Ik vind het ook beneden alle peil. En ook ik vind het pesten. Pesten onder het mom van "tenminste durven zeggen wat je denkt". Helemáál als de beelden van volgende week "kloppen" (waarmee ik bedoel: in dezelfde context gezien kunnen worden als nu bij wijze van voorproefje). Glashard tegen iemand zeggen dat ie niet bestaat en dat ie maar tegen een boom of wat dan ook moet gaan praten, bah.
Een soort machtsmisbruik, in mijn ogen. En zoals anderen al hebben opgemerkt: púúr persoonlijk. Met dat complot heeft het weinig te maken, anders was Curd ook de sjaak geweest. Waarom krijgen Wietske en Linda toch de schuld van dat hele complot? Zij deden alleen mee uit eigenbelang, het was hun idee niet. Aan de andere kant hebben ze in de nasleep van Het Complot ontzettend dom gedaan, door te zeggen dat zij óók op het punt stonden om het complot op te blazen en weer volgens hun gevoel zouden stemmen. Met zulke ongeloofwaardige onzin verlies je (misschien wel terecht)
het laatste beetje goodwill.
Maar goed, het gaat natuurlijk vooral om de manier waarop ze nu worden aangepakt. Beneden alle peil dus. Je kunt veel van Wietske en Linda zeggen, maar op dergelijk respectloos gedrag heeft de kijker ze nog niet kunnen betrappen, volgens mij.