Poll

Gesloten

//
//
//
//
//

Auteur Topic: Reality-borders: how far can you go?  (gelezen 7262 keer)

Offline Lukas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Reality-borders: how far can you go?
« Gepost op: 28-11-2006, 14:04:56 »
Ik ben benieuwd...
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline esthy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality-borders: how far can you go?
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2006, 14:58:40 »
 ::tandpastasmiley::     he lukas ik verbaas me al een poosje over jou maar dat je deze topic aan hebt gemaakt vind ik wel in de lijn van je posts liggen toch jammer dat er dan niet een vraag bij is in de trant van: het inzetten van een playmate waar mannelijk nederland en belgie van smult en ja natuurlijk doet ze het goed want ze is blond en ze heeft grote xxxxx dus niets te verliezen,is dat geoorloofd? is dat robinsonwaardig??? dus je bent blond en je snijdt een vis open en ja hoor je bent geslaagd je bent robinson 2006 sorry hoor maar het lijkt wel alsof je een persoonlijke vete hebt uit te vechten over robinsonwaardig gedrag   ::joehoe::

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 28-11-2006, 18:42:01 »
Dat je deze poll plaatst verbaast mij ook wel een beetje moet ik eerlijk zeggen.

Waarom Lenny zo aan de "schandpaal" nagelen, en als reactie dus deze poll plaatsen, en de acties van Olga goed praten?
De manier waarop zij de laatste keer te zien was (de boom, wegsturen van L&W uit de "woonkamer") zou dan eigenlijk ook niet jouw goedkeuring moeten krijgen en daar lach je wel om?

Vreemd Lukas en jammer...

"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline semu

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 28-11-2006, 19:13:50 »
Dit is meer een "How low can you go?" poll

Eigenlijk al teveel aandacht gehad  ::niet-ok::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2006, 19:14:19 »
dus je bent blond en je snijdt een vis open en ja hoor je bent geslaagd je bent robinson 2006

;D

Madine

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2006, 22:30:47 »
Citaat
Lichamelijk iemand proberen uit te schakelen mag niet, alle andere middelen (bv. rijst verbergen, stiekem meer eten uit de voorraad, ...) mag wel.

Dat stemde ik. In beginsel probeer je het op een nette manier te spelen, maar zolang het binnen de grenzen van het spel blijft is eigenlijk alles geoorloofd. Winst is het uitgangspunt, en als dat op een 'mooie' manier kan is dat alleen maar leuk.

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #6 Gepost op: 28-11-2006, 23:40:39 »
he lukas ik verbaas me al een poosje over jou maar dat je deze topic aan hebt gemaakt vind ik wel in de lijn van je posts liggen toch jammer dat er dan niet een vraag bij is in de trant van: het inzetten van een playmate waar mannelijk nederland en belgie van smult en ja natuurlijk doet ze het goed want ze is blond en ze heeft grote xxxxx dus niets te verliezen,is dat geoorloofd? is dat robinsonwaardig??? dus je bent blond en je snijdt een vis open en ja hoor je bent geslaagd je bent robinson 2006 sorry hoor maar het lijkt wel alsof je een persoonlijke vete hebt uit te vechten over robinsonwaardig gedrag ...
Dat je deze poll plaatst verbaast mij ook wel een beetje moet ik eerlijk zeggen.
Waarom Lenny zo aan de "schandpaal" nagelen, en als reactie dus deze poll plaatsen, en de acties van Olga goed praten?
De manier waarop zij de laatste keer te zien was (de boom, wegsturen van L&W uit de "woonkamer") zou dan eigenlijk ook niet jouw goedkeuring moeten krijgen en daar lach je wel om?
Vreemd Lukas en jammer...
Eerlijk gezegd vind ik DIT pas vreemde reacties... ???
Ik nagel toch niemand aan de schandpaal? Kijk naar mijn poll, het zou pas een 'oneerlijke' en partijdige topic/poll zijn als ik bv. de optie "anders" er niet had bijgezet. Het is gemakkelijk een poll te maken in de zin van optie 1 "Is Mr. X een doetje" optie 2 "Is mr. X een ongelofelijk doetje" (en staar jullie nu niet blind op dat woord "doetje" aub!!)

Ik ben gewoon écht benieuwd wat de meeste mensen zouden doen in een vergelijkbare situatie, ook omdat ik me volgend jaar wil inschrijven voor ER. Een soort van voorstudie dus zeg maar... Als ik iets over Lenny of Olga te zeggen heb doe ik dat wel in hun topic hoor! (zoals je al gemerkt hebt hé!)

