Ocean's 8 - oftewel het all-female vervolg op Ocean's 11/12/13.
Enigszins onverwacht genoeg niet zuigend
Ook niet supergoed, minder dan de voorgangers, maar een betrekkelijk vermakelijke film.
Okeeee, en dan ga ik hier iets plaatsen wat feitelijk en formeel geen film is.
The Beginner's Guide.
Theoretisch een game, maar dan alleen inzoverre dat het iets is waar je enigszins kunt rondlopen en rondkijken en je in je eigen tempo doorheen gaat.
Verder? Linaire visuele storytelling. Dus in praktijk eigenlijk een film. Ohja, en de game duurt dus ook effectief 1,5 uur, dus de lengte van een film.
En waarom ik het hier plaats: De storytelling (van de game dus) is
onwijs sterk. Heb bij films in ieder geval in jaren niet zo'n goede storytelling gezien. Het is oprecht, kwetsbaar, zet aan tot denken, intelligent..
Als het een film was, dan ging het zonder enige twijfel bij m'n favorieten.
Ohja, tweede hobbel: kan natuurlijk niet een game zelf plaatsen. Heb zelf ook een playthrough gezien op youtube. En dat is wel even een dingetje, deze youtuber is volgens mij relatief bekend - maar dan ook voor z'n enigszins hyperactieve personage. Daar moet je even een minuutje doorheen. Daarna wordt hij steeds rustiger en serieuzer, en voegt hij zoveel toe.
Trust me: het verhaal is de moeite, en ja, deze commentator absoluut ook.
Tis niet wat ik normaal zou kiezen als stijl van een youtuber om te kijken, maar ik zou zelf geen andere versie kijken.