Ik heb het niet over elke Belg, ik heb het over Belgen in het algemeen. Het valt me bijvoorbeeld ook op op Belgische forums: men is daar echt bezig met welke nationaliteit deelnemers hebben. Op Nederlandse forums komt dat gewoon volstrekt niet ter sprake. Als het al ter sprake komt, dan is het door een Belg ('Er zijn meer Nederlanders dan Belgen dus het is niet eerlijk, snik snik'). Sorry, maar dat is gewoon zo. Overigens: als er een programma zou komen waar Duitsers tegen Nederlanders zouden duelleren, dan zou je, vrees ik, hetzelfde verschijnsel krijgen, maar dan dus vanuit de Nederlanders. Heus, het is het Calimero-syndroom.
Maar gelukkig zijn er uitzonderingen, en hopelijk groeit die groep. In die zin vind ik dat realityprogramma's met Belgen én Nederlanders zelfs een bijdrage leveren aan wederzijds respect en begrip. En de contacten op forums als deze, waar zich ook zowel Nederlanders als Belgen bevinden, dragen daar ook toe bij. Het zou hier - vind ik - stukken minder leuk zijn zonder Belgische kijkers.
P.s.: je schrijft overigens nogal nadrukkelijk Vlaming. Misschien terecht... Ik weet eigenlijk niet hoe Waloniërs zich voelen t.o.v. grote broer Frankrijk... Hoe dan ook: als ik het hier over Belgen heb bedoel ik natuurlijk Vlamingen, omdat dat de groep is die naar ER kijkt. Even voor de duidelijkheid.
Het was een grapje hoor
Maar ik moet je wel gelijk geven. Onlangs was er op een
Vlaams Belgisch forum
een topic over de transfertsom van Huntelaar.Er waren ook enkele Nederlandse mensen die hun mening zeiden.De eerste 2 posts gingen goed,tot iemand iets zei waar
sommige Belgen het niet mee eens waren.Toen was het algauw van "vuile k*t hollander,ga op een nederlands forum zeiken" enzo. Pfffftt triest
Die België-Nederland "vete" vind ik sowieso kinderachtig,ik heb hier meer dan 20.000 posts geplaatst (de een al wat scherper dan de ander
) maar ik heb NOOIT 1 woord over dat gedoe gesproken. Ik had ook liever Lenny zien winnen,maar zeker niet omdat hij Belg is
(het zou wel beter geweest zijn voor mijn pool
)
Ook post ik vaak als Belg(en ik niet alleen) op het forum van een Nederlandse voetbalploeg,omdat die donderdag tegen een Franse club moeten spelen,kan je nog volgen?
Maar ook daar gaat men respectvol om met de Nederlanders en vise versa.