er later bijna een kwartier over doet. Oké, het wordt zwaarder en warmer en weet ik veel. Maar bij honk 4 hadden ze nog een half uur over, en bij honk 2 nog 15 minuten (volgens Roderick, want hij hield de tijd bij). Dus het laatste stuk kunnen ze niet zó langzaam hebben gelopen  ::ohno::

Conclusie: Roderick heeft tot honk 4 op de terugweg steeds de goeie tijd door gegeven. Maar daarna heeft hij het doen lijken alsof ze sneller liepen dan in werkelijkheid het geval was. Hij geeft ze het idee dat ze bij het laatste honk voor de finish nog een kwartier hebben en het op hun gemak gaan halen. Maar in werkelijkheid zou dit denk ik een minuut of 6-7 zijn geweest. Hij hoopte er waarschijnlijk op dat ze het nét niet zouden halen, maar helaas voor hem is het dus nét wel gelukt.

Sorry, heel verhaal. Maar voor mij is het nu wel duidelijk. En ik hoop voor meer twijfelaars  ;)  (En mocht Roderick toch de Mol níet zijn... nou, dan wil ik dit weleens uitgelegd zien  :P )

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #486 Gepost op: 6-05-2006, 20:01:22 »
zeker een heel verhaal, ik ga ook maar eens terugkijken want ik kan je netaan volgen, hihi al die honknummers en tijden. Zit er toevallig ook nog een hint in de tijden verborgen?

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #487 Gepost op: 6-05-2006, 20:29:01 »
Even een overzichtje dan van de tijden bij elk honk, misschien wordt het dan duidelijker  ;D

Heen                   Terug
Honk 1 (start)         1.00.00                 00.48
Honk 2                 57.10                  15 minuten** (2e keer rusten)
Honk 3                 ??                        ??
Honk 4                 50.30                  28.30 (1e keer rusten)
Honk 5                 45.00                     ??
Honk 6 (Molaanw.)      40.00     

(De tijden zijn plusminus, de teller loopt door, maar het komt niet op een seconde aan.)
Ze lopen de terugweg tot honk 4 dus aardig op schema en niet veel langzamer dan de heenweg. Ná 20.10 minuten komt er geen klok meer onderin beeld, pas bij de finish weer.
15 minuten** : dit is wat Milouska zei bij vertrek van honk 2 naar de finish. Dit is dus wat Roderick heeft gezegd, aangezien hij de enige was met een horloge.   

Edit: het lukt me niet om alles recht onder elkaar te krijgen. Zo gauw ik het op sla, gaat de boel verschuiven   :-\\
« Laatst bewerkt op: 6-05-2006, 20:31:57 door Iris_77 »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #488 Gepost op: 6-05-2006, 21:23:06 »
Als je alle AVRO bode hints bij nagaat en alle muzikale aanwijzingen, dan kan je daarmee zeker weten goed beredeneren dat de mol Roderick is. Ga je echter kijken naar zijn aandeel in het aantal mollenstrekenen, dan kan je hem niet als mol aanduiden.

Bedoel, iedereen van het Milouska kamp zegt nu wel, Milouska is de mol omdat zij verreweg de meeste mollenstreken heeft geleverd in de afleveringen, maar vergeet niet dat de AVRO ons als kijker doormiddel van die hints op AVRO Bode en de puzzels echt niet voor de gek houden als zij zeggen dat die hints naar de identiteit van de mol leidt, net als ze suggeren bij die muzikale aanwijzingen.
Euh...naar mijn idee is de Mol de Mol vanwege de mollenstreken en niet vnawege de hints. Als Roderick relatief weinig mollenstreken op zijn naam heeft staan, hoe kan ie dan in vredesnaam de mol zijn? Milouska heeft een hoop fout gedaan, en als je de hints niet kan plaatsen dan is dat bijzaak. Toevallig heeft nu iemand de hints weten te plaatsen, dank daarvoor.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 6-05-2006, 22:02:46 »
Euh...naar mijn idee is de Mol de Mol vanwege de mollenstreken en niet vnawege de hints. Als Roderick relatief weinig mollenstreken op zijn naam heeft staan, hoe kan ie dan in vredesnaam de mol zijn? Milouska heeft een hoop fout gedaan, en als je de hints niet kan plaatsen dan is dat bijzaak. Toevallig heeft nu iemand de hints weten te plaatsen, dank daarvoor.

Welke hints bedoel je? ???
WIDM addicted....

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 6-05-2006, 22:14:36 »
Niett, ik zit al heel lang op Milouska, maar ik was gaan twijfelen naa aflevering 9..::ohno::
Stom, want Roderick is het toch niet (of wel..? hmm, gwn een serie met 3 mollen)

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 6-05-2006, 22:16:41 »
Welke hints bedoel je? ???

Staan volgens mij ergens in een andere topic, waar veel hints ook aan Milouska kunnen worden gekoppeld.

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 6-05-2006, 22:22:07 »
WIDM addicted....