Dit is het soort van reacties waarnaar ik op zoek was/ben:
Iemand proberen uit te schakelen mag niet, alle andere middelen (bv. rijst verbergen, stiekem meer eten uit de voorraad, ...) mag wel.
Dat stemde ik. In beginsel probeer je het op een nette manier te spelen, maar zolang het binnen de grenzen van het spel blijft is eigenlijk alles geoorloofd. Winst is het uitgangspunt, en als dat op een 'mooie' manier kan is dat alleen maar leuk.
...plus natuurlijk de resultaten van de poll hé!

E&L, werk dus aub jullie frustraties aub ergens anders uit, waarvoor dank.  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 28-11-2006, 23:46:04 door Lukas »

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 29-11-2006, 00:39:15 »
Het is nog gemakkelijker om iemand meteen gefrustreerd te noemen in plaats van eens goed te lezen wat er staat… ???
Het tijdstip waarop je deze poll plaatste was na de discussie in het Lenny-topic, en dat heeft volgens mij niets met te maken met enige voorstudie maar alles met eigen frustraties…..
En verder: Beetje respectloos dat je iemand afschildert als een slecht voorbeeld voor onze samenleving die met een SPEL bezig is! Niets meer en niets minder, je maakte het groter dan het is.

En verder heb ik eigenlijk geen zin om hier verder op door te gaan, ik wens je veel succes met je voorstudie. En ik mag voor je hopen dat die je ver zal brengen! Heb je ook al geoefend met het vuur maken? Scheelt ons een hoop discussies hier als jij besluit je maat weg te stemmen omdat die beter vuur kan maken dan jij….ook jij wil tenslotte winnen hè!

Oogjes toe en smikkeltjes dicht, slaap lekker! ::zwaai::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #8 Gepost op: 29-11-2006, 01:01:04 »
En verder heb ik eigenlijk geen zin om hier verder op door te gaan...
::)
Hier hou ik je aan, laat dit topic aub gewoon zijn wat het is, en niet wat jij dénkt dat het is, OK?
Zie jij hier trouwens ergens het woord "Lenny" of zo staan? Get real, je mag van mij gerust iemand adoreren, niets op tegen, maar deze topic gaat in tegenstelling tot wat jij denkt NIET over Lenny, NIET over Olga, en NIET over jou (en ook NIET over mij).
:P
Waarom Lenny zo aan de "schandpaal" nagelen, en als reactie dus deze poll plaatsen...
Euh, je komt nu toch een beetje paranoia over hoor...

4 the record: Optie 4: "Complotten mogen, maar een robinson moet 'robinsonwaardig' zijn, en dat houdt ook in dat hij/zij een eerder gemaakt complot niet verbreekt zonder de andere daar eerst van op de hoogte te brengen."
is met 6 stemmen aan de (voorlopige) winnende hand, en eerlijk gezegd is dat ook wat ik ervan denk...
(al is er ook iets te zeggen voor die giftige bessen) 
:P ;D
« Laatst bewerkt op: 29-11-2006, 10:18:32 door Lukas »

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #9 Gepost op: 29-11-2006, 07:43:18 »
En voor je het weet, verlies je jezelf weer op dit forum. Kortom daar gaat ze weer. Zo vlak voor de finale moet mij toch iets van het hart  ::jaja:::

Ik mis wat opties die ik niet kan vangen onder de noemer 'anders', omdat dat zo alles kan zijn. Ik denk dat als je al geselecteerd wordt volgend jaar, dat je je lelijk gaat vergissen in hoe het echt is en gaat. En hoe je reageert op honger en afgesneden zijn van de normale wereld.  ::ohno::

Zoals je zelf al vraagt: mag alles om te winnen? Neen, je mag je tegenstander niet ombrengen of fysieke ongemak (optie 1 en 2, waarin je aangeeft dat er wel weer extra of al het eten mag worden meegenomen/opgegeten...en bijlen neem ik meteen maar aan) aanbrengen, dus de optie giftige bes kan je schrappen. Complotten, mag!!!!, graag zelfs de kijker smult ervan. Elkaar afzeiken, mag!!!!, zie de diverse afzeikmomenten in de diverse robinsonedities waarvan je haren rechtop gaan staan. Je ' vriend' (die eigenlijk je tegenstander is, maar vergeet dat voor het gemak) in de rug steken, MAG!!!!, enig de kijker smult er nog meer van. In feite mag alles wat in het normale leven ook mag, maar wat in het normale leven wellicht niet vriendelijk is. So f**k vriendelijkheid, kom aan je zit in een spel voor een televisieprogramma! Maar als je dan een rijtje dingen noemt die gewoon mogen (met uitzondering van die giftige bes), ik mis dan toch diverse minder fraaie acties die ik de laatste twee weken heb gezien in jouw poll. ::niet-ok::

