Auteur Topic: [kandidaat BE] Ignazio  (gelezen 54029 keer)

Offline Goyathlay

• Forumlid
Re: [kandidaat BE] Ignazio
« Reactie #80 Gepost op: 20-10-2006, 12:06:13 »
Ik snap niet dat er nog steeds gediscussieerd wordt over wat nu precies een robinson is. Na bijna 8 seizoenen lijkt het me toch wel duidelijk dat iedereen wat anders verstaat onder de ideale robinson. Voor mij geld dat de robinson degene is die uiteindelijk wint, of die het (in mijn ogen) nu wel of niet verdiend heeft daar niks mee te maken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline weener01

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 21-10-2006, 15:58:16 »
Zucht, arme ignazio(en lenny) word zeven afleveringen op handen gedragen smeed een complot word een beetje negatief neergezet door de productie en voila kan niks meer goed doen. Vind ik een beetje kort door de bocht....

Offline Basten

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 21-10-2006, 16:37:50 »
Zucht, arme ignazio(en lenny) word zeven afleveringen op handen gedragen smeed een complot word een beetje negatief neergezet door de productie en voila kan niks meer goed doen. Vind ik een beetje kort door de bocht....
Nou ja, dat heb je met tv: Eén foutje en je wordt compleet door onbekende televisiekijkers afgebrand. Dat zie je niet alleen bij Lenny of Ignace, maar dat zie je ook in de topics over Saron en Linda bv. terugkomen. Het is eigenlijk best vals om iemand te beoordelen op enkele televisiebeelden, maar iedereen (ook ik) is wel bevooroordeeld en snel met conclusies.
Maar ik vraag mij af of de produktie dit nou echt zo negatief heeft neergezet, zoals jij zegt. Complotten en andere deals horen toch een beetje bij ER, maar ik heb het idee dat het grootste gedeelte van de kijkers het als 'oneerlijk' bestempelen. Hoewel ik blij ben dat de afvallers nu een tweede kans krijgen, ik gun het sommigen (Olga bv.) namelijk wel.
Als Zuid gewoon wat meer proeven had gewonnen, was er geen enkel probleem geweest. Het is toch hun fout dat hun overtal in het begin na de herschikking opeens veranderd was in een ondertal.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #83 Gepost op: 21-10-2006, 16:47:04 »
Als Zuid gewoon wat meer proeven had gewonnen, was er geen enkel probleem geweest. Het is toch hun fout dat hun overtal in het begin na de herschikking opeens veranderd was in een ondertal.
Hoewel het nu wat off-topic raakt, wil ik hier toch graag even op inspringen...

Ik vind dat de proeven sinds de herindeling voor een belangrijk deel wel fysieke proeven zijn geweest, waarbij een kamp met (sterke) mannen in het voordeel was. Feit is dus dat Olga en Bernadette er niets aan konden doen dat ze met Bert, Werner en Koen in één kamp kwamen, die alledrie minder sterk zijn dan Ignazio, Bert en Curd.
Omgekeerd hebben Wietske en Linda juist geluk gehad dat zij er drie mannen bijkregen die sterk zijn in proeven. Ik vind dus dat je niet zo simpel kunt stellen dat het voor Olga, Bernadette en Koen allemaal de eigen schuld is geweest dat ze nu in de minderheid zijn. ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Basten

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 21-10-2006, 18:45:39 »
Hoewel het nu wat off-topic raakt, wil ik hier toch graag even op inspringen...

Ik vind dat de proeven sinds de herindeling voor een belangrijk deel wel fysieke proeven zijn geweest, waarbij een kamp met (sterke) mannen in het voordeel was. Feit is dus dat Olga en Bernadette er niets aan konden doen dat ze met Bert, Werner en Koen in één kamp kwamen, die alledrie minder sterk zijn dan Ignazio, Bert en Curd.
Omgekeerd hebben Wietske en Linda juist geluk gehad dat zij er drie mannen bijkregen die sterk zijn in proeven. Ik vind dus dat je niet zo simpel kunt stellen dat het voor Olga, Bernadette en Koen allemaal de eigen schuld is geweest dat ze nu in de minderheid zijn. ::ohno::
Er zit altijd wel wat fysieks in Robinsonproeven, maar als je kijkt naar de drie eliminatieproeven sinds de herindeling, is het echt niet alleen 'fysiek'. De eerste proef was misschien de meest fysieke, deze ging vnl. op conditie en klimmen, de andere twee proeven waren evenwicht en het maken van vuur de belangrijkste onderdelen. Dat zijn niet bepaald proeven waar je - als sterk persoon - voordeel bij hebt. Daarnaast is het winnen van proeven juist een belangrijk onderdeel van dit programma en heeft Noord dus gewoon goed gedaan.

