Ik zit nu een Roemeense nieuwsuitzending te kijken, gewoon om even te kijken of ik alles nog kan verstaan, zo vlak voor mijn vakantie. Het eerste item ging over corruptie binnen een bepaald judet (ik weet niet hoe je dat vertaald in het Nederlands, in Frankrijk heb je die dingen ook. Het zit tussen een provincie en een gemeente in geloof ik), het 2e item ging over de de corrupte broer van de president, het 3e item over een of andere ontvluchte crimineel die nu gespot is in New York en nu zit ik bij item 4 dat gaat over de corrupte eigenaar van een voetbalclub (Nee, niet Steaua, die corrupte eigenaar zit geloof ik al vast, als ie niet in het Europees Parlement zit dan). Het komt ooit nog wel goed met dat land....
Nou ja, positief puntje qua geweldsdelicten is Roemenië nog altijd een van de veiligste landen van Europa. Witte boorden criminaliteit daarentegen
Haha las net een item over een voorbijganger die had staan springen voor de camera zodat de interviewer de persoon op straat niet meer kon interviewen. Geschokt was men. Dat dan weer wel.
Edit: Top, nu zijn de president en de premier elkaar weer de tent aan het uitvechten.
Gelukkig is de kroonprinses vrij gesproken van deelname aan hanengevechten.