ja inderdaad gaan we weer off topic...en ik heb net mijn dweil weer ind e bezemkast gezet...heb genoeg schoongemaakt de laatste dagen
enne duikertje...je hebt je leven vast gebeterd na dat ene banavontuur
Hier even een uitgebreide reactie op.
Een jaar of 3 geleden, ben ik geband geweest op een forum. Ze hadden daar een best wel streng no-tolerance beleid. Dat is achteraf gezien ook best wel een levi-actie geweest.
Je post iets zonder te zoeken, iemand geeft commentaar, je raakt beledigd, de mod verdedigt je, je valt de mod aan, etc. Je wordt geband, en je denkt, wat een *** forum, ik ben niks gedaan, en je bent boos op de mods. Na een tijdje ga je nadenken, waarom ben ik geband? Dan ga je je posts (ip-ban) teruglezen, en dan schrik je, dan zie je in wat voor hufterig gedrag je hebt vertoond. Na een tijdje ga je op msn praten met een mod, die ziet dan in dat je hebt nagedacht, je fouten hebt ingezien, en unbant je. Nu is er niks meer aan de hand op dat forum. Ik heb daardoor geleerd om iets langer na te denken voordat je iets post, zeker als je boos bent. Want je typt sneller iets beledigends dan dat je dat recht in iemands gezicht zegt, en je krijgt er ook vaak achteraf spijt van, mensen gaan je post quoten en dan kan je het niet meer editten. En sowieso moet je altijd op forum ABN (algemeen beschaafd Nederlands), dus hele zinnen met punten en hoofdletters. Ik vergeet er ook vast wel ergens een keer een, maar een forum is geen MSN. Ook met smileys smijten is nooit een goed idee. Rustig doseren is ok. Een post (quote van levi) als 'wat
' heeft veel minder indruk, dan een post met 'Wil je dat even uitleggen, ik snap dat niet helemaal'. Bovendien klinkt het een stuk beleefder. Dit zijn naast tips voor Levi, die dit misschien alleen als aanvallen ziet, ook voor de andere mensen hier, ook wel handig om te lezen. Want ik denk namelijk wel dat Levi echt 10 is. Ik herken mezelf er wel wat in, enkele jaren geleden. Alleen heb ik nooit zover kunnen gaan als hij, door dat zero-tolerance beleid. Achteraf gezien juist goed van die mods, daarom hebben mensen op dat forum nog geen hekel aan me gekregen en kon ik na die ban van ongeveer een jaar weer terugkeren. Voor Levi zal het langer gaan duren eer hij weer geaccepteerd is. Ik, als ik mod was geweest, zou hem een paar weken geleden een afkoelingsban gegeven hebben (lezen niet posten) en hem uitgelegd hebben waarom. Dan na een paar weken weer unbannen als hij begrijpt waarom hij irritant is. Gaat hij dan weer de fout in, een wat langere afkoelingsban, van een maand. Gaat het dan wéér fout zou ik hem ip-bannen, dat hij ook niet kan lezen. De mods hier hebben wat meer geduld met de jeugd, dit is ook logisch, hier komen meer kinderen en op dat andere forum komen meer oudere jeugd en volwassenen. Ik hoop dat ik hier iets mee duidelijk heb gemaakt.
Ik ben van nature vrij driftig, maar op fora probeer ik altijd eerst na te denken voordat ik post.
Met vriendelijke groet,
Martin.