Ja, Bernadette was ook een erg goed kandidate, evenals Ignazio trouwens. Maar ja, er moeten nou eenmaal twee finalisten overblijven en de manier waarop dat gebeurt is altijd voor discussie vatbaar. Ik vind het ook wel jammer dat het stemmen zo'n belangrijke rol speelt, maar aan de andere kant vind ik, om maar wat de noemen, de evenwichtsbalk ook altijd een nogal flauwe en zwakke manier om finalisten te bepalen.
In dit geval werd Bernadette dus het slachtoffer van de stemming, maar ook net zo goed Ignazio, Curd, Wietske en Linda, die allemaal gehoopt hadden op een plaatsje in de finale.
Eens!!! Vooral het feit dat er geen proef is geweest in verband met terugkomen van Isla vond ik echt geen pas geven. Ignace is de kans op de finale gewoon ontnomen door deze keuze. Maar om dan diezelfde groep te laten stemmen in de finale, mijn maag draaide zich om in die studio. En dat dan de hele finale draait om kijkersstemmen, met alle respect voor de kijkers, maar dat is gewoon niet fair. Doe dan een deel proefuitslag, een deel stemming door de afvallers en een deel smsjes -dat geld is dan ook in het laadje-. Ik zeg niet dat de winnaar dan niet precies dezelfde persoon was geweest, maar dan had je wel een legitimer gevoel aan het geheel overgehouden. Ik vind het een zwak, afgeraffeld einde met weinig oog voor wat nu eigenlijk robinson inhoudt. Ik heb me die dag vermaakt, maar ik vond het wel een blamage eerste klas. Ik had het idee dat ik bij een afrekening zat i.p.v. een finale van ER.
Maar ik kan wel hel goed klappen nu, dat leer je best snel, hahaha