Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 1101244 keer)

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Eredivisie
« Reactie #5580 Gepost op: 24-04-2020, 19:35:01 »
Ik vind dat de KNVB wel bij de beste oplossing uit is gekomen. Je gaat namelijk nooit weten of ADO en RKC nog terug hadden kunnen komen (waar ik dan vooral ADO nog wel een kleine kans had gegeven gezien het programma) + dat je ook niet weet of Cambuur en De Graafschap hun voorsprong wel zouden hebben behouden. Voor de Europese plaatsen worden gewoon de richtlijnen van de UEFA gevolgd en daar kan de KNVB verder ook weinig aan veranderen. De grootste verliezer is FC Utrecht. Dat Cambuur en De Graafschap boos zijn is begrijpelijk maar ze hadden het wel kunnen verwachten. Als je in het amateurvoetbal geen promoties/degradaties doorvoert moet je dat ook in dit geval niet doen. Maar zoals altijd toont iedereen zich weer een slechte verliezer.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
« Reactie #5581 Gepost op: 24-04-2020, 21:47:35 »
Ben benieuwd wat de rechter hiervan gaat vinden ::ok::

Leuke poging tot een oplossing enzo natuurlijk, maar het leidt wel gegarandeerd tot meerdere rechtzaken ::)

En denk inderdaad dat dit daar wel een interessant punt gaat zijn, aangezien het momenteel enigszins willekeurig is (en dat vinden rechters meestal ni zo tof om als uitgangspunt te nemen):
Als je niemand laat degraderen/promoveren annuleer je de competitie en moet je dus ook de teams die vorig jaar bovenaan stonden in Europa laten spelen

Als je kiest voor de huidige top 5 dan moet je ook de onderste twee laten degraderen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #5582 Gepost op: 25-04-2020, 00:04:02 »
ik hoor veel clubs roepen dat ze Advocaat gaan inschakelen...... maar die zit toch al bij Feyenoord?  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #5583 Gepost op: 25-04-2020, 08:40:16 »
Ik ben in ieder geval heel blij! Nog een seizoen ADO in de Eredivisie.

Al zou ik toch voor een seizoen met 20 ploegen zijn gegaan. Iets wat op zich heel simpel op te lossen was met het late begin en de EK. Had eerst alle ploegen eenmaal tegen elkaar laten spelen. Daarna gaat de top 10 nog eenmaal tegen elkaar spelen voor de titel en Europees voetbal, terwijl de onderste 10 nog eenmaal spelen voor de rechtstreekse degradatie en play off. Dan heb je aan het eind van het seizoen 28 wedstrijden gespeeld!
En ja, ik had ook de KNVB-beker finale als openingswedstrijd van het seizoen laten spelen. (de finalisten waren immers al bekend) Had Utrecht gewonnen had het Europees gespeeld, had Feyenoord gewonnen had Willem II Europa in gemogen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #5584 Gepost op: 25-04-2020, 12:02:58 »
wel promotie en geen degradatie?
Dan benadeel je ook heel veel ploegen dus dat moeten we maar niet doen.
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #5585 Gepost op: 25-04-2020, 12:57:34 »
In sommige sporten is dat gebeurd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #5586 Gepost op: 29-04-2020, 13:19:15 »
Nu langzaam de eerste contouren van alle teams zichtbaar worden, is het tijd voor iets dat lijkt op een eerste voorspelling voor komend jaar... (maar die kan over 2 weken weer heel anders zijn)

