En nu het seizoen afgelopen is, tijd voor mijn Eredivisieteam van het seizoen (3-5-2)
Jones
Van der Heijden Botteghin Sanchez
Ziyech Ayoub El Ahmadi Vilenha Toornstra
Mahi Jorgensen
Jones: de meest stabiele keeper van de Eredivisie (net iets beter dan Onana en Zoet dit jaar)
Van der Heijden: maakt soms wat slippertjes, maar is dit seizoen heel belangrijk geweest
Botteghin: de rots in de Feyenoord-branding
Sanchez: wat een beest nu al, knap aangepast aan het niveau, hoop dat hij nog jaar in NL blijft
Ziyech: voor mij keuze tussen Klaassen of hem, vind Ziyech net iets beter
Ayoub: pitbulltje op het Utrecht-middenveld, valt niet op, maar goede speler. Amrabat doet het ook goed, maar Ayoub is iets verder
El Ahmadi: op een paar wedstrijden na de grote ervaren baas op het Feyenoord-middenveld
Vilenha: speelt een zeer degelijk seizoen (zonde van die soms onterechte schorsingen)
Toornstra: scoort weliswaar alleen in de Kuip, maar wat heeft hij zich dit jaar teruggeknokt van de bank
Jorgensen: De topscoorder van Nederland van de kampioen, wat een werklust, geeft ook nog wel eens een assistje, ideale aankoop
Mahi: verrassende naam, ik weet het, maar wat heeft die jongen zich met name de tweede seizoenshelft ontwikkeld en gaat vast een stap omhoog maken
Had hier ook van Wolfswinkel of Armenteros kunnen zetten, Wolf heeft ook wat penalty's meegepakt en Armenteros is super knap natuurlijk, al is Mahi iets begaafder.
Trainer: Gio natuurlijk als je vanaf dag 1 bovenaan staat (al kunnen hier nog zoveel andere namen staan. Fraser, Bosz, van der Gaag, Ten Hag die elk wel iets hebben gepresteerd op hun eigen niveau).
Eervolle vermeldingen voor: Van Leer (lichtpuntje bij Roda), Onana (begon slecht, goed ontwikkeld), Hoogma (talentje hoor), Haps (matige tweede seizoenshelft helaas), Kongolo (jammer van de blessures), Karsdorp, Baker, Amrabat (die komt er wel), Ramselaar (die heeft zich goed aangepast aan een hoger niveau i.t.t bijvoorbeeld Maher destijds), Van Ginkel (motor van PSV), Davy Klaassen, Dolberg (die gaat volgend seizoen nog meer scoren), Berghuis, Armenteros, Van Wolfswinkel, Hasselbank (gaat vast naar een leuke middenmoter) en de grootste eervolle vermelding voor eindbaas Dirk Kuijt voor zijn leidende rol bij de kampioen.
Tot volgend seizoen