Poll

Wie vonden jullie de beste robinson dit jaar Olga of toch Lenny?

Olga
Lenny

Auteur Topic: Wie vonden jullie de beste? Lenny of Olga  (gelezen 30145 keer)

Offline Lukas

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • There is always hope!
Re: Wie vonden jullie de beste? Lenny of Olga
« Reactie #20 Gepost op: 6-12-2006, 09:29:19 »
Voordat Olga terug kwam van het afvallereiland wilde ik nog op Lenny stemmen. Maar na Lenny zijn kinderachtige reactie daar en de minder leuke opmerkingen in de studio heb ik twee keer voor Olga gestemd.
Ik vind dat de winnaar meer moet zijn dan iemand die proeven wint. Als het alleen om het aantal proeven winnen gaat kan je voortaan net zo goed GEEN vrouwen meer mee laten doen want dan moet altijd een man winnen, ik heb nog geen aflevering gezien waarin de vrouwen meer proeven wonnen dan de mannen...

Dat vind ik ook!
::ok::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 6-12-2006, 09:37:13 »
Ik vind het een beetje appels en peren vergelijken. Beide kandidaten hadden een totaal andere expeditie met een andere insteek en een andere stategie.

Mijn keuze was al voor de droomfinale: Lenny tegen Bernadette, met een uiteindelijke voorkeur voor Lenny. Lenny heeft belachelijk veel proeven gewonnen, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen. In eerste instantie voor de groep waar hij deel vanuit maakte. Het was toch steeds Lenny die zich net even meer liet gaan, waardoor de groep iets won of iets bespaard bleef. Later maakte hij mensen blij met brieven, bezorgde met de mannen een telefoon op het eiland, noem maar op. Daarnaast had Lenny een neus voor vis, hahaha. Massa's eten haalde hij binnen. En hij hield van het spel, met als gevolg diverse complotten. Hij heeft zich daarover uitgesproken in de camera, tegen de mensen van Zuid.

Ik had en heb ook symapthie voor Lenny. Hij is idd minder tactisch in het uiten van zijn gevoelens, met als gevolg die uitspraken tijdens de uitzendingen. Niet slim, maar hij was wel eerlijk. Hij heeft dan ook geen onderricht gehad in de wereld die camera heet, in de wereld van media en commercie. Ik denk dat een voorafgaande wetenschap van de manier van het gebruiken van de camera en het jezelf op een bepaalde manier kunnen presenteren een hele grote hulp is tijdens een expeditie die op tv te zien is. En ergens vind ik het toch heel jammer dat Lenny's enorme inzet, geen ene moer zegt.

Ik vind het heel knap dat Olga vier dagen alleen kon overleven, maar ik vond sommige dingen erg overdreven uitgelicht en een aantal uitspraken klopte gewoonweg niet. Als je goudeerlijk bent, dan moet je dingen ook niet mooier maken dan ze zijn. Goed ik heb duidelijk ook wat frustraties af te reageren, maar ik houd gewoon niet van onecht, onecht = nep. 
« Laatst bewerkt op: 6-12-2006, 09:39:25 door Clown »
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
Olga wint en is dus de beste Robinson
« Reactie #22 Gepost op: 6-12-2006, 09:57:09 »
(...) Als je goudeerlijk bent, dan moet je dingen ook niet mooier maken dan ze zijn. Goed ik heb duidelijk ook wat frustraties af te reageren, maar ik houd gewoon niet van onecht, onecht = nep.
Euh...??? Sorry hoor, maar zei je net dat je oneerlijk bent als je een lichaamscorrectie laat doen?
Nee hé, dat kan niet, misschien begrijp ik het verkeerd...