1. Ajax (zonder twijfel houden zij de beste selectie)
2. PSV (best of the rest)
3. AZ (houden het team van vorig jaar grotendeels bij elkaar)
4. Feyenoord (hebben echt een enorme kwaliteitsimpuls nodig, kan wel door de inbreng van Jaap Stam echt een hecht team worden dus wie weet verrassen ze)
5. FC Utrecht (hebben zich weer goed versterkt en zullen waarschijnlijk wel weer 5e worden, wat prima is)
6. Vitesse (ik betwijfel het of ze echt 6e worden want de selectie is kwalitatief gezien niet heel goed en bovendien smal)
7.FC Twente (wordt de verrassing van het seizoen met hun vreemdelingenlegioen en pakt ook meteen op de eerste speeldag vast een punt tegen PSV)
8. FC Groningen (Doan zal wel vertrekken, maar als ze de lijn van vorig seizoen doorzetten dan moeten ze met gemak in het linkerrijtje kunnen eindigen)
9. Heracles Almelo (zijn wel wat spelers kwijtgeraakt dus het topseizoen van vorig jaar gaan ze waarschijnlijk niet evenaren, kunnen ook zomaar 14e of lager eindigen)
10. Heerenveen (ik heb niet zoveel vertrouwen in hun nieuwe trainer, kleurloos seizoen eindigend op plek 10)
11. PEC Zwolle (wordt weer een kleurloos seizoen voor PEC ben ik bang)
12. Willem II (Crowley en Isak kwijtraken is een groot verlies, maar dat lossen ze vast wel weer op en Willem II kan veel compenseren met hun manier van voetballen)
13. ADO Den Haag (moet echt wat bij komen in de selectie, zeker als El Khayati ook nog weggaat, dan staat er een team dat al bijna 2,5 seizoen hetzelfde is en dan wordt 3x op rij linkerrijtje een zware opgave)
14. FC Emmen (handhaven zich wederom met alle versterkingen die gehaald zijn)
15. Fortuna Sittard (halen het wederom weer met hakken over de sloot)
16. RKC Waalwijk (gaan onbevangen en leuk voetballen want wie had gedacht dat zij dit jaar Eredivisie zouden spelen? En wie weet ontlopen ze de onderste 2 plekken wel. Het ontloopt elkaar weinig onderin)
17. VVV Venlo (veel versterkingen gehaald, Duitsers ook, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in dat Maaskant er net zo'n vechtmachine van kan maken als Steijn deed)
18.Sparta (ik hoop dat ik me vergis, maar ik denk dat de selectie kwalitatief niet goed genoeg is voor de Eredivisie)

Maar hier kom ik nog op terug ;D

Kwam dit net tegen. Klopt niet helemaal MV ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #5587 Gepost op: 29-04-2020, 13:21:34 »
Kwam dit net tegen. Klopt niet helemaal MV ;)
::rofl:: Dit seizoen is niet gespeeld   ::) ik had ook iets te veel vertrouwen in ADO, maar voorzien dat ze een zwaar seizoen zouden krijgen als er niks bij kwam :P

Sparta heeft me verrast  ::ok:: Niet verwacht dat ze het zouden redden.

VVV was echt slecht, tot Hans de Koning kwam. Toen sprongen ze uit de degradatiezone.

RKC heeft daadwerkelijk onbezonnen en leuk gevoetbald, het was alleen niet genoeg om erin te blijven (en toch weer wel  ::)).

PEC was nog kleurlozer dan ik dacht ;D

Willem II, toegegeven ongekend knap gedaan met leuk voetbal. Niet verwacht

PSV wil ik het niet over hebben.

AZ was ook nog beter dan gedacht vooraf.

Feyenoord was zo slecht als ik dacht, tot Dickie kwam. Die hadden er echt een titelstrijd van kunnen maken als ze ook duels met AZ en Ajax hadden gewonnen...

En voor de rest tsja.. Utrecht is mijn nummer 5 wat ze hadden kunnen staan met wedstrijd minder. Groningen, Heracles Heerenveen en Vitesse staan redelijk goed. Ajax had ik ook goed... maar vraag niet hoe :P
« Laatst bewerkt op: 29-04-2020, 13:27:41 door MollenvangR-Art »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #5588 Gepost op: 29-04-2020, 13:27:29 »
AZ gaat wel lang meedoen denk ik

::trots::
You'll never walk alone

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #5589 Gepost op: 29-04-2020, 13:28:47 »
Ik doe ook een duitje in het zakje

1. PSV
2. Ajax
3. AZ
4. Feyenoord
5. Vitesse
6. FC Utrecht
7. FC Groningen
8. SC Heerenveen
9. Heracles Almelo
10. Willem II
11. PEC Zwolle
12. ADO Den Haag
13. FC Twente
14. VVV Venlo
15. RKC Waalwijk
16. FC Emmen
17. Fortuna Sittard
18. Sparta

Mijn rijtje was ook niet best. Alleen F.C. Utrecht heb ik goed voorspeld ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #5590 Gepost op: 29-04-2020, 13:31:22 »
Ajax wordt met kop en schouders kampioen.