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 6-05-2006, 22:45:19 »
Oh, bedoel je deze http://wieisdemol.realitynet.org/forum/topic,22004.msg670624.html#msg670624... Hehe... ::)

Ik heb ze gelezen Stephan, maar bij sommige zet ik zo mijn vraagtekens bij vooral met name of die uitleg het wel hard kan maken dat het op die manier naar Milouska verwijst. Maar verder, mooi overzicht.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #494 Gepost op: 6-05-2006, 23:20:56 »
Ik heb ze gelezen Stephan, maar bij sommige zet ik zo mijn vraagtekens bij vooral met name of die uitleg het wel hard kan maken dat het op die manier naar Milouska verwijst. Maar verder, mooi overzicht.  ::ok::

Dankje :) Ik weet natuurlijke niet of het allemaal klopt en sommige verklaringen zijn idd niet even sterk. Ik heb geprobeerd alle hints aan Milouska te koppelen door alle 'muzikale hints'-topics langs te gaan en ik moet zeggen dat er af en toe verklaringen voor andere kandidaten tussen zaten, die ik sterker vond. Toch blijf ik erbij dat Milouska de mol is. :)

P.S. Knap speurwerk van iedereen wat betreft de muzikale hints! ::ok:: Zou er zelf lang niet altijd op gekomen zijn. Top!
WIDM addicted....

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #495 Gepost op: 6-05-2006, 23:34:29 »
Die verdachtmaking van Karel in de rechtbank jegens Roderick met het Lisse-Darwin verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op en wijst eens te meer naar Milouska.
Het was geen cruciale fout van Ro, het was al fout gegaan bij Mil. Dus waarom Ro de schuld in de schoenen schuiven, terwijl o.a. Mil hier een fout heeft gemaakt?
Komt bij dat Karel zijn verdachtmaking kracht bij wil zetten door het argument aan te dragen dat Ro veel reist. Milouska ook! Dus de metro opdracht is mislukt o.a. door iemand die net als Ro veel reist en óók nog eens de fout maakt bij Kuta, de cruciale koffer.
The British are not impressed.

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 7-05-2006, 09:41:36 »
Die verdachtmaking van Karel in de rechtbank jegens Roderick met het Lisse-Darwin verhaal slaat natuurlijk helemaal nergens op en wijst eens te meer naar Milouska.
Het was geen cruciale fout van Ro, het was al fout gegaan bij Mil. Dus waarom Ro de schuld in de schoenen schuiven, terwijl o.a. Mil hier een fout heeft gemaakt?
Komt bij dat Karel zijn verdachtmaking kracht bij wil zetten door het argument aan te dragen dat Ro veel reist. Milouska ook! Dus de metro opdracht is mislukt o.a. door iemand die net als Ro veel reist en óók nog eens de fout maakt bij Kuta, de cruciale koffer.
tja.. verder valt er dus door Karel niks te vertellen over Roderick, dus dan maar onzinnige dingen, anders valt het op dat Roderick een veel kortere tijd daar zit.
Roderick heeft gewoon een schone lei. Zonder (veel) mollenstreken

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #497 Gepost op: 7-05-2006, 09:49:28 »
Persoonlijk kan ik de (muzikale) hints veel beter naar Roderick afleiden, ondanks dat mooie overzicht over Milouska. Ik vraag me nog steeds af waar dat telefoontje voorafgaand aan de vlot-opdracht nou vandaan kwam. Ik twijfel nu meer dan ooit, maar Roderick blijft de mol voor mij.

Nog een paar daagjes... :-\\ ;)
Laten we jabberen.

Offline Marloezzel

• Forumlid
« Reactie #498 Gepost op: 7-05-2006, 10:52:25 »
Dit staat op het .nl forum:

Ik weet het nu zeker: Roderick is de mol. Hij is de Che Guevara in de serie. Zijn Che Guevara T-shirt viel natuurlijk al steeds op, maar nu snap ik ook het verband met de andere aanwijzingen. De film Motorcycle diaries gaat over de jonge jaren van Che. Hij trekt door Argentinie op de motor en komt op vele plekken die in deze WIDM ook voorkomen. Roderick trekt als Che door Argentinie.. De film is een roze getinte road movie; de kleur roze komt steeds terug in deze WIDM.
Daarnaast de rode roos: de kleur en het symbool van de revolutie. dus weer Che Guevara.
Ik heb zelfs het ultieme bewijs voor deze theorie gedaan. Namelijk nog twee aanwijzigingen die helemaal kloppen. het heeft ook met muziek etc te maken. Misschien eens nuttig om de muziek van deze aflevering eens terug te luisteren bijvoorbeeld.......

Offline tinman

• Forumlid
  • ...zodat ik je goed kan zien!
« Reactie #499 Gepost op: 7-05-2006, 10:56:11 »
Ik heb zelfs het ultieme bewijs voor deze theorie gedaan. Namelijk nog twee aanwijzigingen die helemaal kloppen. het heeft ook met muziek etc te maken.

en wat is dat ultieme bewijs?