Hoe dan ook, t is al eerder gezegd: ER winnen is niet alleen proeven winnen, het is een mix van je medekandidaten plezieren, proeven winnen, en de kijkers op je hand hebben, want die doen uiteindelijk de balans doorslaan in de éne of andere richting.
::zwaai::
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #23 Gepost op: 6-12-2006, 10:56:04 »
Lenny is gewoon mister robinson

Nee, dat is en blijft EP.  :P ;)

bovendien hoorde ik EP maandagavond iets zeggen wat ik al vermoeden over olga (via de achterdeur bij de expeditie komen) dus de hele selectie procedure slaat ook nergens op

Dan moet ik toch zeggen dat je niet zo goed op hebt zitten letten. Ik heb echt geen idee hoe Olga geselecteerd is, dus daar doe ik ook geen uitspraken over. Maar EP's opmerking over die achterdeur sloeg op het feit dat ze van het afvallerseiland alsnog in de finale kwam. Ook als ze gecast is of zou zijn, dan zegt EP dat echt niet openlijk in de finaleuitzending.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline langkousonline

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 6-12-2006, 11:01:04 »
Dan moet ik toch zeggen dat je niet zo goed op hebt zitten letten. Ik heb echt geen idee hoe Olga geselecteerd is, dus daar doe ik ook geen uitspraken over. Maar EP's opmerking over die achterdeur sloeg op het feit dat ze van het afvallerseiland alsnog in de finale kwam. Ook als ze gecast is of zou zijn, dan zegt EP dat echt niet openlijk in de finaleuitzending.

Klopt, daar doelde hij op. De achterdeur van het afvallerseiland ::jaja::

Mensen, probeer opmerkingen van deelnemers op tv of opmerkingen van forummers hier eens uit te leggen zoals ze bedoeld zijn en niet alleen maar te horen/lezen wat je graag wilt! Wordt hier een beetje naar van......

Mijn stem moge onderhand duidelijk zijn, ga geen moeite meer doen om dat nog uit te leggen of te verdedigen :P
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
Re: Olga wint en is dus de beste Robinson
« Reactie #25 Gepost op: 6-12-2006, 11:05:21 »
[..]ER winnen is niet alleen proeven winnen, het is een mix van je medekandidaten plezieren, proeven winnen, en de kijkers op je hand hebben, want die doen uiteindelijk de balans doorslaan in de éne of andere richting.
::zwaai::
Een mix van? Je medekandidaten plezieren? Volgens mij is alleen Koen door Olga gepleziert. Proeven winnen? Ze heeft niet veel kans gehad iets te laten zien bij individuele proeven, maar bij de teamproeven blonk ze ook niet echt uit. De kijkers op je hand hebben? Ja, dat had Olga, maar ze had vooral de programmamakers op haar hand, die de kijkers stevig gemanipuleerd hebben. Jammer, ik zie liever iemand op eigen kracht winnen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline esthy

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 6-12-2006, 11:45:39 »
Lenny is gewoon mister robinson 2006

tja helaas maar ik vind van wel bovendien moet je ff naar het jaartal kijken he en EP heeft zich dit jaar in gezet voor manipulatie-tv niet zo mooi!

En over olga's achterdeurtje in de expeditie kan iedereen die ff nadenkt nu wel begrijpen dat deze stunt het doel was dat talpa-tv wilde bereiken ::zwaai::

Offline islandhopper

• Forumlid
  • please don't take it personal!!!
« Reactie #27 Gepost op: 6-12-2006, 11:46:31 »
Ik vind Lenny gewoon een echte Robinson. Alleen had hij íets meer moed moeten hebben, door tegen Ignace te durven strijden. Als hij dat gewonnen had, dan was hij echt helemaal 100 % voor mij Robinson 2006. Een misrekening, denk ik, maar ja, iedereen maakt wel eens een foutje  ;), zeg ik dan tegen mijn kids. Ik vond Olga wel een stoere vrouw, hoe ze zich door de proeven en het eilandleven heen heeft geslagen. Petje af! Maar hoe ze zich opstelt t.o.v. Wietske en Linda vind ik haar sociaal helemaal niet sterk, eerder bot en egocentrisch. Bernadette was sociaal de sterkste kandidate, m.i., en van de mannen vond ik Lenny en Ignace de toppers.  ::bravo::
... ook gewoon maar een mening...

