Bernadette laat de andere dames maar niet met rust over dat complot (ook al was het deze keer dan een inkoppertje). Ze heeft wel gelijk, maar ik krijg er inmiddels heel erg een "nu weten we het wel"-gevoel bij. Je maakt mij bovendien niet wijs dat zij niet met de mannen afgesproken heeft om samen op Wietske te stemmen (nadat de vorige afleveringen Linda telkens de pineut was), dus dat is feitelijk ook een complot. Oké, het grote verschil is dat er nu niemand weggestemd wordt die niet de kans heeft gekregen om zich te bewijzen, maar een afspraak blijft een afspraak, en ik dacht dat Bernadette daar niet aan deed.
Ergens geeft ze Wietske en Linda ook niet echt de kans om zich te bewijzen door hun toenaderingspogingen steeds belachelijk te maken en af te doen als nep. Het is toch niet meer dan logisch dat je je van je beste kant probeert te laten zien als je a) nog maar met vijven bent en b) weet dat je op de schopstoel zit?
Bernadette weet dat ze hartstikke veilig zit, wat de stemmen betreft, en gedraagt zich misschien daarom een beetje arrogant. Ik hoop dan ook eigenlijk dat Linda volgende week immuniteit wint en dat er dan gestemd moet worden.
(Nou ja, da's niet helemaal waar, ik hoop eigenlijk dat Linda er gewoon uitvliegt, maar goed. Ik zie haar ook geen immuniteit winnen, aangezien ze bij geen enkele proef tot nu toe ook maar íets gepresteerd heeft. Ze was zelfs niet sterk genoeg om die kip te laten staan terwijl ze wist dat ze in groot gevaar verkeerde, tamelijk onbegrijpelijk.)