Ik heb de afgelopen maand weer wat films gezien
Allen op Netflix, want daar is m'n watchlist nog steeds goed lang
-
Mission Impossible Rogue Nation (2015) &
Fallout (2018)(alleen de tweede op Netflix): Tom Cruise is immer indrukwekkend met z'n stunts
De films beklijven me echter niet echt - was alweer half vergeten dat ik ze had gezien.
-
Colossal (2016) - heel ongewone film met Anna Hathaway. Ze is onstabiel, een dronkaard, heeft haar leven niet op de rit... en heeft tevens ogenschijnlijk een connectie met een stedenverwoestend monster.
Heel creatief, ongewoon verhaal, prima acteerwerk.
-
The Lost City of Z (2016) - over meerdere ontdekkingstochten door de ontoegankelijke Amazone van rond 1910, toen dat gebied nog niet in kaart was gebracht. Eveneens heel solide geacteerd, mooie lokale beelden, maar wel lang & vrij traag. Gebaseerd op de echte Percy Fawcett.
-
The Castle of Cagliostro (1979) - de eerste film onder directie van Hayao Miyazaki.
Animatie, actie, humor, geen moment verveeld. Iets met een meesterinbreker in een mythisch Europees landje. Duidelijk anders dan z'n latere werk, maar eh, prima hoor
-
Leave no Trace (2018) - mooie, trieste, liefdevolle, rustige film over een man & z'n dochter die in de Amerikaanse wildernis proberen te overleven, en soms in aanraking met de maatschappij komen. Sterke aanrader, zeer goed ontwikkelde personages, onwijs sterk geacteerd