Anyways ik proef in jouw vraagstelling toch een mate van rancune naar bepaalde gebeurtenissen toe. Ik lees het in ongeveer elke reactie die je op dit forum geeft. (Tegen de actie van Lenny: consequent duimen omlaag. Tegen andere kanidaten: mensen moeten niet zeuren, want ze weten niet wat je doormaakt. Wat dus weer inconsequent is.) Je keuzenopties, met uitzondering van die restcategorie waar je niets mee kan, omdat het een onduidelijke categorie is, is duidelijk gericht op een bepaalde conclusie. Dat heet geen voorstudie, dat heet bevestiging zoeken voor jouw eigen bevindingen die op voorhand vast staan. Voor zover je het kan volgen: deze nerd ziet in deze test geen mogelijkheden tot een wetenschappelijk verantwoorde manier van voorstudie. Ik zou je aanraden: meld je aan, ga voorbereid maar blanco, je weet niet wie en waarom ze bepaalde mensen selecteren en je kan je dus niet zo voorbereiden. Daarnaast kan je niet anticiperen op de reacties van het publiek. Het publiek is nog erger dan de kandidaten. Publiek waait met alle winden mee, morgen is de ene een sukkel en de andere de held. Misschien ziet het publiek jou wel als een sukkel, omdat je zo netjes wilt doen naar iedereen toe (weigeren in een complot te stappen, terwijl dat juist goed is voor jouw winst). Misschien dat het publiek dat juist niet trekt. Of dat ze zien dat je je zo degelijk hebt voorbereid en daarin iets zien van iemand die sociaal denkt alles beter te weten. Kan allemaal gebeuren Lukas, maar ik wens je alle goeds toe.  ::jaja:: Ik wil je gewoon even meegeven: realiseer je dat ook jij het slachtoffer kan worden van je eigen winstdrang. Je gaat toch mee om te winnen of ga jij om te laten zien dat je moreel gezien beter bent dan een ander? In je hart wil je toch winnen. Iedereen wil winnen. Ik wilde zelfs winnen en iedereen weet dat dat niet realistisch was. En ook ik kijk al vanaf dag 1 naar ER, hoezo inschattingsfout.  ::schaam::

Sorry wanneer ik onvriendelijk over kom. Dat is niet mijn bedoeling, maar ik vind de poll erg vooringenomen, kwa timing idd erg sterk spreken tegen bepaalde acties van de expeditie en bevooroordeeld. Ik denk dat nu dit al verkeerd kan overkomen, want je hebt het zo helemaal niet bedoeld, dat je je niet realiseer hoe veel erger je verkeerd kan overkomen in ER, en dan heb ik het over dingen die je daadwerkelijk doet en zegt en dus NIET de veelbesproken montage.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 29-11-2006, 08:49:58 door Clown »
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 29-11-2006, 09:22:56 »
Welkom terug Saron  ::bravo::

Wat dit geheel vooral pijnlijk maakt, is dat Lukas al jaren z'n best doet om mee te mogen doen aan ER...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #11 Gepost op: 29-11-2006, 09:58:43 »
Hey Saron! Bedankt voor je reactie! Wat een lap tekst zeg, maar naar dit soort reacties ben ik naar op zoek, zéker van iemand die er geweest is!! Wat de poll betreft: blijkbaar vinden jullie 'm niet goed, ik zal hem dan maar sluiten zeker?
"Complotten mogen, maar een robinson moet 'robinsonwaardig' zijn, en dat houdt ook in dat hij/zij een eerder gemaakt complot niet verbreekt zonder de andere daar eerst van op de hoogte te brengen." had de meeste stemmen (7). Blijkbaar neem ik het spel te serieus (alhoewel bovenvermelde optie toch gewonnen heeft in de poll, dus ik begrijp het niet zo goed).
??? 

