Vanavond weer eens naar (Met) de groeten van Max gekeken.
Ik vraag me dan iets af: mensen die met een vrij kleine onbekende reis-organisator ''in zee'' gaan, die bovendien niet is aangesloten bij het SGR en/of ANVR (is dat niet altijd gecombineerd?), roepen zij de financiele ellende die het gevolg is van niet nagekomen afspraken, dan niet een heel klein beetje over zichzelf af?
Ik bedoel: zij zoeken de ontstane ellende niet op, zij kunnen er niets aan doen wanneer een vaarvakantie met een veel kleinere boot wordt uitgevoerd, dan waar ze eigenlijk voor hebben geboekt.
Van de ene kant: ik vind het schandalig wat die reisorganisator gedaan heeft, en ik denk dat hij nu heel erg slechte reclame voor zichzelf heeft gemaakt, nu op tv is getoond dat hij 80 procent van zijn afspraken niet is nagekomen.
Maar zo'n avontuurlijke reis, die boek je toch niet zomaar bij een kleine organisatie, die bovendien niet is aangesloten bij bovengenoemde belangenorganisaties?
Hoe zit dat nou precies, maken die twee organisaties eigenlijk HET verschil?
Zelf zou ik namelijk nooit boeken als de touroperator waar ik een leuke reis heb gezien, niet is aangesloten bij de SGR of de ANVR.