Vioxx was de merknaam van dat medicijn (ik neem aan dat je dat bedoeld). Geregistreerd voor gebruik bij artrose. Omdat het, en dat is echt waar, minder kans op maagbloedingen geeft dan bijv. ibuprofen of naproxen. Echter in grote mate voorgeschreven voor diverse pijntjes. Het probleem van Vioxx was dat het 't risico op hartproblemen vergrootte. En doordat het zoveel werd voorgeschreven, veel meer dan noodzakelijk, bleken er een aantal patiënten idd hartproblemen te krijgen.
Softenon wordt op dit moment weer gebruikt, bij ernstige ziekten, bij mensen die niet zwanger zijn of kunnen worden. Met hele goede resultaten. Flecainide werkt bloedverdunnend, daar moet je altijd voorzichtig mee omgaan. De vraag is hoeveel mensen er dood waren gegaan als dit niet eerst op dieren was getest. Waarschijnlijk 10x zoveel mensen.
Testen op gekweekte mensencellen werkt niet hetzelfde.
Zelf heb ik testen gedaan op longweefsel (van koeien, luchtpijp uit het slachthuis gehaald). In een reageerbuis kun je geen luchtpijp kweken om te testen of stoffen de luchtpijp verwijden, om toe te passen bij een astma-aanval.
Ok sorry maar weer een lange txt...
in ieder geval juist of niet juist.
het is en blijft vergif!
nogmaals leef gezonder dan heb je die brol niet nodig!
Ik heb nog nooit in 18 jaar 1 pil genomen...laat staan 1 dagje ziek geweest...
wat willen jullie dan van ons dat we het zouden goedkeuren al dat dierenleed terwijl we het niet mogen tonen via een bijlage? Flauw, heel flauw... jullie zijn lafaards en bang om de waarheid aan te zien...schrik om geen oogjes toe te kunnen doen? 't Zandmannetje bestaat niet meer hoor! Voor jullie misschien wel want je begint over God die de wereld schiep! Een bijbel is nog altijd door mensen geschreven en die wordt lekker aangepast wanneer iets niet echt klopt! Het jaar 2006 en nog leven ze ten tijde van Christus....Flauwe kul en je weet het. Als er iemand deze wereld schiep is het maar 1 die God is nl de natuur! Men lult al duizenden jaren over God en nog nooit heeft er iemand iets gezien?
Waar is die goeie oneindige God dan die zo'n ellendig leed over de hele wereld toelaat??? Mensen die het echt goed menen leven soms een ellendig bestaan terwijl de grootste bandieten rijkelijk leven! Denk je dat ze in de hel zullen komen? Neigh...tuurlijk niet! Gewoon verteren that's all! Als je sterft is het licht uit zo simpel is dat! De hemel is hier en wij maken er een zooi van zonder besef!
Geloof zadelt veel mensen op met schuldgevoelens en twijfels!
En Adam en Eva zijn een voorstelling van een volk, een legende. Dus flauwe kul waar jullie niets hebben uit geleert blijkbaar!
Jullie willen ons pakken op onnozelheden zoals schoenen, dwaze vragen en kinderachtigheden (ik denk dat jullie jong zijn en nog geen ervaring in het leven hebben), die vragen hebben we al gehad... al +1000X ...
hadden we gezegt "ja wij kopen leder" dan was het meteen "zie je wel de hypocrieten...""
man man...net een stel kindertjes die samen meedoen en dan fier zijn als ze geholpen worden...
en BTW ik moet WillemTK gelijk geven ...jullie zijn echt hopeloos!
Of je doet erom of je bent.... nee maak het zelf maar uit....
en het ergste is die moderator die dan nog meedoet ook?
moet jij niet neutraal blijven en enkel zorgen dat het niet uit de hand loopt?
Berluscone hebben ze ook graag gezien...bepaalde ook in de media wie wat mocht en wie niet....oei weeral te moeilijk!
Waarom maak ik me eigenlijk druk om zo'n onnozelheden...jullie zullen het dus nooit willen begrijpen... willen dus!