Auteur Topic: Het Gamers topic  (gelezen 6135 keer)

Offline Petrick

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Butters is dé man!
Re: Het Gamers topic
« Reactie #20 Gepost op: 10-05-2006, 21:26:08 »
Citaat
Maar het leukste spel vind ik Crash team racing,al is het nog een PS 1 game dat vind ik de max, DR Neo Cortex  ::rofl::  8) 8)

Heerlijk spel ja! :D Crash Nitro Kart is niet goed, maar Crash Tag Team Racing daarentegen wel!
Toch CTR is het beste racegame ooit, speelk nog altijd regelmatig met m'n broer!

Ik speel tegenwoordig niet zoveel games meer, maar dit zijn enkele van m'n favoriete

Race: Crash Team Racing (Track Mania Nations)
RPG: WoW (heb het zelf niet, vind ik te duur)
Strategy: Rome TW (Cohortes Urbanae ::kwijl::)
Shooter: Call of Duty (bijna niet meer tegenwoordig)
Platform: Alle Crash Bandicoot-games (mega-fan  :D :D :D)
Voetbal:Juventus Club Football (gewoon de beste gameplay)

All-time Favourite: Final Fantasy IX (prachtig verhaal, goeie muziek, leuke gameplay en het beste --> coole characters (Vivi for the win!  :D)
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #21 Gepost op: 10-05-2006, 21:29:38 »
Voetbal:Juventus Club Football (gewoon de beste gameplay)
Heb je nog nooit Pro Evolution Soccer gespeelt ??? die is echt wel beter dan die rare Club Football games van Codemasters...

Offline Petrick

• Forumlid
  • Butters is dé man!
« Reactie #22 Gepost op: 10-05-2006, 21:33:41 »
Al wel een keer geleend, en het was inderdaad supergoed  ::ok::, maar ik ik weet het nu niet meer, dus kan ik het niet vergelijken.

Heb jij trouwens al Club Football gespeeld? :P Dat is ongeveer hetzelfde als PES
Run, run, as fast as you can... shotgun in the hand... it's the Gingerbread Man!

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 10-05-2006, 21:37:14 »
Al wel een keer geleend, en het was inderdaad supergoed  ::ok::, maar ik ik weet het nu niet meer, dus kan ik het niet vergelijken.

Heb jij trouwens al Club Football gespeeld? :P Dat is ongeveer hetzelfde als PES
Ja ik heb fftjes gespeelt. Vond het nogal vaag. Maar niet lang genoeg om echt een oordeel te vellen. Maar volgens de recensies was hij niet echt geweldig

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 10-05-2006, 21:38:11 »
ik heb gisteren in de krant gelezen dat ons PS2 console binnenkort een oud bakske zal zijn. De Japanners hebben de PS3 op de markt gebracht,en naar ik gelezen heb zal er DVD software inzitten die geen enkele DVD speler voor het ogenblik reeds heeft!!!  8) 8) 8)

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 10-05-2006, 21:42:37 »
ik heb gisteren in de krant gelezen dat ons PS2 console binnenkort een oud bakske zal zijn. De Japanners hebben de PS3 op de markt gebracht,en naar ik gelezen heb zal er DVD software inzitten die geen enkele DVD speler voor het ogenblik reeds heeft!!!  8) 8) 8)
Dat klopt ja! Blu-ray! Dat is een DVD waar 4x zoveel op kan ofzo. Maar de PlayStation 3 is nog niet uit hoor, ze hebben November beloofd volgens mij

Offline Petrick

• Forumlid
  • Butters is dé man!
« Reactie #26 Gepost op: 10-05-2006, 21:43:20 »
yup eind dit jaar, en kdenk dat dat bakkie zo'n 5 à €600 zou kosten

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 10-05-2006, 21:46:46 »
yup eind dit jaar, en kdenk dat dat bakkie zo'n 5 à €600 zou kosten
Net als de Xbox 360 zal de PlayStation 3 verkocht worden in 2 verschillende versies:

