Ik ga straks bekend maken dat ik, Roderick Veelo, de mol ben....
Ik hoop dat er niet al teveel molfanaten zijn die schoenen of andere kledingstukken op moeten eten omdat zij mij niet ontmaskerd hebben. Frédérique en Milouska zitten er allebei naast, wat zullen zij verbaasd zijn
Frédérique zal net aan de winnaar zijn. Ik heb mijn werk uitstekend gedaan. Voor het eerst wordt de mol niet gekozen in de finale! Ik heb het subtiel aangepakt. Eerst even uit het zicht van al die fanatieke medekandidaten samen met Liz die mij helemaal niet verdacht heeft. Ik kwam pas in het spel toen er al van alles was gebeurd. Tot mijn grote opluchting waren er allerlei kandidaten met hun eigen molstreken bezig en kon ik vrij onopvallend aan het echte werk beginnen. Ik lees dat er molfanaten zijn die vinden dat ik niet veel 'gemold' heb.Kijk vanavond maar, ik heb echt mijn best gedaan, zij het op niet zo heel opvallende manier.... Maar denken jullie nou echt dat ik zo weinig uithoudingsvermogen heb? En dat het toeval was dat ik als eerste de mol mocht ontmaskeren in het holst van de nacht? Ik moest me snel vermommen als mezelf en in de kapel gaan zitten...superspannend. En wat te denken dat juist ik die ultieme molaanwijzing mocht openmaken? De mol is één van ons drieën, de mol is onder ons dat waren mijn geliefde uitspraken. Toeval? Waarom twijfelde ik vorige week nog over mijn mol? Ik heb toch de ultieme molaanwijzing gelezen? Hebben jullie mij niet heel erg sneeky zien lachen o.a. in de rechtbank. Liefst had ik nog wat vaker gelachen maar dan was ik door de mand gevallen. Ik heb precies genoeg gedaan en nagelaten om mijn rol als mol goed te kunnen spelen. Missie geslaagd!!
Roderick Veelo (tot ziens op de molfandag!)