Ik heb de code van de router via een internetpagina van Tele2 ingevoerd. Dat bleek probleemloos te gaan.
Vervolgens werd me gevraagd, OF automatisch een code aan te laten maken, OF handmatig een samen te stellen, en ik koos aanvankelijk voor automatisch. Dit moest vanaf de vaste computer, via het configuratiescherm.
Goed, toen kreeg ik een 26-karakters tellende invoersleutel plus een sleutel-index (0 t/m 4, die van mij gaf aan dat ie op 1 moest staan...).
Ik tikte bij het aanmelden keurig die sleutel in, en ik kreeg geen verbinding.
Op het draadloze netwerk van mijn broer werkte het allemaal wel. Hij voerde zijn eigen invoersleutel in, en het liep perfect.
Bij mijn eigen verbinding bleef het systeem aangeven dat het tot stand komen van de verbinding ''in behandeling'' was.
Daarna heb ik de keuze ''handmatig een sleutel aanmaken'' gemaakt, hetgeen evenmin tot resultaat leidde.
Vervolgens zegt Tele2: ga het modem eens helemaal resetten.....Dat deed ik, en ik had heel even helemaal geen internet meer. Nu dus wel, anders kon ik dit bericht ook niet hebben gelezen en erop reageren. Alleen: de verbinding, die ze eerst vanuit tele2 hadden ingesteld vanuit hun eigen systeem, die is nu plotseling weg.
Voor mij had ik rustig ''onbeveiligd'' draadloos kunnen blijven internetten, het werkte prima. Alleen, die beveiliging is er dus niet voor niets.