Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 167005 keer)

Offline FalconMatrix

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #540 Gepost op: 11-05-2006, 23:06:22 »
maar toch is Milouska de mol

Ik vind deze aanwijzing toch beter dan de 'duimafdruk' aan de onderkant van de zoutblok :P ::)
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 12-05-2006, 00:52:18 »
Nog een toevoeging op mijn eerdere post (pagina 26, bovenaan); daar wordt al een link gelegd tussen de witte roos en Che Guevara.

Een stukje uit het gedicht van die opdracht:

"Vind de zerk van al die helden
Van deze Argentijnse gelden
Onthoud wat cryptes u vermelden

Zo komen er zes rozen op uw pad
En een zevende, de echte schat
De clou waar u het hardst om bad
"

De zevende roos is dus 'de echte schat'. Er waren 6 rode rozen, en 1 witte. Het lijkt mij, dat níet de laatste roos (bij Karel), maar dat de witte roos de zevende is.
En er is al een connectie tussen deze roos en Che Guevara. Nou is Che Guevara ook wel een '(Argentijnse) held' te noemen. En wat 'vermeld zijn crypte' Juist, de clou waar wij het hardst om baden  ;)
Er staat namelijk op: 'Hasta La Victoria Siempre'. De uitspraak die Roderick op de zoutvlakte deed.

Wat een opmerkingsgave! ::ok:: Nog een kleine twintig uur en we weten of je het bij het rechte eind hebt.

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #542 Gepost op: 12-05-2006, 09:59:30 »
oooooohhhhhhhhhhh hou nou op !!!!!!! Dit soort briljante theorieen doet mij zoooo ernstig twijfelen over mijn mol milous, nog even en ik ga nog geen 9 uur voor de ontknoping alsnog om!  ::jaja:: Ik word helemaal crazy!  :-\\
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 12-05-2006, 10:23:58 »
oooooohhhhhhhhhhh hou nou op !!!!!!! Dit soort briljante theorieen doet mij zoooo ernstig twijfelen over mijn mol milous, nog even en ik ga nog geen 9 uur voor de ontknoping alsnog om!  ::jaja:: Ik word helemaal crazy!  :-\\

Ga maar gauw om dan saem! Om het nog erger te maken heb ik nog een plaatje gevonden van Che Guevara op een bankbiljet!
Daarmee is voor mij de cirkel rond: 6 helden op biljetten waarvan ze een graf moeten vinden. Maar 7 rozen... Nu blijkt dus dat Che Guevara óók een held is op een bankbiljet, dus óók van hem moeten we 'onthouden wat zijn crypte vermeldt'. De zevende roos is dus écht voor Che Guevara...

« Laatst bewerkt op: 12-05-2006, 12:55:21 door Iris_77 »

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #544 Gepost op: 12-05-2006, 10:55:57 »
Goed speurwerk Iris  ::ok::. Ook ik heb Roderick als mol vanaf afl. 1, helaas heb ik te weinig tijd om dingen uit te zoeken en fanatiek te gaan speuren. Nu ik jouw aanwijzingen lees, kan het bijna niet anders meer zijn. En wat een 'toeval' dat Roderick dezelfde tekst zei op de zoutvlakte als wat er op het graf van Che staat... Nog een paar uur en dat weten we het, maar ik ben nu echt dubbel en dwars overtuigd!!  ::bravo::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #545 Gepost op: 12-05-2006, 11:03:18 »
Goed speurwerk Iris  ::ok::. Ook ik heb Roderick als mol vanaf afl. 1, helaas heb ik te weinig tijd om dingen uit te zoeken en fanatiek te gaan speuren. Nu ik jouw aanwijzingen lees, kan het bijna niet anders meer zijn. En wat een 'toeval' dat Roderick dezelfde tekst zei op de zoutvlakte als wat er op het graf van Che staat... Nog een paar uur en dat weten we het, maar ik ben nu echt dubbel en dwars overtuigd!!  ::bravo::

