Poll

Wie vonden jullie de beste robinson dit jaar Olga of toch Lenny?

Olga
Lenny

Auteur Topic: Wie vonden jullie de beste? Lenny of Olga  (gelezen 30140 keer)

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie vonden jullie de beste? Lenny of Olga
« Reactie #60 Gepost op: 8-12-2006, 13:58:09 »
Ja, Bernadette was ook een erg goed kandidate, evenals Ignazio trouwens. Maar ja, er moeten nou eenmaal twee finalisten overblijven en de manier waarop dat gebeurt is altijd voor discussie vatbaar. Ik vind het ook wel jammer dat het stemmen zo'n belangrijke rol speelt, maar aan de andere kant vind ik, om maar wat de noemen, de evenwichtsbalk ook altijd een nogal flauwe en zwakke manier om finalisten te bepalen.

In dit geval werd Bernadette dus het slachtoffer van de stemming, maar ook net zo goed Ignazio, Curd, Wietske en Linda, die allemaal gehoopt hadden op een plaatsje in de finale.

Eens!!! Vooral het feit dat er geen proef is geweest in verband met terugkomen van Isla vond ik echt geen pas geven. Ignace is de kans op de finale gewoon ontnomen door deze keuze. Maar om dan diezelfde groep te laten stemmen in de finale, mijn maag draaide zich om in die studio. En dat dan de hele finale draait om kijkersstemmen, met alle respect voor de kijkers, maar dat is gewoon niet fair. Doe dan een deel proefuitslag, een deel stemming door de afvallers en een deel smsjes -dat geld is dan ook in het laadje-. Ik zeg niet dat de winnaar dan niet precies dezelfde persoon was geweest, maar dan had je wel een legitimer gevoel aan het geheel overgehouden. Ik vind het een zwak, afgeraffeld einde met weinig oog voor wat nu eigenlijk robinson inhoudt. Ik heb me die dag vermaakt, maar ik vond het wel een blamage eerste klas. Ik had het idee dat ik bij een afrekening zat i.p.v. een finale van ER.  ::ohno:: Maar ik kan wel hel goed klappen nu, dat leer je best snel, hahaha  ::trots::
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 8-12-2006, 15:44:28 »
Kijkend naar de posts van Lenny-lovers en Olga-aanbidders, lijkt het wel alsof er slechts twee uitersten mogelijk zijn:

a. Je vindt dat Lenny een rotstreek heeft begaan door Ignazio weg te stemmen, hij is een matennaaier en houdt zijn woord niet. Daarom is hij de overwinning niet waardig. Olga is tenminste altijd eerlijk geweest, maar heeft zelf van huichelaar Lenny nooit een kans gekregen. Vanwege de geweldige ontwikkeling die zij heeft doorgemaakt is zij de winnares. Gelukkig heeft de negatieve montage die zij op Isla Monte kreeg haar niet van de overwinning afgehouden.
b. Je vindt dat Olga zich belachelijk heeft gedragen tegenover Linda en Wietske (en wellicht naar verhouding te veel heeft ingehouden tegenover Curd). Olga is nep, ze is een schreeuwlelijkerd en een pestkop en heeft nooit in een proef noch op een andere manier de overwinning waardig te zijn, in tegenstelling tot proefenkoning Lenny. Lenny's move is volkomen begrijpelijk; na zoveel proeven gewonnen te hebben, mag je best eens voor jezelf kiezen. Dat hij niet heeft gewonnen toont aan dat een groot deel van het (stem-)publiek achterlijk is en dat ER is afgedaald tot Big Brother-niveau en dat alles gemanipuleerd is.

Veel mensen zien hun eigen mening nu duidelijk weerspiegeld in a of b. Maar zijn er ook nog mensen met een wat genuanceerdere mening, die beide kandidaten eigenlijk wel goed vonden en die het in de finale dus niet zoveel uitmaakt?
Dat geld dus voor mij.  ::jaja:: Hoewel ik vanwege de pool een lichte voorkeur had voor Olga.  :-X ;)

Oeps... Wat nou ik als ik het noch met a. noch met b. eens ben? ???

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 8-12-2006, 17:44:10 »
ik denk dat Olga en Lenny niet meer bijkomen na het lezen van al die veronderstellingen  ::rofl:: ::rofl::

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #63 Gepost op: 8-12-2006, 17:57:27 »
Oeps... Wat nou ik als ik het noch met a. noch met b. eens ben? ???

Dan heb je misschien ook een wat genuanceerdere mening en is het antwoord op mijn vraag waarschijnlijk 'ja'.  :) Of niet?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #64 Gepost op: 8-12-2006, 19:26:09 »
A meer dan B
;D
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen!

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #65 Gepost op: 8-12-2006, 19:29:27 »
....zwart wit verhaaltje...

