Ik kom hier al lang, maar heb nog nooit een bericht gepost. Deze thread is me alleen nooit eerder opgevallen.
Tijd om toch maar eens iets te zeggen.
Ten eerste: Mocht iemand iets dergelijks organiseren in het buitenland, en al kost het de eerdergenoemde bedragen... ik geef me op.
Wat ik vooral wil zeggen.
In de herfstvakantie (regio zuid -> 20-28 oktober 2007) organiseer ik een Wie is de mol met onbekende Nederlanders.
Wat is bekend?
- Het zal zich gedurende acht dagen afspelen, ergens in Nederland.
- 20-28 oktober met éénmaal een voorafgaande samenkomst met eventueel al een opdracht en een reünie.
- Zes serieuze aanmeldingen zijn binnen. Ik zoek er nog vier dus, twee mannen en twee vrouwen. Minimale leeftijd
16 jaar, liever ouder. Uiteindelijk wil ik een zo gemengd mogelijke groep hebben op alle eigenschappen.
- Ikzelf zal alle opdrachten schrijven, eventueel geholpen door het ondersteunend team. Het ondersteunend team
bestaat uit drie mensen die ook meehelpen met het zoeken van overnachtingslocaties en het realiseren van het
spel. In de week zelf zullen zij ook aanwezig zijn om alles daar in goede banen te leiden.
- Bij het ondersteunend team zullen zich nog enkele cameramensen voegen om er een leuke dvd van te maken.
- Ik probeer alles zo goedkoop mogelijk te houden. Streefbedrag is 100 euro per deelnemer, maar omdat dat me
onmogelijk lijkt, zal het in ELK geval niet meer worden dan 300 euro. Wat de pot maximaal zal bedragen weet ik
nog niet, maar in elk geval zal er onder normaal verloop van het spel minstens je inleg in de pot zitten. Het
gaat uiteindelijk natuurlijk om de eer.
- Ook wij als organisatie (ikzelf, ondersteunend team en de cameramensen) betalen een deel. Ik in elk geval
hetzelfde als de deelnemers, omdat ik overal zelf bij zal zijn. De rest hangt af van de kosten die voor hen
gemaakt moeten worden.
- Voor deelnemers die vroeg uitvallen komt er een restitutieregeling per gemiste dag tot zekere hoogte. Heel veel
zal dat echter niet zijn... dat blijft ook een risico van deelname.
Misschien nuttig om te weten... wie ben ik?
Ik ben Ruud, leraar Nederlands van 26 jaar. Ik woon in Weert, en heb veel ervaring in organisatie van kampen en andere activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen. Wie is de mol is het enige programma op tv waar ik naar kijk en verslaafde en hintgeobsedeerde zoals velen hier durf ik mezelf ook te noemen.
Ik heb inmiddels twee keer een Wie-is-de-molweekend georganiseerd. Dat was met een groep mensen die elkaar goed kenden. De reacties waren zeer enthousiast. Ikzelf heb die weekenden ook als geweldig ervaren.
Nu wil ik het dus groter aanpakken.
Wil je je naar aanleiding van dit verhaal direct aanmelden? Stuur dan een mailtje naar herfstmol@gmail.com
Ik wil dat je daarin alle basisinformatie zet... leeftijd, geslacht, dat soort zaken en een motivatie. Waarom wil je meedoen, waarom ben jij een goede kandidaat en ook... wil je kandidaat zijn of eventueel ook de mol? Ik heb al zes gemotiveerde mensen en wil graag de mensen die het het liefste willen mee. Reacties als: ik wil meedoen, maar alleen als ik de mol mag zijn, worden direct weggegooid.
Het e-mailadres is ook beschikbaar voor de volgende zaken:
- Alle vragen naar extra informatie
- Bruikbare tips / opdrachtideeën
- Eventueel als je mee wil helpen in de organisatie, daarin ben ik echter net als in de deelnemersselectie erg
selectief. Het liefst met bewezen organisatiekwaliteiten, of met een uitgebreide motivatie.
- Cameramensen heb ik op het oog, maar als je eventueel mee wil om de zaak te filmen en later te monteren, mag je je ook
naar die functie 'solliciteren'.
Ik hoop dat de reacties binnen gaan stromen. Alleen bij gelijke geschiktheid geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Ik wil de juiste spelers selecteren voor het samenstellen van een geschikte groep. Reageer wel zo snel mogelijk. Hoe eerder het deelnemersveld compleet is, hoe eerder we ECHT aan de slag kunnen. Er is een hoop werk te verzetten, maar het zal goed in elkaar zitten!