Okay, Star Wars had z'n momenten.
..het was tevens volledig gedreven door clichés, zodat je alle plotwendingen kon voorspellen. Echt, het waren er 10 ofzo. En elke keer opnieuw hoopte je dan dat ze NIET voor de cliché-oplossing zouden gaan, maar ja hoor.
En van de laatste, en ergste, ontlokte een auditief 'oh fok off' van me. Dat is iets zeer zeldzaams.
That said, op enig moment kwamen de Resistence jets in beeld, en ondanks mijn verdere milde haat voor de verhaallijn, was dat wel supertof
Tevens positief is dat de moraliteit even, zegmaar in de eerste helft van de film, wat minder '
hoi, ik ben zes'-zwartwit was. Om dat in de tweede helft weer spoedig te vergeten, want dingen opblazen = fun.
So yeah, verwacht niets vernieuwends, doordachts, intelligents of lijkend op een goed plot.
Wat ook niet echt te verwachten zou zijn, bedoel - je maakt een 7de film alleen omdat men blijkbaar betaald voor meer van hetzelfde recept - maar had van JJ Abrams gehoopt op een film die niet geheel generiek zou zijn.
Anyway, het doet het wel goed met special effects, en storm troopers die van pieuw-pieuw-pieuw doen, en light sabers die van zoing-zoing doen.