Offline Clown

• Erkend Insider
Re: Olga wint en is dus de beste Robinson
« Reactie #28 Gepost op: 6-12-2006, 12:53:50 »
Euh...??? Sorry hoor, maar zei je net dat je oneerlijk bent als je een lichaamscorrectie laat doen?
Nee hé, dat kan niet, misschien begrijp ik het verkeerd...

Je begrijpt het verkeerd Lukas, maar ik ben idd heel goed in het maken van woordspelingen. Maar geloof me je begrijpt mij totaal verkeerd. Maar ik weet gewoon meer dan jij in dit geval en jij gaat af op jouw interpretatie van de werkelijkheid. En realitytv is niet een weergave van de volledige werkelijkheid.

Offline Narya

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 6-12-2006, 14:14:27 »
Je begrijpt het verkeerd Lukas, maar ik ben idd heel goed in het maken van woordspelingen. Maar geloof me je begrijpt mij totaal verkeerd. Maar ik weet gewoon meer dan jij in dit geval en jij gaat af op jouw interpretatie van de werkelijkheid. En realitytv is niet een weergave van de volledige werkelijkheid.

Als je niet wilt uitleggen wat je bedoelt, zeg dan niks. Leuk voor jou dat je meer weet dan wij, maar gebruik dat a.u.b. niet als argument als je je niet nader wilt verklaren!

En on topic: in een finale tegen Olga had Lenny gewoon moeten winnen. Om al die redenen die iedereen al eens genoemd heeft.

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #30 Gepost op: 6-12-2006, 14:23:55 »
Als je niet wilt uitleggen wat je bedoelt, zeg dan niks. Leuk voor jou dat je meer weet dan wij, maar gebruik dat a.u.b. niet als argument als je je niet nader wilt verklaren!

Okee, jij hebt een punt.

Offline Basten

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 6-12-2006, 16:09:49 »
1. Ignace
2. Lenny
3. Bernadette

that's it
Citaat van: Willemson
een afvaller hoort niet te winnen
;D

Maar ik volg je volledig in die top 3, Lenny is fysiek sterker dan Ignace, maar Ignace is - zoals Bernadette het één van de laatste uitzendingen zei - de beste overlever/Robinson. Bernadette vond ik een sterkere vrouw dan Olga.

Offline Zonnetjuh

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 6-12-2006, 16:22:27 »
Hier word ik dus echt raar van. Wat voor genadeslag hebben we het hier nu over? :-\\ Was er soms oorlog? Een gevecht op leven en dood? Of bedoel je dat Lenny Ignace er uit stemt om zelf een betere kans te hebben voor de finale?? Dat is toch verdorie z'n goed recht? Of had Lenny z'n finaleplek soms aan een medekandidaat moeten schenken?? Dat is in mijn ogen de grootste flauwekul die ik ooit gehoord heb.
Het is een SPEL.... en spel speel je om te winnen. Nu hebben we 14? afleveringen gezien. In die 14 afleveringen heeft Lenny de hele groep van heel veel eten voorzien. Is LEnny altijd voor het spel gegaan. HEeft Lenny het complot opgeblazen.
Zijn enige fout, als je van fout mag spreken, is dat Lenny moeite heeft met verliezen... Iets waar heel heel veel mensen last van hebben.

Lenny heeft gezworden nooit op Ignazio te stemmen. Omdat hij perse wil winnen doet hij dit toch. dus hij breekt zijn belofte. maargoed, dat is z'n goed recht. maar dan moet je er niet raak van opkijken dat mensen hem dit kwalijk nemen en hem hierop afrekenen, dat is dan weer hun goed recht!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #33 Gepost op: 6-12-2006, 16:27:41 »
@Basten: Ik vond Ignace de beste kandidaat, en ik vind dat hij nooit weggestemt had mogen worden. Daarom vind ik ook dat Lenny had moeten winnen.

Offline Clown

• Erkend Insider
« Reactie #34 Gepost op: 6-12-2006, 16:53:40 »
@Basten: Ik vond Ignace de beste kandidaat, en ik vind dat hij nooit weggestemt had mogen worden. Daarom vind ik ook dat Lenny had moeten winnen.

