(Ik heb niet elke reactie gelezen)
Karel zou het ook kunnen hebben over het bord met plankjes, dat in de trailer te zien is, die door de kandidaten omgedraait kunnen worden en waar een geld bedrag op staat aangegeven. In plaats van dat de kandidaten gewoon geld verdienen, verdienen ze een kans om een plankje om te draaien. De mol kan zo ook actief proberen de pot omlaag te krijgen, ipv dat 'ie moet voorkomen dat er geld in komt.
In de radio uitzending heeft Karel het over iets dat nog nooit eerder vertoond is. Niet zo zeer een spel, maar iets in het programma.
Ik zou er niet van uit mijn stoel vallen, maar een pot die op de bovenstaande manier gevult wordt (en weer leeg kan) is opzich nieuw volgens mij (al heb ik nog maar 1 seizoen gezien).
Ze zouden natuurlijk ook een gesloten/geheime stemming kunnen houden, waarmee pas in de eerste uitzending de mol gekozen wordt door de kandidaten. Deze persoon moet dan vervolgens de mol zijn en omdat iedereen alleen zijn eigen stem kent, blijft het onbekend wie de mol is.
De meeste mogelijkheden die in mij op kwamen waren al genoemt in post 2 (van CompuArt).
We zullen het wel zien.
EDIT:
Kan natuurlijk ook dat groepjes kandidaten te zien krijgen op een tv scherm wat een aantal andere kandidaten aan het uitspoken zijn. Da's nieuw voor nederland, toch.