Auteur Topic: Aflevering 13  (gelezen 26422 keer)

Offline Stormpie

• Forumlid
Re: Aflevering 13
« Reactie #40 Gepost op: 21-11-2006, 09:45:46 »
Curd haalt echt wel de finale. Dat heeft ie zelf al meer dan eens gespoilerd als je het mij vraagt.

Als dat zo is, dan weten we ook wie er met het prijzengeld naar huis gaat. 8)
er was eens......

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #41 Gepost op: 21-11-2006, 09:48:17 »
ik vond ignace helemaal niet zo'n stoere, flinke survivor. begrijp me niet verkeerd: ik gun hem ook wel de winst, maar het past niet in mijn beeld van robinsonner om zo te smeken om te mogen blijven (uiteindelijk willen blijven voor hetzelfde doel als lenny: 50.000 euro). ik vond het zelfs een beetje genant om te zien.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline jebe

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 21-11-2006, 10:19:47 »
Mooie aflevering gisteren. Moet nog een keer goed kijken, want in de gesprekken die Ernst Paul voerde en de opmerkingen van Evi zat iets heel intrigerends. Ernst Paul sprak steeds van de halve finale, terwijl hij in andere zinnen van de finale sprak. Van een vuurproef sprak hij alleen in relatie tot de halve finale, nooit in relatie tot de finale. ook Evi sprak van een halve finale en volgens mij in relatie tot het verliezers eiland. Deze twee combinerend kom ik tot een eerste proef waarbij de zes afvallers via een race waarin een vuurproef zit tot een winnaar moeten komen, die nog een dag met Lenny en Bernadette mag zitten voordat de echte finale van start gaat.

Hoewel,... de echte finale is natuurlijk in de studio als we weer leeggezogen moeten worden door mee te doen aan het belspel, waarbij de spanning kunstmatig hoog gehouden wordt om mnaar zoveel mogelijk mensen te laten bellen. Als dat de finale is waar Ernst Paul het over heeft zou de halve finale toch de afval race tussen Lenny, Bernadette en de afvallerswinnaar (Ik vrees Curd, maar hoop Ignace) kunnen zijn. Als dat zo is dan is de proef op- het afvallerseiland de kwartfinale, maar daar heb ik nog niemand over gehoord.

Dan nog even Lenny en Ignace. Beiden stonden aan de wieg van het grote complot en waren ook daarvoor al gezamenlijk bezig om zo lang mogelijk in de strijd te blijven. Ook onze grote spelletjesfreak Robin heeft hen heel duidelijk gecoacht in strategische zin. Niet de dames en ook niet Curd waren de stuwende motor achter het complot, maar Lenny en Ignace. Zij hebben heel handig de schuld van het complot doorgeschoven naar Linda en Wietske en ook Curd zodat zij buiten schot blijven. Ook daar traden ze weer gezamenlijk op.

Lenny is er ondertussen achter dat hij zes keer immuniteit heeft gehad en dus geen complot nodig had. Door zijn verbond met Ignace neemt hij zijn grootste concurrent mee naar de finale. Toen hij er ook nog achter kwam, tenminste dat dacht hij, dat er een vuurproef bepalend was voor wie er in ieder geval naar de belspelronde mocht, ging hij rekenen en dat neem ik hem eigenlijk niet kwalijk. Hij is echter één ding vergeten, dat de winnaar van de expeditie mede bepaald wordt door het belspel en niet iedereen is zo begripsvol als ik.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #43 Gepost op: 21-11-2006, 10:21:49 »
Het is een spel, en Lenny speelt dat spel gewoon. Hij won de proef, kreeg info en mag dat gebruiken. Wat moet ie dan, tegen Ignazio gaan strijden als ie toch al weet dat ie niet wint van hem?! Spel is spel hoor, niet zo aanstellen met zn allen :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Daantjo

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 21-11-2006, 11:29:44 »
Nou,aflevering 13 heeft weer heel wat los gemaakt, ook bij mij. Ik vond het een rattenstreek van Lenny, hij pleegt dubbel bedrog, t.o. Ignace én t.o. Bernadette. Lenny maakt Bernadette partner in zijn tactiek, maar vertelt haar wijselijk níet dat het straks om vuurmaken gaat, waar zij - dat hebben we allemaal gezien - niet zo handig in is. En Bernadette had van mij ook wel wat meer tegengas mogen geven toen Lenny met zijn 'geheimpje'annex voorstel kwam. Uiteindelijk kon Bernadette niet anders dan op Ignace stemmen, maar toch, niet écht zuiver. En als Lenny een echte kerel was geweest, had hij de strijd met een volwaardig concurrent aangedurfd. Waar is Lenny nou bang voor? Met vuurmaken kan hij nog oefenen en zoals E.P. zei: het vuurmaken is onderdeel van de proef. Lenny wint alle proeven op rij, nogmaals waar is hij nou bang voor?
En dan Curd.Hij is écht onbetrouwbaar. Eerst na de mix gezellig met Linda en Wietske doen (wat volgens mij overigens nog wel oprecht was), daarna zonder dralen mee in het complot van Lenny en Ignace (dat er aanvankelijk op was gericht Wietske te wippen), dan in het kielzog van Lenny en Ignace ook afstand nemen van het grote complot en nu op het afvallerseiland heulen met Koen en Olga alsof Linda en Wietske hém wat hebben aangedaan. Zoals de wind waait, waait Curds hemdje. Nee, geef mij dan maar Olga. Die heeft op het afvallerseiland laten zien dat ze het heel goed in haar eentje afkon!
Nou ja, op naar volgende week dus. Alles zal afhangen van de twee proeven die we (volgens mijn berekening) nog te goed hebben.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 21-11-2006, 12:07:42 »
[...]
Nou ja, op naar volgende week dus. Alles zal afhangen van de twee proeven die we (volgens mijn berekening) nog te goed hebben.

