Of ben je zo principieel dat je ook vindt dat de mens geen huisdier mag houden?
Helaas, hahahaa dat vind ik zelf wel ook! Mocht het aan mij liggen dan deelde ik de wereld in.
Zo heb ik een hekel aan vissen in een stomme bokaal, een vogeltje of wat dan ook in een kooi!
Zinloos! Ikzelf vind dat dieren niet in huis horen. Mijn vrouw zou zeker het zieke dier laten leven. Al had ie +30 baxters mee te slepen, hahahaha... ik vind, als het dier pijn lijdt dit echt niet meer kunnen.
Maar .... net als euthanasie ... heb ik een probleem ...waar ligt die grens dan? Zolang wij niet kunnen voelen hoe een ander zich voelt? En wat me stoort is het volgende. Bij mensen maken ze er een hele ramtamtam van, al vraagt/smeekt de zieke persoon een einde te maken aan zijn leven? No way, gij blijft en daarmee baste! Een dier daarentegen? Kom geef hier da spuitje... lap... weer eentje minder... hoeveel moet ik U dierenarts...?
Zoals ik al zei, wat jezelf niet wilt doe je een ander niet aan!
Waarom staat dit niet eens in die 10 geboden trouwens? Heeft die oneindige goedheid van een God dit dan vergeten?
BTW ...er staat wel "Gij zult niet doden"
dwz er staat niet "Gij zult niet vermoorden, hé" dus betekent "Gij zult niet doden"
betekent zowel voor mens als voor dier!