Ik ben al een aantal jaar op zoek naar een kinderprogramma uit de jaren 90, maar als ik er op google kan ik er niets over vinden, alsof het hele programma nooit heeft bestaan. Maar m'n moeder en broertje herinneren het zich ook nog dus ik weet zeker dat het wel heeft bestaan, dus misschien weet iemand hier waar ik het over heb
Het gaat om een programma wat werd uitgezonden op Kindernet, en het ging over allerlei keukengerei dat kon praten en tot leven kwam als de mensen weg waren. Ik kan me in ieder geval nog herinneren dat er een vaatdoek was, of een theedoek ofzo, en volgens mij ook een theepot En het was een tekenfilm. Kan iemand zich dat nog herinneren?
Naar aanleiding van iets anders waar Google het antwoord verbazingwekkend genoeg niet op wist, ben ik hier weer eens naar gaan zoeken, en ineens had ik het achter elkaar gevonden:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Babaloos Ik kan alsnog niet vinden hoe het dan in het Nederlands heet en of het echt op Kindernet werd uitgezonden, maar in ieder geval bestond het echt
In other news heb ik dus nog een andere nostalgische vraag: ik zat gisteren ineens met zo'n klapliedje van vroeger in m'n hoofd. Dus ik was wel benieuwd wat de eigenlijke tekst daarvan nou was (ik denk er Engels en Frans in te herkennen) en Googlede er eens naar.. om er vervolgens achter te komen dat er maar één vermelding van staat op een forum ergens, en verder niemand het lijkt te kennen.
Met wat goede wil kan ik dit maken van de tekst/klanken in m'n hoofd:
Omino plè
We got a song for you
We got a s'il vous plaît
Omino plèIemand die dit kent/weet wat de echte tekst is/waar het vandaan komt?
(Hebben we trouwens een nostalgie topic voor dit soort dingen? Ik dacht het me te herinneren maar ik kon het niet vinden)