Ik heb laatst met mezelf (
) een filmmarathon gehouden, dit zijn mijn recensies:
Dodgeball: A True Underdog Story (2004)De film gaat over een groep 'niet-normale' mensen in een sportschool. Die sportschool loopt qua financiën niet echt goed en dus moeten ze geld betalen, maar waar halen ze het geld vandaan. Uiteindelijk besluit één van hen om mee te doen met een Dodgeball-Toernooi in, ja hoor, Las Vegas.
Een andere sportschool, wat aan de overkant van de zgn. Average Joe's is gebouwd, onderdrukt de sportschool van LaFleur en doet ook mee aan het toernooi.
Uiteindelijk staan natuurlijk die twee sportscholen tegen over elkaar, want het blijft toch een Amerikaanse film, en wint natuurlijk de sportschool van LaFleur.
Ik vond dit een goede, vermakelijke film met goede, flauwe humor. Vooral de woordgrappen, verwarrende sketches en de ballen die overal tegen aan vliegen waren zeker te waarderen. Ben Stiller speelde zijn rol erg goed, maar waren aan de kant van de zgn.
Peter LaFleur wel wat kritiekpuntjes te zien, bijvoorbeeld dat het niet altijd natuurlijk was wat hij liet zien.
Beoordeling:Moviemeter: 3 *
Mijn beoordeling: 4*
The Number 23 (2007)Net The Number 23 gezien, ik vond het wel een leuke film. Alleen het was soms erg verwarrend en onduidelijk.
Maar het idee is erg goed verzonnen, die hond die steeds weer terugkomt, en dat uiteindelijk het boek op Walter Sparrow slaat.
Alleen Jim Carrey moet dit soort films niet gaan doen, hij is daar niet het type voor.
Ik heb hem toch liever als gekkebekken-man.
Beoordeling:Moviemeter: 3,15 *
Mijn oordeel: 2,5*
Johnny English (2003)Het is raar om Mr. Bean alias Rowan Atkinson in een serieuze rol te zien, maar hij doet het goed. De film zit vol goede en ook flauwe humor.
De twee keren waarin Johnny zich vergist, bij het kerkhof en in het ziekenhuis zijn meesterlijk.
De film deed me een beetje denken aan Austin Powers.
Beoordeling:Moviemeter: 2,77*
Mijn oordeel: 3*
The Simpsons Movie (2007)In één woord: geweldig!
De film bevat al het goede van de serie, qua animatie is deze film gewoon niet te overtreffen.
Alle quotes, alle bewoners van Springfield, het bashen van sommige Amerikaanse persoonlijkheden, de grofheid, de humor, alles zit erin!
Beoordeling:Moviemeter: 3,65*
Mijn oordeel: 4,5*