Poll

Wie vonden jullie de beste robinson dit jaar Olga of toch Lenny?

Olga
Lenny

Auteur Topic: Wie vonden jullie de beste? Lenny of Olga  (gelezen 30144 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie vonden jullie de beste? Lenny of Olga
« Reactie #40 Gepost op: 7-12-2006, 20:46:28 »
lenny natuurlijk.

en wat klopt hier niet trouwens, olga zei voordat ze met de proef begon dat ze nog nooit vuur had gemaakt?
ik citeer:
'en toen hoorde ik dat we vuur moesten maken, wat ik niet leuk vond want ik heb wel altijd gekeken hoe het moest maar nooit zelf geprobeerd' oid.

het kan natuurlijk zijn dat mijn geheugen me zwaar in de steek laat maar ik herinner me dit er van.

Offline Sleeve

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #41 Gepost op: 7-12-2006, 20:49:28 »
Even twee dingen hierover... ::)

1. Lenny heeft natuurlijk meer gedaan dan alleen proeven winnen. Hij heeft voor voedsel gezorgd, hij heeft gekozen voor brieven voor medekandidaten.

2. De proeven zijn niet perse alleen maar fysieke proeven. Dus ook vrouwen hebben kans proeven te winnen. En dat is ook gebeurd.

Kortom, stem op wie je wil, maar geef daar dan wel de juiste redenen bij. ;)

1. Natuurlijk heeft Lenny meer gedaan dan alleen maar proeven winnen. Maar er zijn ook een heleboel anderen die meer gedaan hebben dan proeven winnen. Ik vond dat het enige waar Lenny van deze anderen in verschilde het winnen van zoveel proeven was....
Wat natuurlijk zeker (begrijp me niet verkeerd) héél bewonderenwaardig is en waardoor ik ook zeker veel respect kreeg voor Lenny, maar het is voor mij niet een reden om op iemand te stemmen.

2. Er zitten natuurlijk een heleboel andere proeven bij dan fysieke proeven. Maar naar mijn idee zijn een groot deel van de proeven wel fysiek, of is het iets waarin mannen van nature blijkbaar al beter in zijn. Tel alle proeven uit de Robinson geschiedenis maar op en kijk dan hoeveel er door een man en hoeveel er door een vrouw gewonnen zijn.... Ik heb het niet gedaan, dus ik weet het niet 100% zeker, maar ik heb wel een vermoeden wat de uitkomst is...

Niet dat dit allemaal iets uitmaakt, maar voor MIJ is het de reden om niet per se op de proeven af te gaan. Wat mij betreft had net zo goed Koen, Bernadette, Curd of Ignazio mogen winnen. Allemaal mensen die zich naar wat ik gezien heb ingezet hebben voor elkaar en voor het kamp en allemaal mensen waar ik respect voor heb en die ik bewonder omdat ze onder die zware omstandigheden zo goed gepresteerd hebben. Iedereen heeft zijn functie in zo'n groep en je kan nou eenmaal niet overal goed in zijn. Van wat ik heb kunnen zien hebben al deze mensen hun steentje bijgedragen en daar hun uiterste best voor gedaan en dat maakt ze allemaal tot een Robinson.

De reden dat ik uiteindelijk voor Olga heb gekozen ipv Lenny is omdat ik de opmerkingen van Lenny tijdens de uitzending gewoon niet fair vond. Prima als je iemand niet mag, en prima als je van jezelf denkt dat je beter bent, maar IK stoorde me er gewoon aan...En het kan in dit geval niet de oorzaak zijn van knip- en plakwerk door de redactie aangezien het toch live was?

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 7-12-2006, 20:51:22 »
en dat mag, en anderen stoorden zich weer aan olga's opmerkingen op isla monte waar dan weer geenaandacht aan wordt besteed in de uitzending..

