Ik zie met name Feyenoord (maar ook Ajax) als de grote titelkandidaat. Er lijkt daar op Martins Indi na waarschijnlijk niemand weg te gaan. Als zij er nog 1 of 2 versterkingen bij kunnen halen is de selectie breder dan vorig jaar en bijna volledig in tact, wat weer een voordeel is t.o.v seizoen ervoor waar Guidetti, El Ahmadi, Vlaar en Bakkal bvertrokken. De huidige selectie is al een jaar bij elkaar. Een iets andere speelwijze hanteren en ik geloof in een kampioenschap voor de Rotterdammers.
Zelfs Als Ajax Alderweireld vertrekt staat Van der Hoorn (je weet wel die van dat eigen doelpunt
), maar verder een prima Nederlands verdedigend talent klaar. Eriksen wordt lastiger op te vangen, maar Ajax is er de laatste jaren steeds in geslaagd beste spelers te vervangen. Kost ze in het begin punten, maar als het dan eenmaal draait.. ja dan weten we het eindresultaat..
PSV zit in een zelfde situatie als waar in Ajax Feyenoord bijvoorbeeld vorig jaar zaten. De beste spelers zijn verkocht, maar er is ook best aardig ingekocht. Mertens wordt opgevangen met eigen jeugd, te weten Bakalli en Depay. Lens wordt opgevangen door Josefzoon, Wijnaldum en Narsingbh wanneer die terug is van blessure. En in de spits lopen gewoon Locadia en Matavs. Op het middenveld is de controleurpositie dubbel bezet met de ervaren Schaars/Hiljemark. En Maher wordt de nieuwe nummer 10. Achterin is eindelijk en boel veranderd, ook hier weer veel jonge spelers (inclusief keeper Zoet is de gemiddelde leeftijd 20,2), maar PSV heeft nu wel 2 verdedigers die bij hun speelwijze passen en ook kunnen opbouwen van achteruit. Het zal tijd vergen om er een machine van te maken, maar als het Ajax en Feyenoord is gelukt, waarom zou PSV dat niet kunnen? Top 2 zou fantastisch zijn.
FC Utrecht gaat ver weg zakken t.o.v vorig seizoen, Vitesse gaat ons weer verrassen misschien en FC Twente kan opnieuw beginnen. Ik verwacht dus wel dat de echt Hollandse ouderwetse top 3 Ajax Feyenoord en PSV wordt, maar in welke volgorde...?