Auteur Topic: Vierdaagse van Nijmegen afgelast  (gelezen 3059 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Vierdaagse van Nijmegen afgelast
« Gepost op: 18-07-2006, 21:01:33 »

De Vierdaagse van Nijmegen is na de eerste dag afgelast. Dat is meegedeeld door een woordvoerder van de gemeente. Aanleiding is de dood van twee mensen door de hitte. Zeker één van hen was een deelnemer aan de wandeltocht.

Bron: NOS-teletekst

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Vierdaagse van Nijmegen afgelast
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2006, 02:53:14 »
Pfff...echt verschrikkelijk. Het was ook zo warm vandaag! Twee doden...jemig...
Ik heb de hele dag de trauma helicopter af en aan horen vliegen en constant ambulances en politie gehoord. Ik vind het ook wel superjammer voor alle wandelaars zeg...die komen van over de hele wereld. Maar ja, dit is verstandiger.
De vierdaagse feesten gaan gelukkig wel door, met wat kleine wijzigingen en beginnende met een minuut stilte elke dag, zoals het op de site zo mooi staat "uit respect voor de overledenen en de wandelaars die hun topsport niet hebben kunnen beoefenen". Hopelijk kunnen de wandelaars van de feestelijkheden en gezelligheid toch een beetje genieten, als het `s avonds wat koeler is.

Een zwart randje om een jubileum vierdaagse die zo mooi had kunnen worden  :(.

« Laatst bewerkt op: 19-07-2006, 02:57:40 door Seraphina »
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2006, 15:20:45 »
In 1972 zijn er ook 2 doden gevallen. Toen hebben ze het niet afgelast. Voor zover ik me herinner, was dat ook het jaar waarin Prins Claus heeft meegelopen. Zou het daarom toen niet zijn afgelast, vraag je je af.

Ik vind het wel gedurfd van de organisatie hoor. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de wandelaars die vanmorgen toch zijn gaan lopen. Dat was op het nieuws.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2006, 15:31:57 »
In 1972 zijn er ook 2 doden gevallen. Toen hebben ze het niet afgelast. Voor zover ik me herinner, was dat ook het jaar waarin Prins Claus heeft meegelopen. Zou het daarom toen niet zijn afgelast, vraag je je af.

Ik vind het wel gedurfd van de organisatie hoor. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de wandelaars die vanmorgen toch zijn gaan lopen. Dat was op het nieuws.

Misschien dat het toen toch wat minder warm was?
Het is nu wel heel erg warm en benauwd he.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #4 Gepost op: 19-07-2006, 15:44:51 »
1972 kan ik me ook niet echt herinneren als een superwarm jaar. Ja, waar ik toen zat, was het dag in dag uit 30 graden of meer, maar we zaten toen ook in Benidorm....

1973 was (vraag maar aan Gerard Cox, en dat bedoel ik zonder cynisch te zijn) een warme zomer. Dus het zal niet door de extreme hitte zijn gekomen, toen.

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #5 Gepost op: 19-07-2006, 19:06:04 »
`t Is wel behoorlijk gedurfd om het af te lassen ja, gezien het evenement dat het is, maar ik denk dat het verstandig is geweest. Even een superlokaal weerbericht van mij, het is op mijn kamer alleen al 35 graden :D. Buiten in de brandende zon was het vandaag niet uit te houden. Ik denk dat je ook ballen moet hebben om dan maar gewoon te zeggen, we houden het voor gezien voor dit jaar. Wat ik niet begrijp is dat de boel sowieso al niet was ingekort! Er is geloof ik nog een officieel bericht uitgegaan dat de routes niet werden ingekort maandag...

En dat er mensen zijn gaan lopen heb ik niet meegekregen hoor? Ik weet dat er een paar Japanners vanmorgen op zoek waren naar de start vanmorgen. En verder kon men de routes niet lopen, want de bewegwijzering was verwijderd. Jos, jij hebt gehoord dat mensen echt zijn gaan lopen?

*zucht diep* Ik heb wel wat gehoord over het verschil tussen 1972 en nu, maar dat was vannacht na een heftige avond, dus dat ben ik een beetje vergeten hihi.

Ah, ik hoor net dat ze gaan kijken of de Vierdaagse op een andere tijd in het jaar door kunnen gaan als het minder warm is...(bron: jeugdjournaal  ::tandpastasmiley::)

Ouch...en ik zie nu beelden van vanmorgen vroeg over de groepjes mensen die wel aan de start verschenen...echt zielig...En iedereen heeft het continu over die dijk en dat is zoooooooo waar, serieus, ik moet daar wel eens brieven rond brengen en ik kan me echt voorstellen dat dat een verschrikkelijk zwaar stuk is (het was toen in de warmte voor mij al zwaar!)

Nogmaals...hopelijk worden de zomerfeesten voor een deel van de wandelaars nog een beetje leuk...

Niet om de twee doden te negeren natuurlijk, maar dat is gewoon al duidelijk dat het verschrikkelijk is. Ik focus me nu een beetje op de rest van de tragiek van het niet doorgaan van de Vierdaagse

Excuus voor mijn onsamenhangende stukje :).