Offline Sleeve

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #43 Gepost op: 7-12-2006, 20:51:47 »
lenny natuurlijk.

en wat klopt hier niet trouwens, olga zei voordat ze met de proef begon dat ze nog nooit vuur had gemaakt?
ik citeer:
'en toen hoorde ik dat we vuur moesten maken, wat ik niet leuk vond want ik heb wel altijd gekeken hoe het moest maar nooit zelf geprobeerd' oid.

het kan natuurlijk zijn dat mijn geheugen me zwaar in de steek laat maar ik herinner me dit er van.

Die opmerking van Olga ging volgens mij over het moment dat ze aankwam op het afvallerseiland en vuur moest maken voor zichzelf.
Tijdens de proef hadden Olga en Bernadette het vuur supersnel aan, alleen was Lenny de enige die zo slim was om een vuurtje te maken op een verhoginkje!

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #44 Gepost op: 7-12-2006, 20:54:55 »
...heel verhaal...

Ok, duidelijk verhaal! ::ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Sleeve

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #45 Gepost op: 7-12-2006, 20:55:31 »
en dat mag, en anderen stoorden zich weer aan olga's opmerkingen op isla monte waar dan weer geenaandacht aan wordt besteed in de uitzending..

Nou, Linda maakte er anders nog een opmerking over als ik het me goed herinner...

En inderdaad heeft Olga ook bepaalde opmerkingen gemaakt die door sommige niet zo sympathiek werden gevonden. Maar daar ging het mij ook niet om. Ik probeerde alleen nog een keer uit te leggen waarom ik niet voor Lenny koos omdat mijn redenen volgens 'Test' geen juiste redenen zijn.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 7-12-2006, 20:57:02 »
Die opmerking van Olga ging volgens mij over het moment dat ze aankwam op het afvallerseiland en vuur moest maken voor zichzelf.
Tijdens de proef hadden Olga en Bernadette het vuur supersnel aan, alleen was Lenny de enige die zo slim was om een vuurtje te maken op een verhoginkje!

oh oke dat zal het zijn dan, ik vond het al een rare opmerking omdat ze op isla monte wel vuur had gemaakt.
maar goed, zegt misschien wel weer iets over haar robinson bezigheden op een eiland met een boel andere mensen er bij..

Offline Sleeve

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #47 Gepost op: 7-12-2006, 20:57:24 »
Ok, duidelijk verhaal! ::ok::

Gelukkig  ::trots::

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #48 Gepost op: 7-12-2006, 21:08:37 »
Ik probeerde alleen nog een keer uit te leggen waarom ik niet voor Lenny koos omdat mijn redenen volgens 'Test' geen juiste redenen zijn.

Nou zo cru bedoelde ik het niet hoor. ;) Het was meer dat volgens mij je feiten niet klopten. Ik las uit jouw eerdere bericht dat je niet voor Lenny koos omdat hij alleen maar proeven had gewonnen en dat je dat alleen geen reden vond om op hem te stemmen. Natuurlijk je goed recht, maar ik wilde even aangeven dat Lenny in mijn ogen meer had gedaan.

Wat ik nu lees in je verhaal is eigenlijk dat je voornamelijk op Olga hebt gestemd omdat je niet op Lenny wilde stemmen vanwege zijn "onsportieve" gedrag.
Geniet nooit met mate...

Offline Sleeve

• Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
« Reactie #49 Gepost op: 7-12-2006, 21:36:47 »
Nou zo cru bedoelde ik het niet hoor. ;) Het was meer dat volgens mij je feiten niet klopten. Ik las uit jouw eerdere bericht dat je niet voor Lenny koos omdat hij alleen maar proeven had gewonnen en dat je dat alleen geen reden vond om op hem te stemmen. Natuurlijk je goed recht, maar ik wilde even aangeven dat Lenny in mijn ogen meer had gedaan.

Wat ik nu lees in je verhaal is eigenlijk dat je voornamelijk op Olga hebt gestemd omdat je niet op Lenny wilde stemmen vanwege zijn "onsportieve" gedrag.