Één met een opslagruimte van 'slechts' 20 Gigabite --> $499,-*
Één met een opslagruimte van 60 Gigabite --> $599,-*

*=Dit is dus in dollars

Offline Petrick

• Forumlid
  • Butters is dé man!
« Reactie #28 Gepost op: 10-05-2006, 21:50:12 »
ja, dan is ie hier een beetje goedkoper, maar dan nog.
Maar ik denk dat de marktprijs niet lang zo hoog blijft als ie snel heel veel verkocht wordt (waar we dus op hopen :P)

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 10-05-2006, 22:16:03 »
ja, dan is ie hier een beetje goedkoper, maar dan nog.
Maar ik denk dat de marktprijs niet lang zo hoog blijft als ie snel heel veel verkocht wordt (waar we dus op hopen :P)
Na een half jaar is hij 100 euro goedkoper, denk ik

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 10-05-2006, 22:25:06 »
ik heb nog een vraagje,in dat artikel stond ook dat PS2 games kunnen gespeeld worden op de PS3 console. Maar wat met de PS1 games? ik heb er nog een 30-tal,wat denken jullie? Iig heb ik mijn PS1 console nog. CTR he Petrick  ???

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 10-05-2006, 22:31:19 »
ik heb nog een vraagje,in dat artikel stond ook dat PS2 games kunnen gespeeld worden op de PS3 console. Maar wat met de PS1 games? ik heb er nog een 30-tal,wat denken jullie? Iig heb ik mijn PS1 console nog. CTR he Petrick  ???
Ja ik denk dat de Ps3 volledig backward compatible is, dus ook PsOne games.
Maar ik kijk meer uit naar de Nintendo Wii! Die gaat waarschijnlijk minder dan €300,- kosten en word een fantastische machine die ook volledig backward compatible is. Ik heb er zo'n zin in!!!

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 10-05-2006, 22:41:56 »
Ja ik denk dat de Ps3 volledig backward compatible is, dus ook PsOne games.
Maar ik kijk meer uit naar de Nintendo Wii! Die gaat waarschijnlijk minder dan €300,- kosten en word een fantastische machine die ook volledig backward compatible is. Ik heb er zo'n zin in!!!
tja je hebt gelijk natuurlijk Willem, PS heeft iets wat Nintendo niet heeft, en vise versa,de X-Box heeft dan ook weer iets, maar ik ben met PS begonnen en hou het daar ook bij. dus van de andere toestellen weet ik niets van hun mogelijkheden.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 10-05-2006, 22:45:36 »
tja je hebt gelijk natuurlijk Willem, PS heeft iets wat Nintendo niet heeft, en vise versa,de X-Box heeft dan ook weer iets, maar ik ben met PS begonnen en hou het daar ook bij. dus van de andere toestellen weet ik niets van hun mogelijkheden.
Welke games speel je op je Ps2 dan?

Offline Petrick

• Forumlid
  • Butters is dé man!
« Reactie #34 Gepost op: 11-05-2006, 12:14:20 »
Ik ben idd ook met PS begonnen, en PS3 is dan ook een logischere keuze! Ja, ik zou ook graag CTR kunnen blijven spelen zonder telkens de 1 of 2 terug op te stellen :)

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 12-05-2006, 19:28:45 »
Welke games speel je op je Ps2 dan?
ikzelf weinig eigenlijk,maar mijn zoon speelt het liefst met Need For Speed Underground 2, Killzone, Tekken spelletjes, Brothers in Arms(earned in blood), Spyro spelletjes, en weet ik veel wat nog allemaal  ??? ???

