Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 69683 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #140 Gepost op: 6-05-2006, 19:49:37 »
Nee, maar de chauffeur wel. Die krijgen van productie altijd een lijst met passagiers, zodat er niet per ongeluk mensen achterblijven of zo.
Productie hoeft er niet per sé bij te zijn, maar is in principe wel logisch dat er altijd iemand met paspoorten bij de kandi's is.

hé, wijsneus.
kwam dat lijstje van de chauffeur af dan?
verder blijf ik er bij dat ik t nep vind, en aangezien alles in de mol kan gebeuren en t zelfs al 2 keer eerder voor gekomen is..

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 6-05-2006, 20:05:18 »
Ook bij de nederlandse tweede serie werden ze aangehouden door de politie en dat hoorde er toen ook bij, met dezelfde paspoortensmoes trouwens.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #142 Gepost op: 6-05-2006, 20:58:23 »
Er werd nogal gesjoemelt met de tijd bij die opdracht met die rode blokken, volgens mij

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #143 Gepost op: 6-05-2006, 21:11:50 »
Er werd nogal gesjoemelt met de tijd bij die opdracht met die rode blokken, volgens mij

Misschien een hint, maar is dat zo vlak voor de ontknoping nog wel nodig?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 6-05-2006, 22:12:30 »
Is niemand het volgende opgevallen:

In een vande vorige tests was een vraag: is de mol al eens over de Grote Oceaan gevlogen ?

wat zegt Roderick in de rechtbank als verweer waarom ie niet wist dat Darwin verder van Buenos Aires ligt dan Lisse: "ik ben nog nooit over de Grote Oceaan gevlogen"

Vergeet niet dat Milouska ook een reiziger is! Volgens ML heeft ze iets van 2 wereldreizen gemaakt. Ik vind het wel mooie actie: Roderick laten zeggen 'ik heb nog nooit over de Grote Oceaan' gevlogen, een vraag stellen 'heeft de mol over de Grote Oceaan gevlogen', daarop dus 'nee' antwoorden, maar ff vergeten dat Milouska ook een reislustig type is.
WIDM addicted....

Offline Zaz

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 6-05-2006, 23:29:06 »
Heerlijk dat de ontknoping pas volgende week is...dan  ben ik thuis en kan ik 'live' kijken ;D
Gisteren kon ik dat niet >:( en baalde er al van dat ik misschien al voor de uitzending te hebben gezien zou weten wie de MOL is!

Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #146 Gepost op: 6-05-2006, 23:50:35 »
hé, wijsneus.
kwam dat lijstje van de chauffeur af dan?
Ja, dat denk ik dus wel schat :P
The British are not impressed.

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 6-05-2006, 23:56:54 »
Pff.. ik ben net tijdens het kyken in slaap gevallen! Zoo spannend waren de opdrachten dus ::schaam::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 7-05-2006, 00:04:18 »
Oké, bij de herhaling op bepaalde dingen nog eens extra gelet.
Bij de zoutblokkenopdracht :
Frédérique zegt ongeveer : "Is het slim om eerst naar de verste te lopen".
Milouska zegt dan ongeveer: "O ja, dat we onderweg terug blokken meenemen"
Roderick : "Nou...." (aarzelend), om vervolgens bij het eerste zoutblok meteen het initiatief te nemen en deze resoluut op de slee te leggen.

Verder viel me bij de ondervraging van Roderick op dat er een soort piepjes op de achtergrond te horen waren. Ik zou nog eens moeten terugkijken of het bij de anderen ook was, maar bij Roderick merkte ik het in ieder geval wel. Het leek enerzijds wat op het klokgelui van de kapel, maar ook wel op echt korte en lange piepjes. Vraag me dus af of hier misschien een morseboodschap achter zit, maar helaas ik weet niets van morse. Iemand anders dit ook gehoord misschien?

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 7-05-2006, 00:13:47 »
Oké, bij de herhaling op bepaalde dingen nog eens extra gelet.
Bij de zoutblokkenopdracht :
Frédérique zegt ongeveer : "Is het slim om eerst naar de verste te lopen".
Milouska zegt dan ongeveer: "O ja, dat we onderweg terug blokken meenemen"
Roderick : "Nou...." (aarzelend), om vervolgens bij het eerste zoutblok meteen het initiatief te nemen en deze resoluut op de slee te leggen.

Verder viel me bij de ondervraging van Roderick op dat er een soort piepjes op de achtergrond te horen waren. Ik zou nog eens moeten terugkijken of het bij de anderen ook was, maar bij Roderick merkte ik het in ieder geval wel. Het leek enerzijds wat op het klokgelui van de kapel, maar ook wel op echt korte en lange piepjes. Vraag me dus af of hier misschien een morseboodschap achter zit, maar helaas ik weet niets van morse. Iemand anders dit ook gehoord misschien?

Ik heb niet echt piepjes ofzo gehoord, maar ik merkte wel dat het geluid bij Roderick heel anders was (ook feller naar mijn idee) dan bij Milouska en Frederique..

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #150 Gepost op: 7-05-2006, 00:16:22 »
Misschien een hint, maar is dat zo vlak voor de ontknoping nog wel nodig?
Nee. Ik doel erop dat je niet dingen moet gaan bedenken over die opdracht zoals in het Roderick topic al is gedaan. Die tijden moet je niet op vertouwen

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 7-05-2006, 00:40:21 »
Nee. Ik doel erop dat je niet dingen moet gaan bedenken over die opdracht zoals in het Roderick topic al is gedaan. Die tijden moet je niet op vertouwen

:-X  :-X  :-X
 ::)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 7-05-2006, 01:23:18 »
Bij het tenten opzetten en de storm slaat toe, gaat een ieder op haar eigen tent liggen om te beschermen:

Milouska - groene tent -->> MOL kleur
Roderick - blauwpaarse tent
Fré - zilvergrijs

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 7-05-2006, 01:38:40 »
Ik heb niet echt piepjes ofzo gehoord, maar ik merkte wel dat het geluid bij Roderick heel anders was (ook feller naar mijn idee) dan bij Milouska en Frederique..