Voor veel mensen is het winnen van al deze proeven een reden om op Lenny te stemmen. Natuurlijk is het ook belangrijk, maar voor mij niet doorslaggevend.
Wie het meeste heeft gedaan op de eilanden kan je als kijker toch nooit goed beoordelen. Voor mij waren Ignazio, Bernadette, Koen, Olga, Curd en Lenny dan ook gelijk. Als ik uit allemaal had kunnen kiezen had ik voor Koen gekozen.
Maar iedereen heeft zo zijn redenen om een voorkeur te hebben voor een bepaalde persoon en ook iedereen heeft een andere definitie van een 'Robinson'.... Er is geen regel bij Expeditie Robinson die zegt waaraan iemand per se moet voldoen om te winnen en dat maakt het naar mijn mening juist zo leuk...

Mijn feiten klopten volgens mij wel en vandaar ook mijn uitgebreide uitleg!

Offline Hoosh

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 7-12-2006, 23:38:11 »
Lenny heeft veel gewonnen. Respect voor die prestatie hoor, maar de enkele keer dat hij niet won, was hij niet helemaal sportief ten opzichte van de winnaar, zelfs al was dat Igancio.
De blik die hij had toen hij zag dat Olga terug kwam, sprak boekdelen. Hij wist dat hij nog wat pittige opmerkingen op zijn bordje zou krijgen, en een paar lastige vragen, die hij ook zou moeten beantwoorden.
Daar kwam nog het gespeelde schuldgevoel bij. Hij had gehoopt dat de afvallers een proef moesten doen en dat Ignacio die zou winnen, en dan terug komen.... Zijn we allemaal nu zo naïef? Hij had Ignacio toch niet voor niets weggestemd?

En Dan zijn uitlatingen richting Olga. Dat het tussen die twee niet klikte, was al vroeg duidelijk, maar enig respect mag toch wel getoond worden. Als Olga inderdaad zich heeft willen promoten als model, zoals Lenny stelde, dan was ze toch nooit zover gekomen.

In de studio deed hij het nog eens dunnetjes over. Hij was heel duidelijk in woord en gebaar dat hij Olga niet waardig vond om naast hem te zitten. Voeg alles bij elkaar, en dan heb je genoeg redenen waarom hij verloren heeft.

Hij heeft veel proeven gewonnen, maar op het laatste stukje heeft hij zelf zijn kansen op de eindoverwinning om zeep geholpen.

Olga heeft een goede prestatie neergezet. Van alle kandidaten, was ze niet de beste, maar ze was zeer zeker een finalekandidaat waardig.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #51 Gepost op: 7-12-2006, 23:44:47 »
tweederde is hier voor Lenny. opvallend...

Offline Hoosh

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 8-12-2006, 00:06:38 »
tweederde is hier voor Lenny. opvallend...

Tweederde staart zich ook blind op de gewonnen proeven. Opvallend?

Tweederde klasseren een kandidaat onwaardig omdat ze is afgevallen. Dat ze is afgevallen omdat ze in het verkeerde kamp zat, en niet omdat ze de zwakste schakel was, is voor die personen niet belangrijk. Opvallend?

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altiid windstil!

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 8-12-2006, 00:23:04 »
Nou, Linda maakte er anders nog een opmerking over als ik het me goed herinner...

Ja, wouw! Als je je goed herinnert. Vergelijk dat met de overbelichte bulk referenties aan Lenny's 'schurkenstreek' t.o.v. Ignazio.  Niemand zal daarover beweren: "Jaaaa..., daar ís volgens mij wel iets over gezegd, als ik mij goed herinner..." Het was namelijk zo'n beetje het thema van de slotuitzending.

Iedereen die gevallen is over Lenny's vermeende matennaaierij is gewoon met beide voeten in de strategie van de programmamakers gestapt.