Bedankt hoor! Maar ik heb niet alles zelf uitgezocht (zoals in een eerdere post is te lezen). Soms moet je gewoon even op het goede spoor gebracht worden om meer aanwijzingen te kunnen vinden  ;)
En voor mij is het ook duidelijk: Roderick is de Mol.  ;D

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #546 Gepost op: 12-05-2006, 11:06:20 »
Bedankt hoor! Maar ik heb niet alles zelf uitgezocht (zoals in een eerdere post is te lezen). Soms moet je gewoon even op het goede spoor gebracht worden om meer aanwijzingen te kunnen vinden  ;)
En voor mij is het ook duidelijk: Roderick is de Mol.  ;D

Mijn motto is: beter goed gejat, dan slecht verzonnen. Ook al heb je het niet helemaal van jezelf, ik lees het nu in jouw post, dus geef ik jou ff alle credits.  ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #547 Gepost op: 12-05-2006, 11:06:57 »
Als Roderick de mol is dan is het de beste mol ooit. Bijna niemand van de kandidaten heeft hem verdacht. Daarbij is dan ook nog is weinig geld in de pot. Dus hij is dan goed bezig geweest.

Maar ik ben toch overtuigt van Frédérique

Offline FalconMatrix

• Forumlid
« Reactie #548 Gepost op: 12-05-2006, 11:49:22 »
Als Roderick de mol is dan is het de beste mol ooit. Bijna niemand van de kandidaten heeft hem verdacht. Daarbij is dan ook nog is weinig geld in de pot. Dus hij is dan goed bezig geweest.

Inderdaad!  ::jaja::
Het zou volgens mij de eerste keer zijn in de hele wereld dat niemand in de finale de Mol raad :P Kan ook slecht teken zijn trouwens, maar denk het niet  :P

Als dat zo is, dan denk ik dat Milouska de winnaar wordt, want ik vind Roderick meer op Frédérique lijken dan op Milouska  :)

Ziet het al voor zich:

Karel: En het geld gaat naar... ... ... Milouska!
Milouska: Yes! Zie je wel, ik zit al keilang op jou Frédérique!
Frédérique: Hoezo?
Roderick: Ja hoezo? IK ben de Mol !
Milouska: O...  ;D
Roderick: "Mijn eigen karakter; bij tijd en wijle introvert, af en toe achterbaks en...stiekem!"

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #549 Gepost op: 12-05-2006, 13:12:11 »

maar toch is Milouska de mol

Dat dacht je maar
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #550 Gepost op: 12-05-2006, 15:28:52 »
Als Roderick de mol is dan is het de beste mol ooit.
niet mee eens

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #551 Gepost op: 12-05-2006, 15:39:21 »
Als Roderick de mol is dan is het de beste mol ooit.

Een Mol die zich de eerste 2 afleveringen vrijwillig verwijdert van de groep is imho nooit een goede Mol, wel een bange Mol. En verder vermoed ik dat je vooral George, maar ook Hugo of Marc (beiden België) nooit aan het werk hebt gezien.

Trouwens, ik wil vanavond wel eens uitgelegd zien hoe bij de Amsterdam-opdracht dat geld uit de koffer is verdwenen (of er niet is in terechtgekomen). Roderick nam niet deel aan die opdracht. Geld gestolen door Karel? Weggewaaid met de wind toen Milouska de koffer openmaakte, of was het toch Frédérique.
Iig heeft Roderick daar zijn steentje niet (kunnen) bijdragen. En dat was één van de meest opvallend geld-verdwijn acties uit deze reeks.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #552 Gepost op: 12-05-2006, 15:40:33 »
Een Mol die zich de eerste 2 afleveringen vrijwillig verwijdert van de groep is imho nooit een goede Mol, wel een bange Mol.
Mwoa, hoogstens een trage mol (die pas in aflevering drie echt aan het werk ging).
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 12-05-2006, 15:47:57 »
Trouwens, ik wil vanavond wel eens uitgelegd zien hoe bij de Amsterdam-opdracht dat geld uit de koffer is verdwenen (of er niet is in terechtgekomen). Roderick nam niet deel aan die opdracht. Geld gestolen door Karel? Weggewaaid met de wind toen Milouska de koffer openmaakte, of was het toch Frédérique.
Opzich vind ik die best wel goed gevonden.. ::hypocriet::