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #6 Gepost op: 19-07-2006, 19:16:36 »
achja, kzou ook denken; ik ga toch lekker lopen.. dan maar niet officieel..  :P

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #7 Gepost op: 19-07-2006, 20:47:00 »
:) ikzelf heb de nijmeegse  vierdaagse 7x gelopen en weet dus wel een beetje hoe het gaat !
wat de organisatie betreft, petje af !
de mensen zijn nl allemaal zo gek om toch te lopen, letterlijk tot ze er dood bij neer vallen. heel netjes dat de organisatie die verantwoordelijkheid niet wil nemen.

btw, als er mensen zijn die ecgt willen lopen, dan kan dat.
in de eerste plaats omdat de routes elk jaar gelijk zijn [ en de echte diehard de route dus wel weet ]
en in de 2e plaats omdat iedereen op de dag van de inschrijving de routebeschrijvingen van elke dag meekrijgt.

en de dijk ? die is loodzwaar ! ik ben er 3 [?] jaar terug, toen het ook zo onmeunig warm was , zowat onderuit gegaan. pal in de zon ..  verschrikkelijk !
ik kon er dit jaar niet bij zijn omdat mijn broer vrijdag trouwt ... maar volgend jaar ben ik er ZEEEEKER weer bij :)
dennis for mole !

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #8 Gepost op: 19-07-2006, 21:01:08 »

Jos, jij hebt gehoord dat mensen echt zijn gaan lopen?
Dat werd vanmorgen op de radio gemeld, ja. Ik vond het uiterst merkwaardig. Een collega van mij keek me stomverbaasd aan. Want starten doe je toch vanaf 1 punt? En dan moet er toch een lichtje gaan branden, als je in tegenstelling tot dinsdagmorgen maar een handvol mensen ziet lopen?

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #9 Gepost op: 19-07-2006, 21:10:42 »
Ik denk dat ze bedoelen dat er mensen aan de start zijn verschenen want lopen...ik geloof dat je nog net wist welke richting je op moest hihi. En ter plekke waren ook mensen die flyers uitdeelden in verschillende talen over de beslissing van gisteren.

Misschien zijn ze rondjes gaan lopen  ::rofl::

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #10 Gepost op: 20-07-2006, 16:46:53 »
zoals ik al zei heeft iedereen een routebeschrijving van alle dagen gekregen, en weten de die hards [ ik ook ] zelfs blind wel hoe ze de route moeten lopen !
maar ze zullen idd ongetwijfeld bedeoeln dat de mensen aan de start zijn verschenen
dennis for mole !

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #11 Gepost op: 20-07-2006, 17:58:43 »
Wow, 7 keer??? (ik had je berichtje even gemist gisteren, vraag me niet waarom  ???). Maar idd de die hards zullen de routes wel kennen, mja, het was niet mogelijk om te gaan lopen zonder dat je wist dat de vierdaagse was afgelast...dus dan is het ECHT je eigen verantwoordelijkheid, maar volgens mij heeft niemand dat gedaan...tenminste, ik heb het niet gehoord.

Btw nevermind, die plastic tasjes die je krijgt met flyers enzo (nutteloze zooi behalve de almanak en het magazine ;)), die pakken wij elk jaar in op het werk  ;D. Ik heb het nu 2 jaar gedaan, maar het bedrijf waar ik werk doet het al 5 jaar, gekkenwerk man, wel super om in de vierdaagse stemming te komen. Tot zover mijn niet geheel nuttige toevoeging  ::trots::.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 21-07-2006, 17:14:22 »
De Vierdaagsefeesten waren nog best leuk... ::ok::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #13 Gepost op: 21-07-2006, 17:17:56 »
Leuk voor je dat die zijn doorgegaan. Je scriptie kan wel een weekje wachten, he? ::zwaai::

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 22-07-2006, 16:40:37 »
Gemeen hoor :P Overdag heb ik daar wel degelijk nog aan gewerkt! Maar 's avonds is de bieb toch dicht, en met mijn kamer in het centrum was het niet mogelijk vroeg te slapen... ::) ;) Dan kon ik dus maar beter direct een hoop vrienden uitnodigen te komen logeren.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #15 Gepost op: 22-07-2006, 17:04:42 »
Ha, nee, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel: je hebt er zo je best op gedaan, dat er nu ook tijd voor ontspanning mag zijn. Die paar dagen gas terugnemen zullen niet ten koste van je scriptie gaan........denk ik, hoop ik....neem ik aan.

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 23-07-2006, 08:38:54 »
Hoelang duurt de vierdaagse van Nijmegen? (moest het niet afgelast zijn)   ::nieuwsgierig:: ::nieuwsgierig::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #17 Gepost op: 23-07-2006, 09:49:18 »
Hoelang duurt de vierdaagse van Nijmegen? (moest het niet afgelast zijn)   ::nieuwsgierig:: ::nieuwsgierig::
3 weken