Ik ben het volledig eens met je. Alleen wil ik nog een kleine nuance toevoegen in het BN'ers vs ON'ers debat. Persoonlijk ben ik ook een voorstander van een reeks met ON'ers, maar deze optie levert ook niet noodzakelijk een leuke reeks op. Het vierde Nederlandse molseizoen is daar imo het sprekende bewijs van. Maar dat had je wellicht ook al door (cf. de gedeelde laatste plaats die je de vierde reeks hebt toegekend).
Mijn mol-rangschikking:
1) Spanje, tweede reeks (Vlaanderen)
2) Italië, derde reeks (Vlaanderen)
3) Portugal, derde reeks (Nederland)
4) Frankrijk, eerste reeks (Vlaanderen)
5) Argentinië, zesde reeks* (Nederland)
6) Australie + BN'ers, vijfde reeks & Schotland, tweede reeks (beiden Ned)
7) Australie, eerste reeks & Canada, vierde reeks (beiden Ned)
* Onder voorbehoud, want kan misschien zelfs nog een plaatsje stijgen.
het mag gezegd: de vlaamse reeksen waren van veel hogere kwaliteit dan de nederlandse! dan heb ik het vooral over de proeven. de nederlandse proeven zijn ofwel redelijk simpel, ofwel nagedaan van de vlaamse reeksen.
enige uitzondering: de nederlandse reeks 3 in portugal, die was schitteren.
het waren dan ook stuk voor stuk topkandidaten! (george, john, prince, ellen, jantien, harry, ...)
en doe het aub zonder bekende nederlanders! (hoewel de ego's dit jaar wel goed meevallen, dat was vorig jaar anders...)
1. italie, derde reeks vlaanderen
2. portugal, derde reeks nederland
3. frankrijk, eerste reeks vlaanderen
4. spanje, tweede reeks vlaanderen
5. schotland, tweede reeks nederland
6. australie, eerste reeks nederland
7. argentinie, zesde reeks nederland
8. australie, vijfde reeks nederland
9. canada, vierde reeks nederland (ongelofelijk dom van de regie om zo ver en in de koude terug te trekken!)
op naar mijn 10de molreeks
jammer dat het in vlaanderen niet meer gemaakt wordt, want er is zeker een ruim publiek voor! maar michiel de vlieger vindt dat het geen nieuwe waarde meer zou geven.