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #554 Gepost op: 12-05-2006, 19:00:44 »
ik ben zo gigantisch ervan overtuigd dat roderick de mol is ! hetzelfde gevoel als dat ik bij elise had !
ik laat me verrassen, hoop dat ik et bij et verkeerde eind heb !
dennis for mole !

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 12-05-2006, 19:02:57 »
Dat niemand ziet dat 2 dagen verwijderd zijn van de groep echt een enorme mollenstreek is!
Laten we jabberen.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #556 Gepost op: 12-05-2006, 19:03:16 »
ik ben zo gigantisch ervan overtuigd dat roderick de mol is ! hetzelfde gevoel als dat ik bij elise had !

ik ga je achterna... :P
ik vind die che guavra wel dé hint van dit seizoen.
tenzij het geen hint is natuurlijk...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #557 Gepost op: 12-05-2006, 19:11:32 »

ik ga je achterna... :P
ik vind die che guavra wel dé hint van dit seizoen.
tenzij het geen hint is natuurlijk...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #558 Gepost op: 12-05-2006, 19:27:50 »
Dat niemand ziet dat 2 dagen verwijderd zijn van de groep echt een enorme mollenstreek is!
Ik ben het absoluut niet met jou eens. Naar mijn mening is een mollenstreek iets waardoor de goed geld verliest of niet verdient. Dát is de taak van de mol.
Al het gesneak en verwarring zaaien is wel belangrijk voor de mol, maar dat is daarmee nog geen mollen streek. Verwarring zaaien is trouwens ook gunstig voor kandidaten.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 12-05-2006, 19:44:37 »
Ik ga straks bekend maken dat ik, Roderick Veelo, de mol ben....
Ik hoop dat er niet al teveel molfanaten zijn die schoenen of andere kledingstukken op moeten eten omdat zij mij niet ontmaskerd hebben. Frédérique en Milouska zitten er allebei naast, wat zullen zij verbaasd zijn :-[ Frédérique zal net aan de winnaar zijn. Ik heb mijn werk uitstekend gedaan. Voor het eerst wordt de mol niet gekozen in de finale! Ik heb het subtiel aangepakt. Eerst even uit het zicht van al die fanatieke medekandidaten samen met Liz die mij helemaal niet verdacht heeft. Ik kwam pas in het spel toen er al van alles was gebeurd. Tot mijn grote opluchting waren er allerlei kandidaten met hun eigen molstreken bezig en kon ik vrij onopvallend aan het echte werk beginnen. Ik lees dat er molfanaten zijn die vinden dat ik niet veel 'gemold' heb.Kijk vanavond maar, ik heb echt mijn best gedaan, zij het op niet zo heel opvallende manier.... Maar denken jullie nou echt dat ik zo weinig uithoudingsvermogen heb? En dat het toeval was dat ik als eerste de mol mocht ontmaskeren in het holst van de nacht? Ik moest me snel vermommen als mezelf en in de kapel gaan zitten...superspannend. En wat te denken dat juist ik die ultieme molaanwijzing mocht openmaken? De mol is één van ons drieën, de mol is onder ons dat waren mijn geliefde uitspraken. Toeval? Waarom twijfelde ik vorige week nog over mijn mol? Ik heb toch de ultieme molaanwijzing gelezen? Hebben jullie mij niet heel erg sneeky zien lachen o.a. in de rechtbank. Liefst had ik nog wat vaker gelachen maar dan was ik door de mand gevallen. Ik heb precies genoeg gedaan en nagelaten om mijn rol als mol goed te kunnen spelen. Missie geslaagd!! ::pinokkio::

Roderick Veelo (tot ziens op de molfandag!) ::bravo::