Ignazio doet volstrekt niet lullig over het feit dat Lenny hem nu opoffert om zelf een betere kans te hebben. Getuige ook de innige omhelzing na de eliminatie. Ik vind dit een absoluut gerechtvaardigde manier van strategisch spelen door Lenny, maar het is natuurlijk logisch dat Ignazio het zelf niet leuk vindt. Maar ik hoor hem toch ook hand in eigen boezem steken. Als je monopolie zit te spelen met je beste vriend, dan juich je toch ook als hij op de Kalverstraat komt, waarop jij 3 hotels hebt neergezet? En Lenny heeft het open gespeeld, niet achterbaks.
Bovendien: Ignazio is nog niet verslagen. Schitterend, die trotse houding bij het katapult schieten, toen hij erachter was gekomen welke koers gevaren werd. Ik ging op dat moment gewoon hopen dat hij imuniteit zou gaan winnen, zoveel kracht sprak daar uit! Jammer dat hij die kracht niet met goed mikken combineerde
.
Een finale Bernadette/Lenny tegen Ignazio, dat zie ik voor me. Olga is jammerlijk afgevallen als Robinson wat mij betreft. Hardheid kan bewonderenswaardig zijn, maar dan moet je het wel weten te doseren en eerlijk weten te hanteren.