Dat ben ik nou helemaal met je eens Willem! Ik vond Ignace in elk geval degene die zich had moeten kunnen bewijzen in een afvallersproef, kansloos was de keuze voor een eilandraad. Ik vond het heel erg om te zien dat dat de manier was om terug te komen in het spel. Uiteindelijk is op deze manier gekozen om de moraalridder in de kandidaten (schuld en boete) en later dus ook in de publiekstemmers (afrekenen met matennaaiers, ookal voelt de maat zich niet zo genaaid als het blijkbaar superintegere publiek, kom zeg!) aan te spreken. Conclusie is dat de finale ging om de beoordeling van iemands integriteit ten aanzien van wat je op tv kon zien en beoordelen. Integriteit is een mooi aspect van iemands persoonlijkheid, maar het maakt je geen Robinson. Ik denk idd dat er tegenstemmen ten aanzien van Lenny in het voordeel van Olga zijn geweest. Tegenstemmen is niet stemmen, dat is gewoon platvloers wraak nemen. Rancuneus gedrag.............waar ken ik dit van?

Maar eeeh......ff offtopic: dit is wel het leukste forum over ER!!! Want de discussie is vaak steekhoudend en wel doordacht en dat mis ik bij andere fora. Ook zie ik hier, ondanks dat de meningen soms botsen, respect naar elkaar toe. Dus eeeeh.......boarders en moderators: vooral doorgaan!  ::bravo:: ::hug:: ::love::

WorldExpress

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 6-12-2006, 17:07:51 »
Ik vond lenny een top-robinson. Olga wasis mijn favoriet, maar Lenny mocht van mij ook best de titel hebben. Vóór de uitzending van maandag iig. Lenny deed een beetje negatief over Olga. Beetje kinderachtig vond ik. Daarom heb ik niet op beide gestemd (wat eigenlijk toch volledig nutteloos zou zijn :P ) maar alleen op Olga.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #36 Gepost op: 6-12-2006, 17:37:21 »
Voordat Olga terug kwam van het afvallereiland wilde ik nog op Lenny stemmen. Maar na Lenny zijn kinderachtige reactie daar en de minder leuke opmerkingen in de studio heb ik twee keer voor Olga gestemd.
Ik vind dat de winnaar meer moet zijn dan iemand die proeven wint. Als het alleen om het aantal proeven winnen gaat kan je voortaan net zo goed GEEN vrouwen meer mee laten doen want dan moet altijd een man winnen, ik heb nog geen aflevering gezien waarin de vrouwen meer proeven wonnen dan de mannen...

Even twee dingen hierover... ::)

1. Lenny heeft natuurlijk meer gedaan dan alleen proeven winnen. Hij heeft voor voedsel gezorgd, hij heeft gekozen voor brieven voor medekandidaten.

2. De proeven zijn niet perse alleen maar fysieke proeven. Dus ook vrouwen hebben kans proeven te winnen. En dat is ook gebeurd.

Kortom, stem op wie je wil, maar geef daar dan wel de juiste redenen bij. ;)
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 6-12-2006, 18:49:25 »

Kortom, stem op wie je wil, maar geef daar dan wel de juiste redenen bij. ;)
ik heb op Lenny gestemd omdat ik niet op Olga gestemd heb   :)

Offline Ramona

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 7-12-2006, 19:57:55 »
Ik heb ook op Lenny gestemd (7 keer!)
Ik vond gewoon dat hij het verdiende,
omdat hij ontzettend veel gepresteerd heeft tijdens de expeditie
Lenny stak in mijn ogen ver boven de rest van de kandidaten uit
(dat niet ten nadele van die kandidaten :))

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #39 Gepost op: 7-12-2006, 20:08:50 »
Ik heb ook op Lenny gestemd (7 keer!)
Ik vond gewoon dat hij het verdiende,
omdat hij ontzettend veel gepresteerd heeft tijdens de expeditie
Lenny stak in mijn ogen ver boven de rest van de kandidaten uit
(dat niet ten nadele van die kandidaten :))
7 keer  ::oink:: ::oink:: ::oink::
First you go backwards, but then forwards again