Ik ga voor optie C: geen van beide. :P

Voor een motivatie verwijs ik graag naar mijn posts over dit onderwerp. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 8-12-2006, 20:05:08 »
Sofie  ::jaja:: ::jaja:: [size=02pt]of ben ik hier in het verkeerde topic?[/size]  ::) ::)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #67 Gepost op: 8-12-2006, 23:22:48 »
Sofie  ::jaja:: ::jaja:: [size=02pt]of ben ik hier in het verkeerde topic?[/size]  ::) ::)
Wegwezen Koekoe ::tandpastasmiley::

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #68 Gepost op: 9-12-2006, 08:51:29 »
Ik ga voor optie C: geen van beide. :P
Bij nader inzien ga ik voor optie F 85. ::rofl::

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 9-12-2006, 08:58:19 »
Bij nader inzien ga ik voor optie F 85. ::rofl::

Mag ik hier uit opmaken dat je dus toch alleen maar naar Olga's cupmaat hebt gekeken ipv naar haar prestaties...tja dat verklaart dan een heleboel ::) ;D
« Laatst bewerkt op: 10-12-2006, 21:15:06 door Bakkertje, Reden: d in t veranderd :P »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Starry Night

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 9-12-2006, 22:18:57 »

ik denk dat Olga en Lenny niet meer bijkomen na het lezen van al die veronderstellingen  ::rofl:: ::rofl::

De laatste keer dat ik hier las (gisteren) sluit Lenny zich volledig aan bij het gevoel dat meerdere mensen hier bij het geheel hebben. En lollig vond hij het niet volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2006, 21:12:47 door Bakkertje, Reden: quote en reactie aangepast »

Offline Lukas

• Forumlid
  • There is always hope!
« Reactie #71 Gepost op: 10-12-2006, 02:09:59 »
Mag ik hier uit opmaken dat je dus toch alleen maar naar Olga's cupmaat hebt gekeken ipv naar haar prestaties...tja dat verklaard dan een heleboel ::) ;D
Ik heb zéker gekeken, dat zit in mijn genen ingebakken om daarnaar te kijken :P, maar dat heeft niets te maken met mijn stem(men) pro Olga. 't Was eerder een beetje ;D om te lachen dus :P omdat er bijna over niets anders wordt gepraat als het over Olga gaat...
Ze heeft zich op alle vlakken voldoende bewezen imo.
::bravo::

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 10-12-2006, 18:03:49 »
Ze hadden allebei moeten winnen:

Lenny: Omdat hij een geweldige overlever is en echt Robinson-waardig is, wat hij natuurlijk heeft laten zien in de proeven, die hij ook bijna allemaal heeft gewonnen. Hij speelt een uitstekend spel.

Olga: Omdat je natuurlijk niet verwacht dat een model zo goed kan overleven, en zelfs 4 dagen ALLEEN op een eiland heeft geleefd en zelfs overleefd.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #73 Gepost op: 11-12-2006, 00:35:19 »
Olga: Omdat je natuurlijk niet verwacht dat een model zo goed kan overleven

sorry hoor maar wat is dit nu toch voor een flutargument, ben je als model dan zoveel kwetsbaarder dan iemand met een andere inkomstenbron? {kortom omdat jij [de mensheid in z'n geheel] het niet verwacht is het knap?]

Offline Clown

• Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
« Reactie #74 Gepost op: 11-12-2006, 08:25:16 »
sorry hoor maar wat is dit nu toch voor een flutargument, ben je als model dan zoveel kwetsbaarder dan iemand met een andere inkomstenbron? {kortom omdat jij [de mensheid in z'n geheel] het niet verwacht is het knap?]

Dat is idd zo, dus de vooroordelen die Olga probeerde weg te werken zijn nu juist nog erger, omdat men denkt dat het dus knapper is van een model om mee te doen aan ER, dan een ieder ander. Als iemand als Susanna niet door haar rug was gegaan en ver was gekomen, dan had niemand er zoveel ophef over gemaakt, omdat ze vuilnisvrouw is. Terwijl zo iemand er misschien ook best moeite voor had moeten doen om zich aan te passen aan de situatie. De vooroordelen zijn volgens mij totaal onderstreept en aangedikt, jammer hoor. 
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline islandhopper

• Forumlid
  • please don't take it personal!!!
« Reactie #75 Gepost op: 12-12-2006, 13:34:25 »
Kijkend naar de posts van Lenny-lovers en Olga-aanbidders, lijkt het wel alsof er slechts twee uitersten mogelijk zijn:
Maar zijn er ook nog mensen met een wat genuanceerdere mening
::oink:: Ik vind dat er wel wat meer genuanceerde meningen geuit zijn, o.a. die van mijzelf op pagina 2  ::rofl::
En verder: BERNADETTE RULES  ::love::  ::jaja::  ::ok::  ::ok::
... ook gewoon maar een mening...

Offline Ramona

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 12-12-2006, 19:58:54 »

Dat is idd zo, dus de vooroordelen die Olga probeerde weg te werken zijn nu juist nog erger, omdat men denkt dat het dus knapper is van een model om mee te doen aan ER, dan een ieder ander. Als iemand als Susanna niet door haar rug was gegaan en ver was gekomen, dan had niemand er zoveel ophef over gemaakt, omdat ze vuilnisvrouw is. Terwijl zo iemand er misschien ook best moeite voor had moeten doen om zich aan te passen aan de situatie. De vooroordelen zijn volgens mij totaal onderstreept en aangedikt, jammer hoor. 

Ik ben het helemaal met je eens!  ::jaja:: Als Olga vuur maakt of een vis zou vangen, is (bijna) iedereen verbaast en vindt (bijna) iedereen het ongelooflijk knap van haar, omdat ze het niet van haar verwachtten. Wanneer bijv. Bernadette een vuurtje maakt, denk iedereen: oh goed. Maar voor de rest maakt dat weinig indruk. Eigenlijk slaat dit natuurlijk helemaal nergens op: voor iedereen is bijvoorbeeld het maken van vuur dezelfde vaardigheid, die moet niet bij de ene persoon meer geprezen worden dan bij de ander, door bepaalde vooroordelen.