Nieuws Heb je onze activiteitenagenda al bekeken? In het infocenter, helemaal onderaan.
Dit was zoooooooooooooo'n saaie dag... ik geloof dat de toilet doortrekken wel de grootste belevenis was...
en bedankt he!
ehm... ehm... had ik het al over dat falende geheugen van me gehad?!?Een standje van Swifty dan nu ...da's de belevenis van de dag...
ZWOLLE - "Hoeveel mensen er aan aids sterven? Per dag? Waarschijnlijk heel veel. Eh... moeilijke vraag hoor! Rond de tweeduizend misschien? Kom ik een beetje in de richting? Dat is wel heel veel hè?" Nou nee: het zijn er achtduizend. "Dat meen je niet?!"Zomaar een gesprekje met Laura (22) in de Zwolse Buitensociëteit. Het is zaterdagavond en het jaarlijkse Wereld Aids Dag Event Red Ribbon wordt er gehouden. 's Middags is het programma begonnen met verschillende workshoprondes. Onderwerpen als 'aids en seksueel gedrag' en 'microkrediet in de strijd tegen aids' worden op een creatieve manier behandeld. Vervolgens wordt er gezamenlijk een 'fair buffet' gegeten, omdat de organisatie van Red Ribbon van mening is dat armoede een van de belangrijkste oorzaken van aids is. De dag wordt afgesloten met optredens van de band Psalmen voor Nu, Trinity en The Gentlemen.Medewerker Hagar Prins vertelt dat er ruim driehonderd bezoekers naar het concert gekomen zijn. Vorig jaar was het concert met achthonderd kaarten volledig uitverkocht, toch zegt ze niet teleurgesteld te zijn. Prins: " We hadden toen de christelijke zanger Kees Kraayenoord, en dat is een publiekstrekker. Daarnaast is het ons opgevallen dat de aandacht rondom Wereld Aids Dag in het algemeen dit jaar minimaal is."Veel of weinig bezoekers, Red Ribbon blijft het evenement organiseren. "We zijn blij met alle mensen die hier komen. Aids is een probleem, maar we moeten beseffen dat we er iets aan kunnen doen. Als die boodschap bij deze bezoekers landt, dan hebben we een geslaagde avond."Vandaag - maandag - is het Wereld Aids Dag. Reden genoeg om nog wat bezoekers te vragen of ze het juiste sterfgetal kennen. "Tien of zo?", schat Marinus van der Spek (20). Josine van Zuylekom (22): "Eh, goede vraag... Twaalfduizend?" Iemand zou het toch moeten weten? Dat klopt: " Volgens mij achtduizend", zegt Rob Barzilay (58). Het verbaast hem dat hij de enige is met het goede antwoord, zegt Barzilay. "Ik hoop dat mensen zich realiseren dat het probleem giga-groot is. Het is daarom heel belangrijk dat wij als christenen eens een ander geluid laten horen. Namelijk dat we met gezond gedrag - oftewel naar Gods bedoeling leven - ook aids kunnen helpen te voorkomen."
kerstmis op RN!
zit ik leuk een spelletje te spelen word ik de hele tijd aangesproken door een vreemde vrouw
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
RealityNet
Nu online
1000 gasten en 7 vaste bezoekers