Ik blijf erbij dat dit geen anti-Lenny topic is/was, dan had ik het "How LOW can you go" of zo genoemd, wat ik dus NIET gedaan heb en zelfs niet gedacht van dat te doen en nu ook niet denk, en dan had ik er ook geen optie "Anders dan de vorige" bij gezet hé! Ook vorig jaar, toen er serieus lichamelijk contact was bij een proef heb ik me hetzelfde afgevraagd: hoe ver kan je gaan met een reality-spel? Ook hier vraag ik me dat af, al is het nu op een ander vlak.
Misschien zijn het gewoon de die-hard Lenny-fans die het meeste lawaai maken. ::rofl:: ::bravo::
Wat mij betreft is de discussie over Lenny (voorlopig) afgesloten. :-X
Ik wacht met reageren tot na de finale.
 ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 29-11-2006, 11:12:33 door Lukas »

Offline orange

• Forumlid
  • 3e in de eindstand pool PE VIPs 2006
« Reactie #12 Gepost op: 29-11-2006, 19:17:03 »

Wat dit geheel vooral pijnlijk maakt, is dat Lukas al jaren z'n best doet om mee te mogen doen aan ER...

Dan hebben de progrmammamakers al HEEL goed door wie en wat voor iemand L...s voor persoon is.
3e in de eindstand pool PE VIPs 2006

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #13 Gepost op: 29-11-2006, 22:11:38 »
wat een bizarre reacties toch. ik vind dat jullie de zaken extreem opblazen en elk gevoel voor perspectief uit het oog verliezen. het lijkt wel of er niet naar elkaar geluisterd wordt. lukas geeft zijn mening en hij heeft toch m.i. duidelijk uitgelegd waarom hij dit topic geopend heeft. waarom dan nog natrappen? (=retorische vraag hoor)
« Laatst bewerkt op: 29-11-2006, 22:17:18 door ibung »
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #14 Gepost op: 29-11-2006, 23:31:52 »
Ik snap ook die hele heisa over deze poll niet

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #15 Gepost op: 30-11-2006, 07:17:59 »
Hey Saron! Bedankt voor je reactie! Wat een lap tekst zeg, maar naar dit soort reacties ben ik naar op zoek, zéker van iemand die er geweest is!! Wat de poll betreft: blijkbaar vinden jullie 'm niet goed, ik zal hem dan maar sluiten zeker?

Hi Lukas  ::zwaai:: Ik heb niet gezegd dat ik je poll niet goed vind. Ik vind je poll een onbetrouwbare manier om jezelf voor te bereiden op ER. Dat ik m vooringenomen vind, komt omdat je m op een bepaalde manier hebt opgesteld. Je hebt er dus weinig aan, omdat je jouw voorkeuren en waar je tegen bent laat klinken in de opties die je geeft. Dan heb je weinig tot niets aan een onderzoek....en dat heb je dus sowieso bij iets als ER. Elke kandidaat is anders, jij weet niet hoe....elke dag is anders en jij weet nog steeds niet hoe, want je moet het beleven. Dus succes met je aanmelding en wie weet tot ER 2007! Dan mag je me niet teleurstellen, want ik verwacht een integere complotloze persoon  ;)

En aan een ieder die de poll wel geinig vond (Ibung en Willempie  ::bravo::), idd op het niveau wel geinig kan je zeker deze poll inzetten. Ging mij om de onderzoekswaarde van deze poll. Poll-ze nog in deze laatste week voor de finale. May the best (wo)man win! Ik ben errug benieuwd. Vooral de proef van het afvallerseiland moet geweldig worden, daar wachten we nu al weken op!

Offline esthy

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 30-11-2006, 09:06:39 »
 ::tandpastasmiley::  dubieuze poll ik heb aan bijna alle polls meegedaan zonder daar een probleem mee te hebben deze is/was verdacht na alle posts die lukas had gedaan sorry te gaat in dit geval om het voorwerk van de aangever zullen we maar zeggen >:D

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #17 Gepost op: 30-11-2006, 09:13:12 »
Citaat
En aan een ieder die de poll wel geinig vond (Ibung en

nee nee, ik vind de poll niet geinig, sta er neutraal tegenover. ik wilde alleen even reageren op die paar lullige opmerkingen die er kwamen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #18 Gepost op: 30-11-2006, 16:28:51 »
nee nee, ik vind de poll niet geinig, sta er neutraal tegenover. ik wilde alleen even reageren op die paar lullige opmerkingen die er kwamen.

Ok sorry verkeerd begrepen, maar ik bedoel dus dat ie van mij niet gesloten had hoeven worden.

::bravo::