Waaruit concludeer jij dat hij andere meningen niet accepteert en/of respecteert?! Ik zie dat namelijk niet! Misschien accepteert en respecteert hij je mening niet zoals jij dat graag zou willen, omdat hij er tegenin gaat en/of weinig begrip voor toont, maar het een feit noemen dat hij je mening niet accepteert en/of respecteert is een veronderstelling/vooroordeel. De enige die weet of hij dat doet dat is hijzelf. Wat dat betreft als je respect hebt voor hem als persoon dan kun je er beter naar vragen dan om er naar aanleiding van zijn woorden een oordeel over te vellen!
misschien komt dat niet op jou zo over, maar ik ben het eens met mr. Brain
Voel mijn mening totaal niet gerespecteerd!!
En in jouw verhaal over goed en kwaad ben ik het ook totaal niet eens, want een pure onzin. Of iig je redenatie erachter vind ik heel erg apart.
Sowieso is er hier geen sprake over goed en kwaad, en ik denk helemaal niet dat Willem meer inzichten erover heeft als wij. Hij heeft misschien zijn hele leven feitjes verzameld die zij verhaal ondersteunen, maar een aantal daarvan zijn volgens mij incorrect. Als je goed zoekt vind je namelijk altijd wel ergens op internet feiten die je standpunt ondersteunen waar er bijvoorbeeld 100x meer onderzoeken zijn geweest die precies dat tegenovergestelde hebben bewezen
Dus dat bijvoorbeeld Willem meer inzicht heeft is klinkklare onzin! Hij heeft gewoon een standpunt, heeft waarschijnlijk veel op internet gezocht om zijn standpunt te ondersteunen, maar heeft tegelijkertijd ook heel veel onderzoeken genegeerd die juist zijn mening ontkrachten
Bijvoorbeeld dat verhaal over dat planten een andere tactiek hebben, dat overleven van de soort het belangrijkst is en individueel niet
Wat is dat voor onzin, sorry maar als je een beetje verdiept in planten weet je dat ze een geniaal afweersysteem hebben om het individu te redden (verschilt per soort plant). Sommige produceren gif als ze schade oplopen door vraat, anderen produceren weer een bepaalde geur die de predatoren van de rupsen aantrekken, etc
Die processen zijn er om het individu te redden!
Maar goed, ik ben van mening dat iedereen dezelfde inzichten hebben alleen dat de keuze van wat je er mee doet verschilt
Immers ga je pas echt op zoek naar diepere inzichten als je al een mening hebt, en zie je niet of negeer je de inzichten van het andere standpunt