Offline danny_z

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 22-10-2006, 01:13:43 »
ik vind het erg dat de oudste (dat is hij toch?) deelnemer niet eens weet wat een complot is...
schaam je diep!  ::niet-ok::

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 22-10-2006, 12:57:24 »
ik vind het erg dat de oudste (dat is hij toch?) deelnemer niet eens weet wat een complot is...
schaam je diep!  ::niet-ok::
complot of niet ik vind het(ten spijte van Olga)  ::ok:: dat hij het recht in haar gezicht zegt dat er iemand van hun 3en uitgestemt zal worden,en niet achterbaks gaat doen [size=02pt]kunnen sommige mensen nog wat van leren(ik bedoel niet de kandidaten)[/size]

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 22-10-2006, 19:01:58 »
Ik vind het wel leuk dat het eens wat harder gespeeld wordt met complotten enzo.  ::ok::
Niet leuk dat Olga er de dupe van geworden is, maar die drie hadden gewoon veel eerder naar Wietske en Linda (dacht ik??) moeten stappen en hen duidelijk moeten maken dat de drie mannen hen zouden wegstemmen. Dan hadden ze hen misschien nog kunnen overtuigen. Op de eilandraad was dat al te laat.

Maar feit is: complotten zijn cool!!  ::bravo:: ::ok:: Eindelijk wordt het een echt spel en geen verkiezing!  ::ok::

Offline JJ

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 23-10-2006, 11:12:08 »
Met het complot komt deze favoriet er inderdaad niet slim of mooi uit, maar de previews van de volgende aflevering laten al blijken dat hij zijn fout inziet.  Jammer dat net Olga daar het slachtoffer van moest worden.  Voor mij heeft hij het toch nog niet helemaal verbruid.

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #89 Gepost op: 23-10-2006, 21:45:05 »
Vijftien minuten tellen en er dan 10 minuten naast zitten  :-\\
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline semu

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 24-10-2006, 15:26:21 »
Ik snap niet dat er nog steeds gediscussieerd wordt over wat nu precies een robinson is. Na bijna 8 seizoenen lijkt het me toch wel duidelijk dat iedereen wat anders verstaat onder de ideale robinson. Voor mij geld dat de robinson degene is die uiteindelijk wint, of die het (in mijn ogen) nu wel of niet verdiend heeft daar niks mee te maken.

Voor degene die het nog niet snappen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robinson_Crusoe

Offline Stesje

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 24-10-2006, 16:28:39 »

Een Robinson is niet iemand die door complotten te smeden winnaar wordt! Een echte Robinson is voor mij een persoon die ècht kan overleven waar je hem of haar ook neerzet. Iemand die voor de primaire behoeften zorgt en hierdoor overleeft.
Dit was toch ook de intentie van de programmamakers????? Het overleven vind je goed terug in de allereerste ER.  Het bouwen van een dak boven je hoofd, het zoeken naar voedsel etc...

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 24-10-2006, 17:49:26 »
Een Robinson is niet iemand die door complotten te smeden winnaar wordt! Een echte Robinson is voor mij een persoon die ècht kan overleven waar je hem of haar ook neerzet. Iemand die voor de primaire behoeften zorgt en hierdoor overleeft.
Dit was toch ook de intentie van de programmamakers????? Het overleven vind je goed terug in de allereerste ER.  Het bouwen van een dak boven je hoofd, het zoeken naar voedsel etc...

Nogmaals er bestaat niet zoiets als een echte robinson, wij geven er betekenis aan dat is wat anders. De winnaar is de robinson, waarom denk je anders dat er tijdens de finale bij de bekendmaking van de winnaar wordt gezegd "de robinson van 2005 is......". En eigenlijk klopt het ook nog, want diegene heeft immers alle stemrondes overleefd. In de loop van de jaren is er alleen langzaam een tendens bij expeditie robinson ingeslopen waardoor diegene die het best kan overleven op een eiland automatisch als de "robinson" wordt gezien. Het is nog altijd hoofdzakelijk een spel, het doel daarvan is niet te laten zien wie het beste kan overleven in de natuur, maar wie alle stemrondes kan overleven.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #93 Gepost op: 24-10-2006, 19:11:30 »
ik ben van mening dat de ultieme robinson; als in 'degene die het best kan overleven in de natuur' niet eens gevonden kan worden.
de kandidaten zitten in een groep en wat de één niet kan vult de ander weer aan en vice versa. je hebt geen situaties waarin je in je eentje in de natuur zit (afgezonderd van olga nu dan), dus je weet nooit hoe dat zal gaan.
plus dat mensen die sterk zijn in het maken van vuur etc misschien mentaal overeind blijven door de aanwezigheid van anderen, terwijl degenen die minder doen het misschien prima zouden doen in hun eentje.
tot zover voor de kandidaten, mensen achter hun tv kunnen al helemaal geen oordeel vormen over zo'n 'ultieme robinson'.
wij moeten het doen met voorgeschotelde beelden en dat geeft al helemáál geen goed beeld over wat iemand kan of doet, laat staan hoe hij het in z'n eentje zou doen.  :-\\