Als ik het goed heb begrepen zullen we dit nog niet volgende week te weten komen, er is eerst een terugblik  ::niet-ok::

Of zou aan het einde van de terugblik de proef van het afvallerseiland komen?  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 21-11-2006, 12:33:48 »
Dat hoop ik toch niet, ik was namelijk niet van plan om die terugblik te kijken. :-\\ Mijn korte termijn geheugen werkt namelijk redelijk goed.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #47 Gepost op: 21-11-2006, 12:44:12 »
ik heb begrepen dat volgende week gewoon een terugblik zal zijn. wij allemaal blij, daar zitten we echt op te wachten ::ohno::

Citaat
Uiteindelijk kon Bernadette niet anders dan op Ignace stemmen, maar toch, niet écht zuiver

bernadet zou hoe dan ook op ignace stemmen. heeft ze volgens mij ook ergens in de uitzending gezegd.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 21-11-2006, 13:01:57 »
De keus wie er geëlimineerd zou worden (wat een rotwoord is dat elimineren toch) lag bij immuniteit van Lenny voor 100% in zijn handen. Het minicomplotje met Bernadette was ook alleen maar voor het noodgeval dat Bernadette per ongeluk immuniteit zou winnen. Niet waarschijnlijk met Lenny's staat van dienst, maar het had gekund.
er was eens......

Offline Daantjo

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 21-11-2006, 13:16:29 »
De keus wie er geëlimineerd zou worden (wat een rotwoord is dat elimineren toch) lag bij immuniteit van Lenny voor 100% in zijn handen. Het minicomplotje met Bernadette was ook alleen maar voor het noodgeval dat Bernadette per ongeluk immuniteit zou winnen. Niet waarschijnlijk met Lenny's staat van dienst, maar het had gekund.

Ik had van Bernadette eigenlijk wel wat kritiek op Lenny's geheime voorstel verwacht. Overigens: Lenny had bij terugkomst na zijn lunch tegen Ignace en Bernadette ook kunnen zeggen: jongens, ik heb info gekregen op grond waarvan ik mijn strategie herzie. Sorry, maar ik hoef en wil er verder niets over zeggen.

Offline inka

• Forumlid
sold his soul
« Reactie #50 Gepost op: 21-11-2006, 14:58:05 »
Ik was geschokt over wat Lenny deed! Hij beseft niet dat hij hiermee niet alleen een mooie vriendschap heeft verraden en verloren maar dat hij zijn ziel heeft verkocht. En hij voelde zelf ook hoe pijnlijk diep dit gaat, anders had hij er niet om hoeven huilen. En als ik Bernadette was geweest had ik als een echte Robinson Lenny en draai om zijn oren gegeven en gezorgd dat hij in plaats van Ignace eruit gestemd wordt. Die overwinning gaat een nare bijsmaak hebben voor Lenny, de prijs was te hoog. En Ignace kon het gewoon tot het eind niet geloven dat hij zo gebackstabbed werd. De trouwe ziel. Zou hij zelf nooit gedaan hebben. Als oud mijnwerker weet je wat het betekend om onvoorwaardelijk op je maatjes te moeten kunnen vertrouwen,daar hangt namelijk je leven vanaf onder de grond. Je zou denken dat je dat als politieagent ook hebt geleerd maar  kameraadschap en integriteit zijn waarden die bij Lenny (voor slechts de kans van 1 op 3)  voor 50.000 euro te koop zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-11-2006, 15:00:27 door inka »

Offline lord menno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
« Reactie #51 Gepost op: 21-11-2006, 15:02:41 »
wat een emotie's weer bij ER, degene die de muziek doet maakt er altijd wel iets moois van ::bravo::
alleen jammer dat Ignace eruit moest :(
Menno is gek

Offline nelledefelle

• Forumlid
  • Lenny for Robinson
« Reactie #52 Gepost op: 21-11-2006, 16:52:40 »

Van Haut , gij zijt ne man naar mijn hart. Gelijk gij da allemaal kunt uitleggen !!

