Wel, ik heb zoiets in gedachten:
1) Degenen die interesse hebben, sturen een berichtje naar mijn e-mailadres (wuytack_kristof@hotmail.com). De deelnemers mogen zich ofwel apart, ofwel als koppel inschrijven. Ik bijv. zou samen met mijn vriend deelnemen aan "onze" Peking Express.
2) Alle deelnemers komen samen (ofwel in real live, ofwel via chat/e-mail) en spreken een periode af waarin ze zich kunnen vrijmaken om het spel te spelen.
3) Bovendien wordt afgesproken voor hoe lang er gespeeld wordt (2 weken - 4 weken?).
4) Qua regels zou ik dezelfde regels toepassen als in de echte Peking Express: koppels liften om het snelst naar een afgesproken plaats. Elk koppel mag per dag een bepaald aantal euro's uitgeven aan eten en drinken, maar niet aan transport. Elk koppel dient ook een slaapplaats te zoeken voor de nacht. Er wordt telkens afgesproken aan een bepaalde belangrijke plaats. Het koppel dat daar als eerste aankomt, krijgt het meeste punten voor de etappe.
5) Het spel kan vertrekken vanuit Belgie, maar we kunnen eventueel ook afspreken om in een ander land te starten. Wel zou ik kiezen om binnen de EU te blijven, aangezien het anders te moeilijk wordt met visa en paspoorten.
Voila, dat is het voorlopig, meer ideetjes zijn zeker welkom!