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 24-10-2006, 19:18:27 »
Dan is de hamvraag van dit topic zeker: Is ignazio de ultieme robinson of is hij het niet ;)

maw graag weer on topic mijne dames en heren ::regenboog::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #95 Gepost op: 24-10-2006, 22:19:29 »
Ignazio is echt een topper ::ok::

Offline Lenny ER Panama

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #96 Gepost op: 24-10-2006, 22:48:24 »
hij is idd een topper   ::jaja::

Madine

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 24-10-2006, 23:12:56 »
Voor degene die het nog niet snappen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robinson_Crusoe

Ja hoor, en Robinson Crusoe moest ook op een balk in de zee staan om immuniteit te veroveren zodat Vrijdag hem niet weg kon stemmen hé? Die hele discussie van wat nu wel en wat nu niet een Robinson maakt is net zo oud als het programma, en al loopt het nog eens 10 jaar, dan zijn we er nog niet uit. Ik heb hier op het forum wel al eens proberen te analyseren wat volgens mij grofweg de vereisten voor een Robinson zijn:
  • Overlevingskwaliteiten. Het voorzien in primaire levensbehoeften. Kunnen zorgen voor voedsel, vuur, onderdak.
  • Socicale kwaliteiten. Op goede voet leven met medekandidaten. Zij zijn immers diegene die door middel van hun stemmen bepalen of jij in de expeditie blijft.
  • Proefkwaliteiten. Uitblinken in proeven, voor immuniteit of prijzen. Vergt een bepaalde fysieke kracht, uithoudingsvermogen en vaak ook kennis.
En een beetje moeilijker uit te leggen restcategorie:
  • Geestelijke gesteldheid. Want naast de proeven is Expeditie Robinson zelf ook natuurlijk een spel waarbij de kandidaten voortdurend geconfronteerd worden met onverwachte wendingen. Dat vergt toch een bepaald aanpassingsvermogen, sterke mentaliteit en kunnen anticiperen.

Niet iedereen beschikt in dezelfde mate over die kwaliteiten. De ene is echt een oermens die krabben vangt, zoals Richard. De andere moet het meer hebben van de goede babbel, zoals bijvoorbeeld Ernistine. Je hebt ook altijd wel een deelnemer die ijzersterk is in de proeven, Mick was dat bijvoorbeeld. En dan zijn er ook altijd deelnemers die helemaal gek worden van de plotselinge veranderingen die de expeditie in petto heeft, dat zijn van die kandidaten die iedere aflevering wel een keer roepen dat ze het bijltje erbij neergooien.

Maar net zo min als iedereen over diezelfde kwaliteiten beschikt, hechten wij als kijkers ook aan verschillende dingen waarde. Sommigen vinden dat Robinson draait om het overleven, hun favoriet is dan ook iemand die dáár heel goed in is. Anderen houden wel meer van dat sociale type, die zijn fan van de kandidaat die zorgt voor de goede sfeer. En weer anderen vinden dat diegene die de proeven binnensleept hoort te winnen. En zo zullen we het dus haast nooit eens worden over wie nu een échte Robinson is. Maar da's ook prima, want dat maakt de discussie ook zo leuk, net zoals het programma pas echt leuk is als er veel van die verschillende types met verschillende kwaliteiten deelnemen.

En eens in de zoveel tijd staat er een ideale Robinson op, die beschikt over alle kwaliteiten die ik genoemd heb. Persoonlijk vind ik dat we daar pas twee van gezien hebben: Ryan in SDT en zeker Marnix in 2005.

Ow ja, en OT: Ignace deel ik vooral in de eerste categorie in, hoewel ik hem bepaalde andere kwaliteiten zeker niet ontzeg, maar die oermens in hem springt er nu eenmaal bovenuit.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #98 Gepost op: 24-10-2006, 23:27:40 »
Vergeet je niet Frank? Hij was één van de beste survivors ooit, kon met iedereen opschieten, was niet uit het veld te slaan en was ook nog aardig in proeven.

Madine

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 28-10-2006, 16:28:16 »
Hmmm.. randgeval. Was Frank echt zo goed in proeven? Maar ja, Marnix was ook een geval apart hé, ik blijf het geweldig vinden. Iedere proef waar die man aan deelnam, individueel of kamp, won hij. Ongelooflijk. Zelfs de balkproef, waar hij zichzelf helemaal geen enkele kans gaf, won hij.

Dat is echt de overall beste Robinson ooit.

Kreeg geen één stem tegen gedurende de hele expeditie, iedereen mocht hem graag. Op zijn overlevingskwaliteiten valt niets af te dingen.