@Lise, @Lukie: ik denk de welgemeende vermaning ''foei'', in combinatie met een opgestoken vingertje........
Jullie moesten eens weten wat mensen allemaal verzinnen om juist BINNEN het gebied te komen, dat met paaltjes, borden of linten (of elke willekeurige combinatie daarvan) is afgezet.
"Maar ik MOET hier zijn". Kan wel zijn, maar laat dat maar eens zien dan: heeft u uw legitimatie bij de hand, en waar moet u dan precies zijn?
Als ze dan beginnen te stamelen, dan weet je al hoe laat het is. Dan geef ik een regelaar groot gelijk als die zegt: afstappen, of omkeren.
Volgende week is het raak in de straat tegenover de ingang van het grootste kerkhof in Maastricht: de straat staat dan vol met bloemenkraampjes t/m 2 november.
Ik kan best begrijpen dat die mensen hun grafplanten en dito -lichtjes willen verkopen, maar er werd tot voor enkele jaren geen rekening gehouden met mensen die op professionele basis bij de huizen aan die straat moesten zijn.
Vanaf dit jaar geldt: kraampjes mogen niet meer op de stoep staan, en de straat voor de kraampjes mag niet meer worden afgesloten voor langzaam verkeer. Je kon tot voor enkele jaren een groep van 10 huizen niet meer bereiken.
Ander voorbeeld was met het WK een paar weken terug: er waren op sommige plekken dranghekken gezet waarachter 3 rijen toeschouwers hun plekje konden vinden. Er was een smalle doorgang waar met goed fatsoen alleen voetgangers konden passeren. Maar nee hoor: fietsers en brommers: ze moesten allemaal net via dat stukje passeren, terwijl ze met 100 meter omrijden om een tent van de politie heen, ongehinderd konden doorrijden.