Nou,aflevering 13 heeft weer heel wat los gemaakt, ook bij mij. Ik vond het een rattenstreek van Lenny, hij pleegt dubbel bedrog, t.o. Ignace én t.o. Bernadette. Lenny maakt Bernadette partner in zijn tactiek, maar vertelt haar wijselijk níet dat het straks om vuurmaken gaat, waar zij - dat hebben we allemaal gezien - niet zo handig in is. En Bernadette had van mij ook wel wat meer tegengas mogen geven toen Lenny met zijn 'geheimpje'annex voorstel kwam. Uiteindelijk kon Bernadette niet anders dan op Ignace stemmen, maar toch, niet écht zuiver. En als Lenny een echte kerel was geweest, had hij de strijd met een volwaardig concurrent aangedurfd. Waar is Lenny nou bang voor? Met vuurmaken kan hij nog oefenen en zoals E.P. zei: het vuurmaken is onderdeel van de proef. Lenny wint alle proeven op rij, nogmaals waar is hij nou bang voor?
En dan Curd.Hij is écht onbetrouwbaar. Eerst na de mix gezellig met Linda en Wietske doen (wat volgens mij overigens nog wel oprecht was), daarna zonder dralen mee in het complot van Lenny en Ignace (dat er aanvankelijk op was gericht Wietske te wippen), dan in het kielzog van Lenny en Ignace ook afstand nemen van het grote complot en nu op het afvallerseiland heulen met Koen en Olga alsof Linda en Wietske hém wat hebben aangedaan. Zoals de wind waait, waait Curds hemdje. Nee, geef mij dan maar Olga. Die heeft op het afvallerseiland laten zien dat ze het heel goed in haar eentje afkon!
Nou ja, op naar volgende week dus. Alles zal afhangen van de twee proeven die we (volgens mijn berekening) nog te goed hebben.