Er vanuit gaande dat de covers van de avro bodes op de poster allebei nooit hebben bestaan en gewoon nep zijn, er dus vanuit gaande dat er een hint in die avro bodes i verstopt bedacht ik me het volgende:
de letters op de achterste bode staan allen in bepaalde kleuren:
Als je de letters in kleur groepen bij elkaar zet krijg je dit:
geel: 75e, m,int
wit: 4B, me, fa
paars: du,va.
van deze letters valt misschien wel wat te maken, van "geel" zou je kunnen maken 75e Mol INTernationaal- de 75e serie van widm die internationaal wordt uitgezonden.
wit: me-fa wordt Fame, misschien speelt er iemand in de musical Fame, voor 4b heb ik geen verklaring.
en van paars kan ik niks maken.
Ook bedacht ik me dat als je 75e omzet naar letters van het alfabet dat je dan krijgt, GEE - M - Int= Gee.. Mol internationaal = geert is de mol internationaal? er ontbreken dus twee letters, waarschijnlijk cijfers, misschien zijn is dit het ontbrekende serienummer van de bode of het serienummers van de bovenste bode als dit in het geel is opgeschreven.
Wat ook nog zou kunnen is dat de kleuren verband houden met de kleuren op de andere avro bode, die van kareltje, ook daar worden de kleuren wit (wie is de mol?); geel (Karel van de Graaf)en paars (het is een amusementsprogramma voor.
Misschien houden deze klueren verband met de kleuren van de achterste bode, dan zou 4b me fa dus antwoord geven op de vraag wie de mol is.
Wat mij eigenlijk toch het meest wezenlijk lijkt is dat de serienummers van de bodes een belangrijke rol spelen in dit hele verhaal, zou iemand daarom voor mij een betere vergroting van 2 bodes kunnen posten zodat we misschien wat kunnen met de serie nummers?
Dit hele verhaal kan natuurlijk ook grote flauwekul zijn, maar het blijft leuk om een beetje te puzzelenen zoals zo vaak "niets is wat het lijkt bij de mol".