De wetenschapsquiz (nou ja zo dan). Iemand die dat ook gaat kijken toevallig?
Scoorde dit jaar 7/10. Beter dan normaal, maar iets minder dan verwacht (nl 8 of zelfs 9).
Aan de andere kant:
- Archimedes-vraag had ik al het minst vertrouwen in vooraf.
- De taalwetenschapvraag 'wist' ik, behalve dat dus de theorie die al decennia stond juist vorig jaar omver is geschopt. Vond ik beetje flauw, dan word je gestraft wanneer je iets weet omdat je dan per definitie voor het verkeerde antwoord gaat - terwijl wanneer je geen idee hebt, dan heb je desnoods 33% gokpercentage. Maargoed. Tis uiteindelijk een amusementsprogramma, geen test
- Elektrische auto's vraag. Als je 'm weet dan weet je 'm, en anders is het toch vooral een educated guess (behalve natuurlijk als je m denkt te weten maar de theorie is net omver getrapt
). Was vooraf al m'n grootste vraagteken na Archimedes.
Sidenote: daarbij reken ik voor mezelf de pissebedvraag wel goed, hoewel ik 8 dagen ipv 6 had. Had namelijk exact dezelfde oplossing, maar vind dat ze te vroeg Succes claimen. Ze zeggen dat ze succes hebben gehad, wanneer ze een foute tegel omdraaien maar daardoor weten welke ze hadden moeten omdraaien. Ik vond dat succes pas was wanneer je de juiste tegel omdraait, en dat kost 2 dagen extra.
sidenote2: Zou tof zijn wanneer ze het een volgend jaar weer op een fatsoenlijk tijdstip uitzenden, ipv beginnen om 22u15.