Ik denk da Ignazio wat teleurgesteld gaat zijn omdat zijn maatje hem eruit heeft gestemd. Maar wanneer hij nadenkt zal hij misschien moeten toegeven dat hij hetzelfde zou gedaan hebben met Lenny , als hij de kans zou gehad hebben. Ignace gunt Lenny de overwinning wel.Iedereen spreekt over Curd - Ignace en Koen die gaan weerkeren,  ik vermoed dat Olga terug keert naar het competitie eiland. Zij verblijft al het langst op dat luilekkereiland( ik bedoel - geen proeven-eiland)

Ik ga voor de finale Lenny - Bernadette en Olga
Wie wordt er tweede ??

Ga er voor Lenny  ::ok:: , kijk niet om  ::zwaai::

Nelle
Nelle

Offline van Haute

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 21-11-2006, 16:54:55 »
ja nelle ge kunt het uitleggen of ge kunt het niet é, twierd tijd dak mij es moeide op dit forum:-)

Offline aangekoekt

• Forumlid
  • echte flapuit
Re: sold his soul
« Reactie #54 Gepost op: 21-11-2006, 17:40:09 »
Ik was geschokt over wat Lenny deed! Je zou denken dat je dat als politieagent ook hebt geleerd maar  kameraadschap en integriteit zijn waarden die bij Lenny (voor slechts de kans van 1 op 3)  voor 50.000 euro te koop zijn.

Sprookjesbossen zijn een eigenaardig soort bos. Het bos zit vol met mythische wezens; tovenaars en heksen in vol ornaat, druiden en Vikingen. Hansje en Grietje lopen vol verwondering en verbijstering door het bos.

Goed gedaan Lenny! ::jaja::
lekkere ruige vent van me

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 21-11-2006, 18:03:04 »
Ik geloof weinig van echte vriendschap als er 50.000 euro tussen hangt. Dat is nu wel weer bewezen. Lenny heeft t goed gedaan en precies zo zou Ignace t ook hebben gedaan als hij gewonnen zou hebben.
Daar was tenslotte het hele spel om begonnen.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 21-11-2006, 20:33:06 »
Lap tekst.

Mooie post, helemaal mee eens! ::ok:: Jij moet vaker posten. :D
Nog even niks.

Offline wombat

• Forumlid
  • Marsupials rule
« Reactie #57 Gepost op: 21-11-2006, 23:58:47 »
Lenny gaat voor het geld, een robinson gaat voor de eer ..... ::vergroot::

Offline islandhopper

• Forumlid
  • please don't take it personal!!!
« Reactie #58 Gepost op: 22-11-2006, 09:06:00 »
We waren hier thuis vooral beetje teleurgesteld over Bernadette  :( Eerst steeds maar enorm beledigd blijven over dat 'complot' na de samensmelting, en u ging ze zonder veel problemen mee in Lenny's boze plannetjes  ::schaam::  ::rofl::
Toch vraag ik me af hoe het komt, dat ik Lenny hierin minder irritant vindt dan Curd, Linda, Wietske en Bernadette. Ik denk, omdat hij er van meet af aan heel eerlijk en duidelijk over is (was ook al bij dat vorige complot). Hij speelt het helemaal niet op de persoon, het is duidelijk dat hij Ignace graag mag en respecteert. Maar hij doet ook een spel, en wil het spel en het geld winnen! En hij laat er ook geen twijfel over bestaan. Ik zou het zelf niet gedaan hebben, vond het niet echt sportief. Ik zou juist van mijn echte concurrent hebben willen winnen. En ik vind het echt zielig voor Ignace. Dat is gewoon een hele toffe gast  ::bravo:: Maar Lenny is wel eerlijk en open in zijn keuzes. Dus hij mag nog steeds winnen van mij (al hoop ik dat Bernadette nu eindelijk een sportieve proef gaat winnen!).  ::ok::
... ook gewoon maar een mening...

Offline Nienna

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 22-11-2006, 09:21:33 »
Och, Lenny speelt gewoon slim. Logisch dat Ignace er even van schrikt, maar volgens mij waardeert hij het wel dat Lenny er eerlijk over is. Logisch toch ook dat hij dan probeert Lenny over te halen (smekend), dat is dan toch nog de enige manier.
En van Bernadette vind ik het ook logisch, dit is de enige manier voor haar om in de (halve)finale te komen.
Over het andere eiland ben ik minder te spreken. Wel grappig hoe Olga reageert, maar wel erg onaardig. Ik snap het wel een beetje, maar ik snap niet waarom ze Curd wel voor 100% accepteren en Linda en Wietske niet. En Wietske geeft aan dat ze na 4 dagen toch wel een beetje geaccepteerd wordt, maar na de komst van Linda is zij ook ineens weer een boosdoener, zien ze niet hoe moeilijk Wietske het ermee heeft? Het zijn erg slechte verliezers.