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 13-05-2006, 13:37:35 »
ikzelf weinig eigenlijk,maar mijn zoon speelt het liefst met Need For Speed Underground 2, Killzone, Tekken spelletjes, Brothers in Arms(earned in blood), Spyro spelletjes, en weet ik veel wat nog allemaal  ??? ???
Dan speelt hij goeie games ::jaja::

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 26-05-2006, 00:30:49 »
Vanaf deze maand schrijf ik game reviews voor de schoolkrant 8)

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 26-05-2006, 15:04:33 »
wel grappig om ze ook ff hier te posten ;D

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 26-05-2006, 21:20:44 »
Is goed.
Ik begin met degene die ik heb gemaakt als voorbeeld. Die komt dus niet in de schoolkrant. Ik heb hem flink moeten inkorten dus misschien is hij wat beknopt:

Mario Smash Football

‘Eindelijk!’ dacht ik toen ik het CD-tje van Mario Smash Football in mijn Gamecube duwde. Eigenlijk zit ik al sinds Mario Tennis op de Nintendo 64 te wachten op een Voetbalgame met Mario en zijn kornuiten.

Je merkt vrijwel meteen dat Nintendo deze game niet heeft gemaakt om te strijden tegen realistische voetbalgames Pro Evolution Soccer of Fifa. Daarom zal ik Mario Smash Football dus niet gaan vergelijken met deze games.

Realistisch of niet: het spel zit prima in elkaar. In teams van 6 kun je in balbezit eigenlijk alles wat je zou verwachten van een voetbalgame: lopen, sprinten, passen, lobben en schieten (waarbij geldt: hoe langer je knop ingedrukt houdt, hoe harder het schot). Het lijkt misschien wat karig, maar meer heb je echt niet nodig. Als je de bal niet hebt kun je naast een standaard sliding ook gewoon een flinke beuk uitdelen, wat meestal veel effectiever is. Deze beuken werken trouwens ook flink op de lachspieren.  Naast deze standaard dingen kun je ook ‘Power Ups’ verdienen: bijvoorbeeld een bananenschil op het veld gooien, ook dit is echt lachwekkend. Een andere toevoeging is dat je met je aanvoerder een ‘Super Strike’ uit kunt voeren. Simpel gezegd is dit gewoon een harde ram richting doel. Als je het goed doet zit hij er altijd in, en verdien je daarmee 2 punten. Deze toevoegingen zorgen voor wat diepgang in het soms wat te simpele spel, want natuurlijk een pluspunt is. Maar als je af en toe toch helemaal gestoord word van al deze ongein, kun je ze ook gewoon uitzetten.

Het zestal spelers bestaat trouwens uit één aanvoerder (Mario, Peach, Yoshi en de andere standaard Mario characters), 4 sidekicks (bijvoorbeeld Toad’s) en een keeper (altijd dezelfde krokodil).

Na de gameplay vertel ik even de modes die de game bevat: Naast ‘Grudge Match’ (een gewone wedstrijd, eventueel tegen of met een maat) kun je ook toernooien spelen, maar deze speel je eigenlijk alleen als je écht niks te doen hebt… Naast al deze wedstrijden is er ook nog een training mode, die er van mij ook niet in had gehoeven. Maar goed, zonder extra modes is het natuurlijk ook niks.

Conclusie:
Dit superblije spelletje speelt lekker en simpel. Door het tekort aan modes interesseert kan de singleplayer me echt niet boeien. Maar als je dit spel haalt om samen op de bank te spelen tegen een makker, is het een echte aanrader. Daarom verdiend dit spel geen superhoge score maar mag het ook niet bestempeld worden als mislukking.

Cijfers:
Graphics: 7
Gameplay: 7
Singleplayer: 3   
Multiplayer: 8
Eindcijfer: 7.0

Ter verduidelijking:
Score FIFA 06: 7.5
Score Pro Evolution Soccer 5: 8.6

Developer:  Nintendo
Gespeeld op: Gamecube
Ook te spelen op: -
Prijs: €59,99

Trouwens, deze review klopt op sommige punten niet. Omdat ik hem dus heel erg heb ingekort.
« Laatst bewerkt op: 26-05-2006, 23:00:35 door Willemson »