Daarbij komt nog dat acties zoals Groupon helemaal niet zo aantrekkelijk zijn als ze in eerste instantie lijken.
In Limburg zijn er inmiddels een paar bedrijven die zich uit deze regeling hebben teruggetrokken omdat ze wel 100 procent kwaliteit moeten bieden, maar dit niet lang hebben kunnen volhouden, omdat de beoogde omzetverhoging uitbleef.
Ik heb me zitten ergeren aan die oplichters van Ticketservice.
Ik snap deze hele branche niet. Dat ze enige kosten hebben, dat is HUN zorg.
Wanneer ik naar een supermarkt ga, en een brood, een pak melk en een kilo suiker koop, dan weet ik dat de totaalprijs voor die boodschappen de losse productprijs bij elkaar geteld is.
Daar komt dan niets meer bij.
Bij Ticketservice hebben ze toeslag voor dit, servicekosten voor dat, en dat drijft de prijs flink op. Ik ben van mening dat alle kosten duidelijk moeten zijn, en daarnaast in de ticketprijs inbegrepen horen te zijn.
Om het te vertalen naar de boodschappen in de supermarkt: in de prijs voor het artikel wordt een opslag opgenomen voor winkelkosten, personeelskosten, winstopslag, en dergelijke: dat is het verschil tussen de inkoopsprijs en de verkoopsprijs.
Maar bij ticketservice komen al die kosten er nog eens bovenop.