Nou ik heb net nogmaals geluisterd bij de video-opname en het zijn wel degelijk een soort piepjes en af en toe ook belgeluiden.
Bij zowel Frédérique als Milouska is het rustige muziek met violen en zo; bij Roderick is het gewoon heel ander soort muziek met die piepjes erin.
Ik hoop dat hier iemand is die uitsluitsel hierover kan geven, of het morse is of niet en zo ja, wat het dan betekent natuurlijk.

« Reactie #154 Gepost op: 7-05-2006, 02:12:23 »
Come on, er zit echt geen morse code verborgen in het programma!
Maar Ro is de mol want hij had een shirt aan van Che guevara en hij zei toen ze terugliepen met de zoutblokken: het is net zoals bij deze meneer (wijst op zijn shirt), ik ga tot de overwinning, ALTIJD!
En blijft de mol niet altijd in het spel???

Daarbij geeft hij elke keer wat tegensputterende geluiden als er gevraagd wordt om door te lopen en wil hij liever blijven staan.
En hij weet idd opeens wie de mol is door dat briefje (lijkt me sterk dan weet je meteen wie er wint) en daarna weettie het opeens niet meer....toch vreemd.

En dan dat lachje in de rechtbank..... ik ben overtuigd  ;D

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #155 Gepost op: 7-05-2006, 02:20:12 »
Er heeft volgens mij wel al eens eerder morse in gezeten hoor. ;)
The British are not impressed.

« Reactie #156 Gepost op: 7-05-2006, 02:25:41 »
Belletjes en piepjes tijdens een achtergrond muziekje?  :-\\

Offline remonkrk009

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 7-05-2006, 08:26:05 »
Ik heb een hint gevonden... Milouska zei dat ze haar bril niet op had bij de boomtoppen opdracht. Mollen zien bijna niets... bij de boomtoppen opdracht milouska ook niet.... is dit een molhint???

Ik vond aflevering 9 wel een leuke aflevering , maar niet een van de beste afleveringen tot nu toe. Ik vond het wel flauw dat we weer 7 dagen moeten wachten. Het was 5 voor half 10 en leek het erop dat ze het gingen bekend maken... ik dacht ow , nog 5 min. ... nouja , dan lopen ze maar uit , ik wil het weten. Maar nee hoor, ... wie de mol is ... horen jullie over 7 dagen.. ik d8 is dat nu volgende week of moeten de kandidaten fftjes 7 dagen w8en??? maarja... Ik vond het over het algemeen best een leuke aflevering... en kun je zien hoe goed ( nou.. haha ) de kandidaten kunnen liegen! haha... roderick steeds met dat lachje... dat is wel verdacht , maar het valt voor een molhint te veel op.

Dit was mijn verhaal over aflevering 9 ... GroetjesxxxRemonkrk009
« Laatst bewerkt op: 7-05-2006, 08:31:13 door remonkrk009 »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #158 Gepost op: 7-05-2006, 12:03:10 »
Ik heb een hint gevonden... Milouska zei dat ze haar bril niet op had bij de boomtoppen opdracht. Mollen zien bijna niets... bij de boomtoppen opdracht milouska ook niet.... is dit een molhint???

Ik vond aflevering 9 wel een leuke aflevering , maar niet een van de beste afleveringen tot nu toe. Ik vond het wel flauw dat we weer 7 dagen moeten wachten. Het was 5 voor half 10 en leek het erop dat ze het gingen bekend maken... ik dacht ow , nog 5 min. ... nouja , dan lopen ze maar uit , ik wil het weten. Maar nee hoor, ... wie de mol is ... horen jullie over 7 dagen.. ik d8 is dat nu volgende week of moeten de kandidaten fftjes 7 dagen w8en??? maarja... Ik vond het over het algemeen best een leuke aflevering... en kun je zien hoe goed ( nou.. haha ) de kandidaten kunnen liegen! haha... roderick steeds met dat lachje... dat is wel verdacht , maar het valt voor een molhint te veel op.

Dit was mijn verhaal over aflevering 9 ... GroetjesxxxRemonkrk009

zo, hoe bedoel je, ik prop mijn verhaal ff vol met cijfers..  ::)

en morsecode is idd vaker voorgekomen.
waarom zou er geen hint in de finale zitten?
dan hadden ze net zo goed in de hele serie geen hints kunnen stoppen, want eh, die ontknoping is toch al in aflevering 10..  ::)

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 7-05-2006, 12:09:37 »
Tuurlijk kunnen er in de finale nog wel hints/mollenstreken zitten.
Zoals Yvon vorig jaar op Bali, dat ze een 'Nyoman' moest vinden, maar dat bleek niet te lukken. Op dat moment wist ik zeker dat Yvon de Mol was, want op Bali lopen -tig mensen die zo heten. Helaas werd toen 20 minuten later ofzo bekend gemaakt dat zij de Mol was, heb dus maar kort van m'n ontdekking kunnen genieten  :-\\
Dé mollenstreek van deze aflevering komt volgens mij van Roderick. Hij heeft de tijd niet goed doorgegeven bij de zoutblokken-opdracht. Maar dat heb ik al in het topic over Roderick gepost.