Ik heb het al een aantal keer ergens geroepen, maar er is iets raars mijn mijn wifi aan de hand. Hij geeft een verkeerde locatie aan. Hij ziet mij nl. als in Boston, MA, USA.
Qua internetten zelf heb ik er geen last van. Het internet zelf werkt gewoon, kan forummen, emailen, facebooken, twitteren, downloaden et.c.. Alleen bij bepaalde applicaties heb ik er last van. Bekendste is Youtube. Je kent wel, als je bepaalde trailers van films wil bekijken, maar die zijn alleen toegankelijk voor mensen vanuit de USA. Dan krijg je een melding 'Niet toegankelijk voor jouw land'. Voordeel: ik kan nu die Amerikaanse filmpjes wel zien. Nadeel: ik heb nu het omgekeerde, voor Amerikanen zit er ook blokkade op bepaalde Europese filmpjes, en die kan ik nu niet meer zien. In Songpop zoekt hij tegenstanders bij je in de buurt, ik krijg dus nu alleen maar Amerikaanse tegenstanders. En als er reclame tussendoor komt in bepaalde spelletjes apps, zijn het allemaal Amerikaanse reclames.
Ik ben er vrij zeker van dat het aan de wifi thuis ligt.
Als ik bijv. bij mijn ouders op de wifi zit, doet Yotubue 't nl. wel goed.
GPS is ook niet het probleem, Google Maps, Facebook en Twitter zien mij gewoon als in Utrecht. En als ik een IP check doe, geeft ie ook gewoon Utrecht aan.
Ik heb al een aantal keer mijn modem herstart, maar dat helpt niet. Een tijdje geleden was het probleem ineens weg, maar een aantal dagen later was het weer terug. En sindsdien is het niet meer weggegaan.
Als ik google op dit probleem, krijg ik alleen maar hits van mensen van wie het GPS signaal een verkeerde locatie aangeeft, maar dat is het dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of toch maar met Ziggo in de clinch gaan?