@ Starry Night : Tuurlijk weet ik dat Olga niet altijd even aardig is geweest tegen me. Maar de beelden en hoe ik het heb ervaren komen totaal niet overeen met elkaar. ( voor mij niet ! )
Onder eelijkheid versta ik, altijd zeggen wat je denkt ( desnoods dat ik een boom ben ) en niet in je gezicht aardig doen en achter je rug om andere dingen zeggen.
Als je onder eerlijkheid verstaat 'altijd zeggen wat je denkt', dan moet je dat misschien bijstellen. Dat kan namelijk ook tactloos en lomp zijn, en dan is het misschien wel eerlijk, maar daarmee nog niet goed. Los hiervan: eerlijkheid is ook mensen gelijk behandelen, en voor zover wij dat kunnen zien heeft Olga dat niet gedaan. Dan kun je haar natuurlijk nog wel vergeven (jij bent de enige persoon, met Wietske, die daartoe gerechtigd is), maar dan is eerlijkheid geen motief geweest bij het stemmen. Want Bernadette was minstens zo eerlijk altijd, en daarbij dan ook nog eens tactvol. Ze was ook ouder. Ik denk dat bepaalde inzichten ook wel komen met het klimmen der jaren, hoor. Las net dat Olga in de Humo heeft gezegd geschrokken te zijn van haar eigen reacties. Daar leert ze dus van, en een 40-jarige Olga zou dit dus waarschijnlijk nooit meer zo doen. Je moet zelf een paar fouten maken om die van anderen te kunnen vergeven;-).
Overigens heeft het voor mij niets te maken met favoriete Robinsons. Op het akkefietje met jou en Wietske na vond ik Olga altijd een kei (lees mijn berichten voor het incident er maar op na;-)).
Hoe dan ook: bedankt voor je uitleg. Ik vind het echt klasse, zoveel deelnemers de moeite nemen op dit forum hun zegje te komen doen.