Subtop is wel sterk dit jaar qua selecties (AZ,Utrecht en Vitesse). Die gaan wel punten pakken van de toppers en misschien 3e worden. Maar niet constant genoeg.

AZ gaat wel lang meedoen denk ik

Wel alles delen hé  ;)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #5591 Gepost op: 29-04-2020, 13:41:34 »
Ze zijn toch ook een soort van 'kampioen'  ;D
You'll never walk alone

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #5592 Gepost op: 29-04-2020, 13:45:26 »
Hahaha

Niet met kop en schouders ;)

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #5593 Gepost op: 30-04-2020, 19:30:49 »
Oh jee.... de Fransen doen het totaal anders....

Wel een kampioen. Wel promotie/degradatie. En als ik het goed lees wordt onderling resultaat de tiebreaker (regels voor het begin van de competitie zeggen doelsaldo)
Wit is ook een kleur!

Offline Ricardo

• Forumlid
« Reactie #5594 Gepost op: 30-04-2020, 20:35:59 »
Zelf zou ik hadden gekozen voor een optie van de eredivisie met 20 teams en hopen dat er tijd was voor beslissingswedstrijden om de plaatsen 1-2 en de beker.
All the divas were born as the human beings

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #5595 Gepost op: 30-04-2020, 22:32:18 »
Een eredivisie met 20 teams is ook weer nadelig voor bepaalde teams (tenminste, als je hem daarna niet op 20 houdt)
Wit is ook een kleur!

Offline KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #5596 Gepost op: 30-04-2020, 23:31:41 »
Wat vinden jullie van de discussie rond Europees voetbal?
Technisch gezien snap ik dat Willem II de eer krijgt want ze staan vijfde.

Maar aan de andere kant: ze hebben een wedstrijd meer gespeeld en het bekertoernooi is nu volledig genegeerd. Als Utrecht de beker had gewonnen zaten ze rechtstreeks in de groepsfase Europa League.

Ik zou zeggen: laat ze een beslissingswedstrijd spelen op neutraal terrein, wellicht zonder publiek. Is het meest eerlijke lijkt me?

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #5597 Gepost op: 1-05-2020, 07:03:27 »
Tja... de kans dat Utrecht Europa in zou zijn gegaan in een normaal seizoen was ongeveer 60-65%
50% kans op bekerwinst en als dat niet lukt 25% kans op winst in de playoffs, en minime kansen dat de playoffs niet gehaald worden of dat PSV nog wordt ingehaald.

de kans dat WillemII Europa in zou zijn gegaan is iets meer dan de 25% kans die ze hebben in de playoffs.
Vitesse zit net onder de 25%, want de kans dat zij PSV nog gaan inhalen is iets minder dan de kans dat zij zelf nog ingehaald worden door de ploegen onder hen.
De ploegen onder Vitesse zitten samen rond 25%

Op basis van die bijna 40% verschil vind ik dat Utrecht het ticket meer verdient dan WillemII  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Ricardo

• Forumlid
« Reactie #5598 Gepost op: 1-05-2020, 18:28:11 »
Ik vind het vooral kwalijk dat Utrecht 2 keer er naast grijpt. Zeker in de competitie, omdat ze een wedstrijd minder hebben gespeeld.
All the divas were born as the human beings

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #5599 Gepost op: 1-05-2020, 19:00:55 »
Volgens de UEFA heeft de KNVB correct gehandeld met het toewijzen van het bekerticket aan Feyenoord omdat het ticket aan de hoogstgeklasseerde ploeg in de competitie moet worden toegekend als het bekertoernooi om legitieme redenen niet uitgespeeld kan worden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!