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #54 Gepost op: 8-12-2006, 01:03:53 »
Ja, wouw! Als je je goed herinnert. Vergelijk dat met de overbelichte bulk referenties aan Lenny's 'schurkenstreek' t.o.v. Ignazio.  Niemand zal daarover beweren: "Jaaaa..., daar ís volgens mij wel iets over gezegd, als ik mij goed herinner..." Het was namelijk zo'n beetje het thema van de slotuitzending. Iedereen die gevallen is over Lenny's vermeende matennaaierij is gewoon met beide voeten in de strategie van de programmamakers gestapt.
Yeah right!  ::)
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 8-12-2006, 11:24:12 »
Yeah right!  ::)

Fijn dat je het zelf ook inziet ::tandpastasmiley::.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #56 Gepost op: 8-12-2006, 13:34:32 »
Kijkend naar de posts van Lenny-lovers en Olga-aanbidders, lijkt het wel alsof er slechts twee uitersten mogelijk zijn:

a. Je vindt dat Lenny een rotstreek heeft begaan door Ignazio weg te stemmen, hij is een matennaaier en houdt zijn woord niet. Daarom is hij de overwinning niet waardig. Olga is tenminste altijd eerlijk geweest, maar heeft zelf van huichelaar Lenny nooit een kans gekregen. Vanwege de geweldige ontwikkeling die zij heeft doorgemaakt is zij de winnares. Gelukkig heeft de negatieve montage die zij op Isla Monte kreeg haar niet van de overwinning afgehouden.
b. Je vindt dat Olga zich belachelijk heeft gedragen tegenover Linda en Wietske (en wellicht naar verhouding te veel heeft ingehouden tegenover Curd). Olga is nep, ze is een schreeuwlelijkerd en een pestkop en heeft nooit in een proef noch op een andere manier de overwinning waardig te zijn, in tegenstelling tot proefenkoning Lenny. Lenny's move is volkomen begrijpelijk; na zoveel proeven gewonnen te hebben, mag je best eens voor jezelf kiezen. Dat hij niet heeft gewonnen toont aan dat een groot deel van het (stem-)publiek achterlijk is en dat ER is afgedaald tot Big Brother-niveau en dat alles gemanipuleerd is.

Veel mensen zien hun eigen mening nu duidelijk weerspiegeld in a of b. Maar zijn er ook nog mensen met een wat genuanceerdere mening, die beide kandidaten eigenlijk wel goed vonden en die het in de finale dus niet zoveel uitmaakt?
Dat geld dus voor mij.  ::jaja:: Hoewel ik vanwege de pool een lichte voorkeur had voor Olga.  :-X ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #57 Gepost op: 8-12-2006, 13:41:57 »

Veel mensen zien hun eigen mening nu duidelijk weerspiegeld in a of b. Maar zijn er ook nog mensen met een wat genuanceerdere mening, die beide kandidaten eigenlijk wel goed vonden

En er zijn mensen die ondanks de stemming van de afvallers na samensmelting Bernadette een zeer waardige finaliste hadden gevonden. Helaas ze had geen schijn van kans....zo ervaarde ik het tenminste.
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #58 Gepost op: 8-12-2006, 13:48:16 »
ik zou hebben zitten juichen als bernadette's uitspraak (twee honden vechten om een been) uit was gekomen. lenny en olga ok hoor, kan me van beiden voorstellen dat ze zouden winnen, maar ik had het bernadette het meest gegund; vond haar gewoon sympathiek, sportief, sociaal en integer.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #59 Gepost op: 8-12-2006, 13:51:01 »
Ja, Bernadette was ook een erg goed kandidate, evenals Ignazio trouwens. Maar ja, er moeten nou eenmaal twee finalisten overblijven en de manier waarop dat gebeurt is altijd voor discussie vatbaar. Ik vind het ook wel jammer dat het stemmen zo'n belangrijke rol speelt, maar aan de andere kant vind ik, om maar wat de noemen, de evenwichtsbalk ook altijd een nogal flauwe en zwakke manier om finalisten te bepalen.

In dit geval werd Bernadette dus het slachtoffer van de stemming, maar ook net zo goed Ignazio, Curd, Wietske en Linda, die allemaal gehoopt hadden op een plaatsje in de finale.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.