Deze was donderdag:
Ik heb voor mijn groep 7 een Hangoutgroep (een soort Whatsappgroep) aangemaakt waarin ik allerlei mededelingen voor de hele groep zet. Op zeker moment zie ik daar staan: M heeft K verwijdert uit de groep. M heeft A verwijdert uit de groep.
Dus ik: M, waar ben je mee bezig? Stop daar mee!
En toen was ik zelf uit de groep verwijdert.
Ondertussen kreeg ik allemaal paniekberichtjes van kinderen dat ze niet eer in de groepsHangout konden
Ik bellen naar M zijn vader, maar die was niet thuis. Dus toen naar zijn moeder en gevraagd of die snel naar M toe wilde lopen om te zeggen dat hij heel snel moest stoppen met waar hij mee bezig was. Ze snapte totaal niet waar het over ging natuurlijk.
M kwam met de uitleg. Hij wilde graag een persoonlijk chat met N en dacht: als ik nou eens alle anderen verwijder, dan hou ik alleen N en mezelf over. Briljante gedachtegang
Ik ben daarna een half uur bezig geweest om de groep opnieuw aan te maken en de laatste mededelingen, die niet nog niet iedereen had gelezen, opnieuw te typen. En vervolgens klopte er natuurlijk niets meer van mijn middagschema. Maar het was het waard. Want juist dit soort domme acties mis ik zo tijdens het afstandsonderwijs.