Misschien is het een goed idee dat iedereen die interesse heeft in een eventuele georganiseerde Wie is de Mol-vakantiereis hier vermeld wat hij/zij daarvan verwacht qua kosten, duur, samenstelling van de groep. Dit zodat TreaT hierop kan inspelen:
Ik hoop zelf op een vakantiereis die qua realisme zo dicht mogelijk in de buurt komt van het programma, dus:
- Groep van 10 personen (5 mannen, 5 vrouwen) die elkaar niet kennen en die samen op reis gaan. Echt avontuur dus.
- Intrigerende groepsopdrachten uitvoeren in het buitenland. Niet altijd hoeft dit ook veel te kosten. Zelfs in het tv-programma blijken simpele/goedkope opdrachten voor het spel (mol-gehalte) heel interessant te zijn.
- Dat er op belangrijke momenten in het spel (biechten, testen, executies) beeld- en geluidsopnamen worden gemaakt, zodat je na de reis een dvd kunt maken met prachtig materiaal
- Duur: wat mij betreft ongeveer 2 weken. Niet veel langer i.v.m. kosten, maar ook zeker niet korter.
- Kandidaten met een rood scherm verlaten de groep en worden verder verzorgd in een hotel of krijgen een ander programma aangeboden of restitutie van een deel van het inleggeld. Maar begin hier bijv. pas mee na 5 of 6 dagen en dan elke 2 dagen een afvaller. Dus 5 of 6 dagen om het spel in een grote groep te spelen en dan begint het pas echt.
- Stel van tevoren vast wat het prijzengeld is. Bijvoorbeeld maximaal € 500,-. En werk vervolgens met fictieve bedragen die in het programma worden gebruikt. Dus alles boven de 30.000 is dan € 500,- voor de winnaar. En tussen 27.000 en 30.000 € 450,- etc. Kies een mol die bijv. gratis mee mag spelen. Of iemand van de toneelschool, ik noem maar wat. En alles wat niet gehaald is, wordt als troostprijs uitgekeerd aan de eerste afvallers. Ik noem maar wat.
- Ik ben zelf 21 jaar. Dit voor een eventuele afspiegeling van de doelgroep voor TreaT. Ik hoop zoveel mogelijk met leeftijdgenoten op pad te gaan. Bijv. van 18 t/m 25 jaar.
- Ik heb zo'n € 1.500,- tot € 2.500,- te besteden voor een dergelijke vakantie. Minder kan natuurlijk ook, maar dat doet dan weer afbreuk aan het realisme van het spel.
- Uiteraard na afloop een reunie
- Ik denk dat de meest geschikte periode eind juni tot begin augustus is. Dus ergens daartussenin.
Ik zie het wel zitten. Wellicht kan het initiatief op een of andere manier in aanmerking komen voor subsidie? Of sponsoring door een bedrijf? Ben benieuwd!