Ik vind het een beetje appels en peren vergelijken. Beide kandidaten hadden een totaal andere expeditie met een andere insteek en een andere stategie.
Mijn keuze was al voor de droomfinale: Lenny tegen Bernadette, met een uiteindelijke voorkeur voor Lenny. Lenny heeft belachelijk veel proeven gewonnen, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen. In eerste instantie voor de groep waar hij deel vanuit maakte. Het was toch steeds Lenny die zich net even meer liet gaan, waardoor de groep iets won of iets bespaard bleef. Later maakte hij mensen blij met brieven, bezorgde met de mannen een telefoon op het eiland, noem maar op. Daarnaast had Lenny een neus voor vis, hahaha. Massa's eten haalde hij binnen. En hij hield van het spel, met als gevolg diverse complotten. Hij heeft zich daarover uitgesproken in de camera, tegen de mensen van Zuid.
Ik had en heb ook symapthie voor Lenny. Hij is idd minder tactisch in het uiten van zijn gevoelens, met als gevolg die uitspraken tijdens de uitzendingen. Niet slim, maar hij was wel eerlijk. Hij heeft dan ook geen onderricht gehad in de wereld die camera heet, in de wereld van media en commercie. Ik denk dat een voorafgaande wetenschap van de manier van het gebruiken van de camera en het jezelf op een bepaalde manier kunnen presenteren een hele grote hulp is tijdens een expeditie die op tv te zien is. En ergens vind ik het toch heel jammer dat Lenny's enorme inzet, geen ene moer zegt.
Ik vind het heel knap dat Olga vier dagen alleen kon overleven, maar ik vond sommige dingen erg overdreven uitgelicht en een aantal uitspraken klopte gewoonweg niet. Als je goudeerlijk bent, dan moet je dingen ook niet mooier maken dan ze zijn. Goed ik heb duidelijk ook wat frustraties af te reageren, maar ik houd gewoon niet van onecht, onecht = nep.